یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

لینک‌سازی موفقت‌آمیز


لینک‌سازی موفقت‌آمیز
همه آن‌هایی كه وب سایتی در اینترنت به راه انداخته‌اند، در ابتدای كار و یا انتهای كار!، یك چیز می‌خواهند و آن افزایش تعداد بازدیدكنندگانست. هر قدر كه وب سایت بیشتر به روش و تبلیغات و بازاریابی آن‌لاین بپردازد، افزایش شمار بازدیدكنندگان و یا به بیان دقیقتر افزایش تعداد بازدیدكنندگان هدف، اهمیت بیشتری خواهد یافت. لازم به گفتن و تاكید نیست كه مشتری ارباب فروشنده است و كسی كه دوام و رشد یك كسب و كار را تضمین می‌كند هم، خود اوست. كسب و كار واقعی و آن‌لاین از این حیث یكسان هستند.
راهكارهای متفاوتی برای كمك به صاحبان وب سایت‌ها عرضه می‌شوند كه هر یك مزایا و معایبی دارند. یكی از مشهورترین این راهكارها، خلق لینك به وب سایت‌های دیگر است. شما هم در گشت و گذارهای اینترنتی خودتان، به وفور از لینك‌ها استفاده می‌كنید و شاید ناخودآگاه بسیاری از نكات كلیدی این مقوله را فهمیده باشید. بسیاری از مالكان وب سایت‌ها فكر می‌كنند كه این روش دیگر چندان مفید و پاسخگو نیست و بهتر است روش‌های بهتری را برای افزایش ترافیك وب سایتشان، امتحان كنند. ولی این طور نیست. لینك‌ها هنوز هم از كارآمدترین روش‌ها برای افزایش ترافیك سایت و كسب رتبه بهتر از موتورهای جستجو هستند. ولی چگونه باید عمل كنید؟
ـ در این‌جا یك پروسه چهار مرحله‌ای ساده آورده‌ایم كه برای افزایش میزان موفقیت لینك‌های شما، مفید و كاربردی‌اند:
▪ اول این كه همه می‌دانند بررسی، مطالعه، كنكاش و تحقیق پروسه‌هایی هستند كه انجامشان قبل از آغاز هر كاری توصیه شده و در دنیای كسب و كار به مراتب كلیدی‌ترند. در كسب و كار اینترنتی و در مقوله لینك ساختن و تبادل آن‌ها، شناختن فضای اطراف و مطالعه وب سایت‌های دیگر ضروری و حیاتیست. بسیار می‌بینیم كه شخصی سعی دارد با وب سایت دیگری لینك بسازد ولی اصلا توجه ندارد كه این وب سایت نمی‌تواند برای وب سایت او مفید باشد چرا كه نقاط مشترك حیاتی و كلیدی با هم ندارند. حال، هر قدر هم كه با این سایت، لینك رد و بدل كنید، حاصلی نخواهد داشت.
▪ وب سایت‌های مقابل نباید رقیب كسب و كارتان باشند ولی باید شما و آن سایت،بازدیدكنندگان و مشتریان مشتركی داشته باشید. برای یافتن این چنین سایت‌هایی، فكر كنید و ببینید كه ممكن است بازدیدكننده شما، پیش از ورود به این سایت، چه وب سایت‌های دیگری را دیده باشد؟ وقتی كه كالا و خدمات شما را می‌بیند، به یاد چه چیزهای دیگری می‌افتد؟ ممكن است بخواهد چه چیزهایی دیگری هم بخرد؟ دقیق فكر كنید كه آیا فكر خریدن این كالا و خدمات بعد از مشاهده سایتتان به ذهن بازدیدكننده خطور می‌كند یا پیش از آن هم به دنبالش بوده و در جستجوهای اینترنتی خود، وب سایت شما را باز كرده و كالایی را می‌بیند كه مشابه و بسیار نزدیك به آنست. جواب این سوال‌ها می‌توانند وب سایت‌هایی كه ممكن است لینك ساختن با آن‌ها سودمند باشد را نشانتان دهند. در ضمن اگر با وب سایت‌هایی كه خیلی به شما شباهت دارند، لینك بسازید هم اقدام بیهوده‌ای خواهد بود كه می‌تواند درست مثل همكاری با سایت‌هایی نامرتبط، وقت و پولتان را هدر دهد. افق دیدتان را وسیعتر كنید ولی نه آن قدر وسیع كه وب سایت‌هایی بی‌ربط به كارتان را برای لینك ساختن انتخاب نمایید.
▪ مرحله بعدی اینست كه به لینك وب سایت مقابل هم توجه كنید. بعضی اوقات صاحبان وب سایت‌ها با وب سایت‌های مورد نظرشان لینك می‌سازند ولی در ابتدا لینك و مشخصات آن‌ها را روی سایتشان قرار نمی‌دهند. فرض كنید كه شما با وب سایتی توافق كرده‌اید و قرار است از این وب سایت پربار و مفید لینك رد و بدل شود. این شما هستید كه از او تقاضای برقراری لینك نموده‌اید و او اجازه داد كه یك لینك از وب سایت شما روی صفحه اصلی سایتش قرار گیرد پس، در آغاز شما باید لینك را طراحی و خلق كنید نه او. با این كار می‌توانید به راحتی با وب سایت مقابل ارتباط برقرار ساخته، نشان دهید كه از این فرصت به خوبی استفاده كرده‌‌اید و توضیحات مختصر و روشنی نوشته‌اید و یك لینك موفق را به سویشان ایجاد نموده‌‌اید.
▪ مسئله بعد اینست كه اگر می‌خواهید با این وب سایت‌های موردنظر ارتباط برقرار كنید و خواسته‌تان را مطرح نمایید، یك ایمیل كوتاه، مفید و روشن بنویسید و فقط به نكات اصلی و كلیدی و مورد نیاز اشاره كنید. شاید هم بخواهید به شماره تلفنی كه در وب سایت آمده تلفن بزنید. ایده فوق‌‌العاده و كارآمدی به نظر می‌رسد ولی بهتر است كه در دنیای مجازی با روش‌های مجازی ارتباط برقرار كنید.
▪ گاهی ممكن است با وب سایتی لینك بسازید و لینك آن‌ها را بر روی صفحه اصلی وب سایتتان ایجاد كنید ولی ببنید كه مدتی گذشته و آن‌ها هنوز لینك شما را در سایت قرار نداده‌اند. این اتفاق، نادرنیست و همه صاحبان تازه‌كار وب سایت‌ها به آن برمی‌خورند. ناامید نشوید و یك بار دیگر برایشان ایمیل بزنید و بگویید كه لینك آن‌ها روی وب سایت شما فعال است و حالا منتظر پاسخشان هستید.
▪ یك نكته كه باید همواره به یاد داشته باشید، راجع به مضمون و لحن این ایمیل‌هاست. هرگز به این وب سایت‌ها هشدار ندهید كه اگر لینك شما را نسازند. لینك آن‌ها را از وب سایتتان حذف خواهید نمود. این جملات تاثیری منفی و گاه بر عكس خواهد گذاشت.
by:Michael Cheney
مترجم: آذین صحابی
منبع : روزنامه تفاهم


همچنین مشاهده کنید