سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا


روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی


روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی
نویسنده : سیف‌نراقی - مریمنادری - عزت‌الله
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۰/۰۳/۰۶
رده دیویی : ۱۵۵.۴۵۵
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۳۰۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۳۰۰
شابک : ۹۶۴-۶۳۸۹-۰۶-۶

این کتاب طی ده فصل ویژه دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی و روان‌شناسی فراهم آمده است .خوانندگان در این کتاب با دنیای کودکان استثنایی آشنا می‌شوند, افزون بر آن, انواع تفاوت فردی بین کودکان عادی و استثنایی, انواع و گروه بندی دانش‌آموزان استثنایی, عوامل موثر در استثنایی شدن کودکان و مسائل و مشکلات این کودکان را باز خواهد شناخت .نگارنده در هر فصل, ضمن بازگویی مطالب اصلی, با استفاده از جداول, نمودار, کتاب‌نامه و پرسش‌های چهار گزینه‌ای آزمون‌هایی برای مخاطبان فراهم می‌سازد .عناوین فصل‌های کتاب عبارت‌اند از : 'مفهوم, گروه‌بندی و درصد شیوع دانش‌آموزان استثنایی', 'کودکان تیزهوش', 'دانش‌آموزان دیرآموز و عقب‌مانده ذهنی', 'کودکان کم بینا و نابینا 'و 'کودکان کم شنوا و ناشنوا .'