جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
اورانوس - URANUS
سال تولید : ۱۹۹۰
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاتریک بوردیه
کارگردان : کلود بری
فیلمنامهنویس : آرلت لانگمان و بری، بر مبنای رمانی نوشتهٔ مارسل امه
فیلمبردار : رناتو برتا
آهنگساز(موسیقی متن) : ژان کلود پتی
هنرپیشگان : فیلیپ نوآره، ژرار دوپاردیو، ژان پییر ماری یل، میشل بلان، ژرار دزارته، فابریس لوشینی، فلورانس دارل
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۰ دقیقه
ـ فرانسه، سال ۱۹۴۵. در شهری ̎ آزاد شده̎، یک مرد خانوادهٔ طبقهٔ متوسط (ماری یل) به بسیاری از آنانی که خانه و زندگی خود را از دست دادهاند، پناه میدهد. اعتقادات سیاسی متفاوت این مستأجران جدید باعث اختلاف بینشان میشود. پر سر و صداترین مخالفان در شهر، کمونیستها هستند که با تهدید به لو دادن و تحویل دادن آنانی که با نیروهای آلمانی همکاری کردهاند، همه را به وحشت انداختهاند. تنها آدم نترس شهر، مسافرخانهدار (دوپاردیو) غول پیکری است که مرگش در نهایت، تزویر و دورویی مردمان دهکده که اسم کارشان را ̎میهنپرستی̎ گذاشتهاند، برملا میکند.
ـ یک نمونهٔ دیگر از قدرتنمائی سینمای فرانسه در ساخت فیلمهای حماسی که در این سالها نمونههای دیگری را هم از آن شاهد بودهایم. صحنهپردازیهای عظیم (در اینجا شهر در حال جنگ) و حضور یک گروه بازیگری تمام عیار (در اینجا نوآره، دوپاردیو، ماری یل و بلان) به همراه یک نمابندی خاص که هرچه بیشتر این عظمت را به رخ بکشاند، از ویژگیهای این فیلمهای سینمائی فرانسه است. فیلم بری اگرچه در تمام این وجوه موفق است اما روح یک فیلم سرزنده را ندارد و برای همین تا حدی خستهکننده مینماید.
کشور تولیدکننده : فرانسه
محصول : پاتریک بوردیه
کارگردان : کلود بری
فیلمنامهنویس : آرلت لانگمان و بری، بر مبنای رمانی نوشتهٔ مارسل امه
فیلمبردار : رناتو برتا
آهنگساز(موسیقی متن) : ژان کلود پتی
هنرپیشگان : فیلیپ نوآره، ژرار دوپاردیو، ژان پییر ماری یل، میشل بلان، ژرار دزارته، فابریس لوشینی، فلورانس دارل
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۰ دقیقه
ـ فرانسه، سال ۱۹۴۵. در شهری ̎ آزاد شده̎، یک مرد خانوادهٔ طبقهٔ متوسط (ماری یل) به بسیاری از آنانی که خانه و زندگی خود را از دست دادهاند، پناه میدهد. اعتقادات سیاسی متفاوت این مستأجران جدید باعث اختلاف بینشان میشود. پر سر و صداترین مخالفان در شهر، کمونیستها هستند که با تهدید به لو دادن و تحویل دادن آنانی که با نیروهای آلمانی همکاری کردهاند، همه را به وحشت انداختهاند. تنها آدم نترس شهر، مسافرخانهدار (دوپاردیو) غول پیکری است که مرگش در نهایت، تزویر و دورویی مردمان دهکده که اسم کارشان را ̎میهنپرستی̎ گذاشتهاند، برملا میکند.
ـ یک نمونهٔ دیگر از قدرتنمائی سینمای فرانسه در ساخت فیلمهای حماسی که در این سالها نمونههای دیگری را هم از آن شاهد بودهایم. صحنهپردازیهای عظیم (در اینجا شهر در حال جنگ) و حضور یک گروه بازیگری تمام عیار (در اینجا نوآره، دوپاردیو، ماری یل و بلان) به همراه یک نمابندی خاص که هرچه بیشتر این عظمت را به رخ بکشاند، از ویژگیهای این فیلمهای سینمائی فرانسه است. فیلم بری اگرچه در تمام این وجوه موفق است اما روح یک فیلم سرزنده را ندارد و برای همین تا حدی خستهکننده مینماید.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر یسنا آتش سوزی قوه قضاییه پلیس تهران بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
حقوق بازنشستگان بانک مرکزی قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار سایپا ایران خودرو کارگران تورم
سریال تلویزیون نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس ایالات متحده آمریکا یمن
استقلال فوتبال علی خطیر پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه