جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا


بررسی تأثیر فعالیت حرکتی و سازمان‌دهی در حافظهٔ کودکان بهنجار و عقب‌ماندهٔ ذهنی


بررسی تأثیر فعالیت حرکتی و سازمان‌دهی در حافظهٔ کودکان بهنجار و عقب‌ماندهٔ ذهنی
تاریخ مطالعهٔ حافظه به شکلی عملی تقریباً به تاریخ ایجاد روانشناسی آزمایشگاهی باز می‌گردد یعنی زمانی‌که ابینگهوس در پایان قرن نوزدهم روش‌های آزمایشگاهی را برای مطالعه حافظه بنیان نهاد.
در گستره روانشناسی علمی با طیف وسیعی از نظریات روبروئیم که بطور کلی چند تنه اصلی را می‌توان از یکدیگر متمایز نمود. در یک طیف جریان، همخوانی نگران قرار دارند. پاولف بنیان‌گذار نظریه شرطی‌شدن کلاسیک است که بر اساس رفلکس‌های شرطی‌شده و مکانیزم‌های آنها تبیینی برای اساس یادگیری ارائه نمود.
شعله امیری
منبع : حوزه معاونت تحقیقات و فناوری