دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
گزارش رسمی - The Official Version
سال تولید : ۱۹۸۵
کشور تولیدکننده : آرژانتین
محصول : مارسلو پینیرو
کارگردان : لوئیس پوئنزو
فیلمنامهنویس : آیدا بورتنیک و پوئنزو
فیلمبردار : فیلکس مونتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : آتیلیو استامپونه
هنرپیشگان : هکتور آلتریو، نورما آلئاندرو، چلا روئیز، چونچونا ویلافانیه، هوگو آرانا، آنالیا کاسترو و پاتریسیو کونترراس.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۵ دقیقه.
بوئنوس آیرس، سال 1983. «آلیسیا» (آلئاندرو)، معلم تاریخ، همراه شوهرش، «روبرتو» (آلتریو) که تاجر است و نادختری پنجسالهشان، «گالی» (کاسترو) زندگی مرفهی دارند. «آنا» (روئیز)، دوست دوران مدرسه «آلیسیا»، پس از هفت سال تبعید باز میگردد. او به «آلیسیا» میگوید که فرزندان برخی از زنان زندانی سیاسی به خانوادههای بیفرزند سرسپردگان رژیم نظامی سپرده شدهاند «آلیسیا» تحت تأثیر سخنان او با تشکیلاتی آشنا میشود که هدفش یافتن شهروندن ناپدید شده است. از طرف دیگر شرکت «روبرتو» به خاطر شکست سیاستهای اقتصادی حاکمان کشور دچار بحران مالی میشود. در اینجا زنی که ادعا میکند مادربزرگ «گابی» است، نزد «آلیسیا» میآید. اما وقتی «آلیسیا» زن را به خانه میبرد، «روبرتو» او را بیرون میکند. بعدتر «آلیسیا» و «روبرتو» دعوا میکنند و هنگامی که «آلیسیا» خبر گم شدن «گابی» از خانه مادر «آلیسیا» تلفن میکند و به آن دو شب به خیر میگوید. حالا، «آلیسیا» خانه را ترک میکند.
* فیلم درقالب داستانی جستوجوگرانه، روند سیاسی شدن زنی شریف ولی خودخواه را نشان میدهد. راهبرد اثر آشناست و طراوت دیدگاهش ناشی از آن است که شخصیت اصلی در عین بیطرفی ابداً بیگناه نیست. فیلم به سبکی ساخته شده که پوئنزو به آن نام «سینمای صمیمی» داده است و در عین حال الگوی پیچیدهای از اشارههای تاریخی و سیاسی در تاروپود روایتش تنیده شده است. فیلم نامه در مواردی شلوغ و ادیبانه است و پرداخت تصویری نیز گهگاه زمخت جلوه میکند. نقطه قوت کار در نمایش دقیق فرآیندی است که منجر به فروپاشی رژیم نظام و دست راستی آرژانس شد. در واقع شرایط سیاسی را در بطن وضعیتهای فردی و نه بالعکس کشف میکند.
کشور تولیدکننده : آرژانتین
محصول : مارسلو پینیرو
کارگردان : لوئیس پوئنزو
فیلمنامهنویس : آیدا بورتنیک و پوئنزو
فیلمبردار : فیلکس مونتی.
آهنگساز(موسیقی متن) : آتیلیو استامپونه
هنرپیشگان : هکتور آلتریو، نورما آلئاندرو، چلا روئیز، چونچونا ویلافانیه، هوگو آرانا، آنالیا کاسترو و پاتریسیو کونترراس.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۵ دقیقه.
بوئنوس آیرس، سال 1983. «آلیسیا» (آلئاندرو)، معلم تاریخ، همراه شوهرش، «روبرتو» (آلتریو) که تاجر است و نادختری پنجسالهشان، «گالی» (کاسترو) زندگی مرفهی دارند. «آنا» (روئیز)، دوست دوران مدرسه «آلیسیا»، پس از هفت سال تبعید باز میگردد. او به «آلیسیا» میگوید که فرزندان برخی از زنان زندانی سیاسی به خانوادههای بیفرزند سرسپردگان رژیم نظامی سپرده شدهاند «آلیسیا» تحت تأثیر سخنان او با تشکیلاتی آشنا میشود که هدفش یافتن شهروندن ناپدید شده است. از طرف دیگر شرکت «روبرتو» به خاطر شکست سیاستهای اقتصادی حاکمان کشور دچار بحران مالی میشود. در اینجا زنی که ادعا میکند مادربزرگ «گابی» است، نزد «آلیسیا» میآید. اما وقتی «آلیسیا» زن را به خانه میبرد، «روبرتو» او را بیرون میکند. بعدتر «آلیسیا» و «روبرتو» دعوا میکنند و هنگامی که «آلیسیا» خبر گم شدن «گابی» از خانه مادر «آلیسیا» تلفن میکند و به آن دو شب به خیر میگوید. حالا، «آلیسیا» خانه را ترک میکند.
* فیلم درقالب داستانی جستوجوگرانه، روند سیاسی شدن زنی شریف ولی خودخواه را نشان میدهد. راهبرد اثر آشناست و طراوت دیدگاهش ناشی از آن است که شخصیت اصلی در عین بیطرفی ابداً بیگناه نیست. فیلم به سبکی ساخته شده که پوئنزو به آن نام «سینمای صمیمی» داده است و در عین حال الگوی پیچیدهای از اشارههای تاریخی و سیاسی در تاروپود روایتش تنیده شده است. فیلم نامه در مواردی شلوغ و ادیبانه است و پرداخت تصویری نیز گهگاه زمخت جلوه میکند. نقطه قوت کار در نمایش دقیق فرآیندی است که منجر به فروپاشی رژیم نظام و دست راستی آرژانس شد. در واقع شرایط سیاسی را در بطن وضعیتهای فردی و نه بالعکس کشف میکند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
غزه ایران آمریکا شورای نگهبان مجلس شورای اسلامی انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی
سلامت هواشناسی اصفهان شهرداری تهران تهران قتل فضای مجازی سیلاب سامانه بارشی سازمان هواشناسی آموزش و پرورش باران
بانک مرکزی خودرو بنزین بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان
تلویزیون نمایشگاه کتاب سینمای ایران صدا و سیما دفاع مقدس مسعود اسکویی موسیقی سریال مهران غفوریان
معماری
اسرائیل رژیم صهیونیستی حماس فلسطین جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید سپاهان بارسلونا بازی لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس
باتری اپل گوگل اینستاگرام آیفون مایکروسافت ناسا عکاسی سامسونگ
کاهش وزن دیابت توت فرنگی سیگار فشار خون کبد چرب