یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 5 May, 2024
مجله ویستا


موانع استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ایران


موانع استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ایران
هدف این مقاله بررسی و مطالعه موانع استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ایران است. در این مقاله موانع استفاده از فناوری اطلاعات در قالب ۶ طبقهٔ مدیریتی، انسانی، فرهنگی ـ اجتماعی، سازمانی ـ ساختاری، فنی ـ تکنولوژی و محیطی طبقه‌بندی و با روش میدانی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند. شش طبقه عوامل یاد شده به ۲۶ عامل فرعی‌تر تقسیم و رتبه‌بندی گردیده‌اند.
نتایج نشان می‌ٔهد به جز عوامل طبقه سازمانی ـ ساختاری و مدیریتی، سایر عوامل به‌عنوان موانع استقرار فناوری اطلاعات در صنعت گردشگری ایران مطرح می‌باشند.
دکتر مصطفی کاظمی
مرجان فیاضی
ملیحه میرزاده
منبع : معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت بازرگانی