دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 13 May, 2024
مجله ویستا
زاد المسافر
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۲۹
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۵۵۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۷۰۰-۰۰-۱
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
شارح : عمادیحائری - سیداسماعیل
نویسنده : قبادیانیبلخی - ناصربنخسرو
مصحح : عمادیحائری - سیدمحمد
کتاب حاضر با بررسی در نسخههای 'زادالمسافرین' و بر اساس سه نسخه تصحیح شده است که عبارتاند از: نسخهی شماره 4911 در کتابخانهی مرکزی دانشگاه تهران: (تاریخ کتابت: قرن 9 ـ 10)، نسخهی شماره 79.d.2669 در کتابخانهی بادلیان دانشگاه آکسفورد (تاریخ کتابت: قرن 10ـ 11)، نسخهی شماره 216 در کتابخانهی مدرسهی شاهی کمبریج (تاریخ کتابت: قرن 11ـ12). تالیف این کتاب در سال 453 هـ. ق. در بیست و هفت 'قول' انجام گرفته است و مولف در این اقوال از اقسام علم و بحث در حواس و اجسام و متعلقات آن، نفس و هیولی، مکان و زمان، ترکیب و حدوث، عالم، اثبات صانع و خلقت عالم، کیفیت اتصال نفس به جسم، معاد و رد مذهب تناسخ، اثبات و ثواب و عقاب و موضوع لذت بحث کرده است. نویسنده در خلال این مباحث به مذاهب مخالفان خاصه محمدبن زکریای رازی که مطرود و مغضوب متکلمان اسماعیلیه است سخت تاخته و سخنان او را در مسائل مختلفی از قبیل قدم هیولی، قدم مکان یا خلا، قدم زمان، مسالهی لذت و امثال آنها مردود شمرده است. و در این موارد ناصرخسرو، بسیاری از سخنان زکریای رازی را نخست به پارسی ترجمه و نقل، و آنگاه رد کرده است.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۵۵۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۷۰۰-۰۰-۱
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
شارح : عمادیحائری - سیداسماعیل
نویسنده : قبادیانیبلخی - ناصربنخسرو
مصحح : عمادیحائری - سیدمحمد
کتاب حاضر با بررسی در نسخههای 'زادالمسافرین' و بر اساس سه نسخه تصحیح شده است که عبارتاند از: نسخهی شماره 4911 در کتابخانهی مرکزی دانشگاه تهران: (تاریخ کتابت: قرن 9 ـ 10)، نسخهی شماره 79.d.2669 در کتابخانهی بادلیان دانشگاه آکسفورد (تاریخ کتابت: قرن 10ـ 11)، نسخهی شماره 216 در کتابخانهی مدرسهی شاهی کمبریج (تاریخ کتابت: قرن 11ـ12). تالیف این کتاب در سال 453 هـ. ق. در بیست و هفت 'قول' انجام گرفته است و مولف در این اقوال از اقسام علم و بحث در حواس و اجسام و متعلقات آن، نفس و هیولی، مکان و زمان، ترکیب و حدوث، عالم، اثبات صانع و خلقت عالم، کیفیت اتصال نفس به جسم، معاد و رد مذهب تناسخ، اثبات و ثواب و عقاب و موضوع لذت بحث کرده است. نویسنده در خلال این مباحث به مذاهب مخالفان خاصه محمدبن زکریای رازی که مطرود و مغضوب متکلمان اسماعیلیه است سخت تاخته و سخنان او را در مسائل مختلفی از قبیل قدم هیولی، قدم مکان یا خلا، قدم زمان، مسالهی لذت و امثال آنها مردود شمرده است. و در این موارد ناصرخسرو، بسیاری از سخنان زکریای رازی را نخست به پارسی ترجمه و نقل، و آنگاه رد کرده است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران رهبر انقلاب شورای نگهبان مجلس مجلس شورای اسلامی صادق زیباکلام دولت مجلس دوازدهم انتخابات انتخابات مجلس انتخابات مجلس دوازدهم دولت سیزدهم
هواشناسی تهران شهرداری تهران قتل بارش باران حج تمتع سیل سلامت سازمان هواشناسی زلزله پلیس وزارت بهداشت
خودرو قیمت دلار قیمت طلا سایپا قیمت خودرو بانک مرکزی بازار خودرو مسکن بورس گاز ایران خودرو حقوق بازنشستگان
نمایشگاه کتاب کتاب تئاتر نمایشگاه کتاب تهران سالار عقیلی تلویزیون سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رضا عطاران دفاع مقدس سریال سینما
خورشید دانشگاه تهران کره زمین
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه حماس روسیه آمریکا افغانستان سازمان ملل نوار غزه اوکراین
استقلال فوتبال مهدی طارمی پرسپولیس لیگ برتر فولاد خوزستان رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران بازی لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس هوادار
هوش مصنوعی شفق قطبی تبلیغات ایرانسل نوآوری دبی گوگل ایلان ماسک ناسا اپل
ویتامین خواب کودک تجهیزات پزشکی شیر کاهش وزن افسردگی فشار خون درمان ناباروری بارداری زایمان