جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا


وسایل ارتباط جمعی و تغییر ارزشهای اجتماعی


وسایل ارتباط جمعی و تغییر ارزشهای اجتماعی
نویسنده : رفیع‌پور - فرامرز
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۷۸/۱۰/۱۲
رده دیویی : ۳۰۲.۲۳
قطع : رقعی
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۲۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۹۲۳۲۷-۲-۹

نوشتار حاضر, پژوهشی است در باب تاثیرات وسایل ارتباط جمعی در تغییر ارزش‌های اجتماعی مردم ایران .مولف در بخشی از کتاب می‌نویسد :((ما بر آن هستیم که ببینیم چگونه وسایل ارتباط جمعی در این مسیر تاثیر می‌گذارند .لذا...ما چگونگی تاثیرات و تشعشات ارزشی برخی از فیلم‌های سینمایی, سریال‌های تلویزیونی, گسترش و تاثیرات فیلم‌های ویدیویی, روزنامه‌ها و تبلیغات را مورد بررسی قرا دادیم)) .وی همچنین اذعان می‌دارد که :((جامعه ایران بعد از انقلاب و در طول جنگ, یک فرایند تغییر ارزشی در جهت کاهش نابرابری, تجملات و مصرف‌گرایی را طی کرد که این خود پایه‌های اصلی رضایت, انسجام و اعتماد اجتماعی را بوجود آورد .از سال 1368با تغییر حکومت, جهت سیاست به کلی دگرگون شد و توسعه اقتصادی هدف قالب قرار گرفت ... نتیجه این فرایند تخریب ساختار اجتماعی, افزایش آشفتگی اجتماعی و انحرافات, کاهش اعتماد اجتماعی و کاهش رضایت اجتماعی و نظایر آن است)) .