پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 9 May, 2024
مجله ویستا


تدریس و ارزشیابی با رویکرد فرآیند محور


تاریخ نشر : ۸۵۰۴۱۳
تیراژ : ۵۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۵۶۴۷-۸۱-۹
شماره کنگره : ۸۵۴۱۳۰۰۸
رده دیویی : ۳۷۱.۱۰۲
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : اسماعیلی - مجید
نویسنده : محبی - عظیم

در این کتاب ضمن بیان روش‌های تدریس با رویکرد فرایند محور و تفاوت‌های ارزشیابی سنتی و نتیجه‌مدار با ارزشیابی فرایندمحور، ویژگی‌های معلمان و ابزارهای مورد استفاده‌ی آنان بازگو گردیده است. ویژگی‌های تدریس با رویکرد فرایندمحور بدین قرار است: تاکید بر فرایند یادگیری به جای نتیجه‌گیری، تاکید عمده‌ بر پردازش اطلاعات و تشکیل ساخت ذهنی، توجه به دانش و تجربیات قلبی فراگیران، تاکید بر انگیزش درونی، تاکید بر فرایند اکتشاف و حل مساله، تاکید بر راهبردهای فراشناختی، تاکید بر فعالیت‌ گروهی و یادگیری مشارکتی، تاکید بر سوال‌های دانش‌آموزان، تاکید بر مفهوم‌سازی، تاکید بر کیفیت یادگیری، تاکید بر فعالیت‌های پژوهشی، و تاکید بر ارزشیابی عملکرد و تربیت مطلوب فرهنگی.