چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
دو تحریف معنوی حادثه کربلا
دو تحریف معنوی بسیار عجیب و ماهرانه كردیم ( نمیدانم بگویم ماهرانه یا جاهلانه ) یك جا گفتیم حسینبنعلی ( ع ) قیام كردتا كشته شود ، برای اینكه كفاره گناهان امت باشد ! حال اگر بپرسند این حرف در كجاست ؟ آیا خود امامحسین علیهالسلام چنین چیزی گفت ؟ پیغمبر گفت ؟ امام گفت ؟ ما میگوئیم به این حرفها چكار دارید ؟ امامحسین ( ع ) كشته شد برای اینكه گناهان ما بخشیده شود ! نمیدانیم كه ما این فكر را از دنیای مسیحیت گرفتهایم یا نه ؟ ملت مسلمان ندانسته خیلی چیزها را از دنیای مسیحیت بر ضداسلام گرفته است . یكی از اصول معتقدات مسیحیت مسئله به صلیب كشیدن ، مسیح است برای اینكه فادی باشد . الفادی لقب مسیح است . از نظر مسیحیت این جزء متن مسیحیت است كه عیسی به دار رفت تا كفاره گناهان امت باشد !
یعنی گناهان خودشان را به حساب عیسی میگذارند ! فكر نكردیم كه این ، حرف دنیای مسیحیت است ، با روح اسلامی سازگار نیست ، با سخن حسین علیهالسلام سازگار نیست . به خدا قسم تهمت به اباعبدالله است . والله اگر كسی در ماه رمضان روزه داشته باشد واین حرف را به حسینبنعلی(ع) نسبت بدهد و بگوید حسین برای چنین كاری بود و [ این سخن را ] از او نقل بكند روزهاش باطل است ، دروغ بر حسین ( ع ) است .
اباعبدالله كه برای مبارزه با گناه كردن قیام كرد ، ما گفتیم قیام كرد تا سنگری برای گنهكاران باشد ! گفتیم حسین یك بیمه درست كرد ، یك شركت بیمه تأسیس كرد . بیمه چه ؟ بیمه گناه ! گفت شما را از نظر گناه بیمه كردم ، در عوض چه بگیرم ؟ اشك . شما برای من اشك بریزید ، من در عوض ، گناهان شما را جبران میكنم . شما هر چه میخواهید باشید ، ابنزیاد باشید ، عمر سعد باشید . یك ابنزیاد در دنیا كم بود ! یك عمرسعد در دنیا كم بود ! یك سنانبنانس در دنیا كم بود ! یك خولی در دنیا كم بود ؟ امامحسین ( ع) خواست خولی در دنیا زیاد شود ، عمرسعد در دنیا زیاد شود ، گفت ایهاالناس هر چه میتوانید بد باشید كه من بیمه شما هستم ! تحریف معنوی دومی كه از نظر تفسیر و توجیه حادثه كربلا رخ داده ، این است كه میگویند : میدانید چرا امامحسین ( ع ) نهضت كرد و كشته شد ؟ میگوئیم چرا ؟ میگویند یك دستور خصوصی فقط برای او بود . به او گفتند برو و خودت را بكشتن بده . پس به ما و شمااارتباط پیدا نمی كند ، یعنی قابل پیروی نیست ! به دستورات اسلام كه دستورات كلی و عمومی است ، مربوط نیست . تفاوت سخن امام با سخن ما چقدر است ؟ امام حسین ( ع ) فریاد كشیده كه علل و انگیزه قیام من مسائلی است كه منطبق بر اصول كلی اسلام است .
احتیاجی به دستور خصوصی نیست . آخر دستور خصوصی را در جایی میگویند كه دستورهای عمومی وافی نباشد . امامحسین ( ع ) در كمال صراحت فرمود : اسلام دینی است كه به هیچ مؤمنی ( حتی نفرمود به امام ) اجازه نمیدهد كه در مقابل ظلم ، ستم ، مفاسد و گناه بیتفاوت بماند . امامحسین ( ع ) مكتب بوجود آورد ولی مكتب عملی اسلامی ، مكتب او همان مكتب اسلام است . مكتب اسلام بیان كرد ، حسین ( ع ) عمل كرد .
ما این حادثه را از مكتب بودن خارج كردیم ، وقتی از مكتب بودن خارج شد ، دیگر قابل پیروی نیست ، وقتی كه قابل پیروی نبود ، پس دیگر نمیشود از حسین استفاده كرد ، یعنی از حادثه كربلا نمیتوان استفاده كرد . از اینجا ما حادثه را از نظر اثرمفیدداشتن ، عقیم كردیم . آیا خیانتی از این بالاتر هم در دنیا وجود دارد ؟ این است كه عرض كردم تحریف معنوی كه در حادثه عاشورا صورت گرفته است از تحریف لفظی آن صددرجه خطرناكتر است .
منبع:حماسه حسینی شهید مطهری
منبع : سازمان آموزش و پرورش استان خراسان
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
روز معلم ایران معلمان رهبر انقلاب نیکا شاکرمی دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی مجلس بابک زنجانی حجاب شورای نگهبان شهید مطهری
تهران هواشناسی شهرداری تهران سیل پلیس علیرضا زاکانی آموزش و پرورش قوه قضاییه بارش باران سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت دلار خودرو قیمت خودرو دلار ایران خودرو دولت قیمت طلا بانک مرکزی سایپا بازار خودرو کارگران تورم
فضای مجازی تلویزیون رادیو سریال سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم تئاتر موسیقی نون خ
دانش بنیان مکزیک
رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین آمریکا غزه جنگ غزه نوار غزه روسیه چین حماس عربستان اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس تراکتور رئال مادرید بایرن مونیخ سپاهان لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال لیگ برتر بازی باشگاه پرسپولیس
همراه اول وزیر ارتباطات دبی پهپاد تبلیغات اپل ناسا نخبگان گوگل ماه
کبد چرب میوه دیابت کاهش وزن ویتامین بیماری قلبی مسمومیت خواب قهوه طول عمر