سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 30 April, 2024
مجله ویستا

جایگاه مخاطبان در روابط عمومی


جایگاه مخاطبان در روابط عمومی
ایجاد تعادل در ارتباطات میان فردی و گروهی یکی از کارکردهای اصلی روابط عمومی است. روابط عمومی در ارتباط با مخاطبان درون و برون سازمانی خود، همواره باید به سهم ارتباطی دیگران توجه داشته و به همان اندازه که از دیگران توقع صبوری و شنیدن دارد، خود نیز اینگونه باشد و بستری را فراهم آورد که همه ، مخصوصآ مدیران و مسئولان در سازمان اینگونه باشند.
اگر در جریان ارتباطی با مخاطبان تعادل و توازنی ایجاد نشود؛ دریافت، انتقال و درک پیام دچار آفت خواهدشد و بدون شک نتیجه ی مطلوبی را در بر نخواهد داشت. بنابراین روابط عمومی همواره باید در راستای رسالت ارتباطی خود ضمن توجه به سهم ارتباطی مخاطبان، هیچگاه خود را در جایگاهی فراتر و بالاتر از مخاطبان نپندارد؛ هر چند که در واقع چنین نیز باشد.
روابط عمومی باید به گونه ای رفتار نماید که پیوسته مورد احترام بوده و اندیشه ها و اطلاعاتش مورد قبول مخاطبان قرار گیرد و این مهم محقق نخواهد شد، مگر اینکه خود نیز به مخاطبانش احترام گذاشته و در مقابل اخبار منفی سازمان و یا انتقاداتی که از سازمان می شود ؛ حالت تدافعی نگیرد.
در چنین فضایی امکان نفوذ در افکار عمومی و استفاده ی درست و بهینه از ابزار های اطلاع رسانی برای روابط عمومی ها فراهم خواهد شد و همه ی مخالفان و موافقان امکان ابراز عقیده، اظهار نظر و نقد منصفانه را خواهند یافت.
منبع : پنجره


همچنین مشاهده کنید