سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا
جایگاه مخاطبان در روابط عمومی
ایجاد تعادل در ارتباطات میان فردی و گروهی یکی از کارکردهای اصلی روابط عمومی است. روابط عمومی در ارتباط با مخاطبان درون و برون سازمانی خود، همواره باید به سهم ارتباطی دیگران توجه داشته و به همان اندازه که از دیگران توقع صبوری و شنیدن دارد، خود نیز اینگونه باشد و بستری را فراهم آورد که همه ، مخصوصآ مدیران و مسئولان در سازمان اینگونه باشند.
اگر در جریان ارتباطی با مخاطبان تعادل و توازنی ایجاد نشود؛ دریافت، انتقال و درک پیام دچار آفت خواهدشد و بدون شک نتیجه ی مطلوبی را در بر نخواهد داشت. بنابراین روابط عمومی همواره باید در راستای رسالت ارتباطی خود ضمن توجه به سهم ارتباطی مخاطبان، هیچگاه خود را در جایگاهی فراتر و بالاتر از مخاطبان نپندارد؛ هر چند که در واقع چنین نیز باشد.
روابط عمومی باید به گونه ای رفتار نماید که پیوسته مورد احترام بوده و اندیشه ها و اطلاعاتش مورد قبول مخاطبان قرار گیرد و این مهم محقق نخواهد شد، مگر اینکه خود نیز به مخاطبانش احترام گذاشته و در مقابل اخبار منفی سازمان و یا انتقاداتی که از سازمان می شود ؛ حالت تدافعی نگیرد.
در چنین فضایی امکان نفوذ در افکار عمومی و استفاده ی درست و بهینه از ابزار های اطلاع رسانی برای روابط عمومی ها فراهم خواهد شد و همه ی مخالفان و موافقان امکان ابراز عقیده، اظهار نظر و نقد منصفانه را خواهند یافت.
منبع : پنجره
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
مجلس شورای اسلامی ایران مجلس خلیج فارس بابک زنجانی قوه قضائیه دولت دولت سیزدهم حجاب شورای نگهبان مجلس یازدهم محمدباقر قالیباف
قوه قضاییه هواشناسی شهرداری تهران تهران سیل شورای شهر تهران دستگیری آموزش و پرورش سلامت پلیس قتل شورای شهر
قیمت دلار خودرو قیمت طلا سایپا ایران خودرو بازار خودرو دلار تورم بانک مرکزی قیمت خودرو مالیات ارز
تلویزیون سینمای ایران سریال سینما فیلم تئاتر موسیقی دفاع مقدس رسانه ملی بازیگر محمدرضا گلزار کتاب
سازمان سنجش شورای عالی انقلاب فرهنگی آموزش عالی
رژیم صهیونیستی اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه نوار غزه عربستان اوکراین ترکیه
فوتبال استقلال پرسپولیس سپاهان تراکتور باشگاه استقلال تیم ملی فوتسال ایران فوتسال وحید شمسایی بازی باشگاه پرسپولیس لیگ برتر
هوش مصنوعی اینترنت تبلیغات فناوری اپل همراه اول پهپاد گوگل روزنامه آیفون
داروخانه سازمان غذا و دارو خواب کاهش وزن بارداری دیابت طول عمر سلامت روان قهوه فروش اینترنتی دارو آلزایمر