چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا
راز هولناک دکتر هیچکاک - L'orribile Segreto Del Dottor Hichcock
سال تولید : ۱۹۶۲
کشور تولیدکننده : ایتالیا
محصول : پاندا
کارگردان : رابرت همپتن (ریکاردو فرهدا)
فیلمنامهنویس : جولیان پری.
فیلمبردار : دانلد گرین (رافائله ماشوکی)
آهنگساز(موسیقی متن) : رومن ولاد
هنرپیشگان : رابرت فلمینگ، باربارا استیل، ترزا فیتس جرالد (ماریا ترزا ویانلو)، هارییت وایت، مونتگامری گلن، نیل رابینسن و اسپنسر ویلیامز.
نوع فیلم : رنگی، ۸۸ دقیقه.
یک خانه اعیانی دلگیر انگلیسی، سال ۱۸۸۵. "دکتر هیچکاک" (فلمینگ)، مقداری بیش از حد مجاز داروی بیهوشی به همسرش، "مارگارت" (ویانلو) تزریق میکند تا او را در حالت نوعی مرگ ساختگی قرار دهد. اما کمی بعد با تصور مرگ همسرش او را به خاک میسپارد و آنجا را ترک میکند. سالها بعد با همسر تازهاش، "سینتیا" (استیل)، تنها به امید یافتن کالبد روبهزوال "مارگارت" باز میگردد. حالا "مارگارت" که زنده به گور شده بود، برای دیدار محبوبش باز میگردد و "سینتیا" در رابطه عاشقانه غریب دکتر و همسر اولش گرفتار میشود. "هیچکاک" حتی میکوشد برای بازگرداندن جوانی و شادابی "مارگارت"، خون "سینتیا" را در رگهای او جاری کند...
٭ یکی از هراسآورترین و آزارندهترین و در عین حال طنزآمیزترین فیلمهای این ژانر. همانند شعری هولناک و سحرانگیز با مضمون عشق به مردگان که به لحاظ لحن غنائیاش با بهترین آثار ادگار آلنپو در این عرصه برابری میکند. فیلم به تعبیر رابینوود شاخصترین اثر در میان نخستین دوره تأثیرپذیریها از آلفرد هیچکاک (تا اواسط دهه ۱۹۶۰) بهشمار میرود که "نه تقلیدی از آثار هیچکاک، بلکه بیشتر ادای دینی به او است". همانطور که از عنوانبندی فیلم نیز برمیآید، در طول آن شاهد ارجاعهای گوناگون به آثار "آلفرد کبیر"، از تک چهره مسحور کننده ربکا، (۱۹۴۰) گرفته تا لیوان شیر سوءظن (۱۹۴۱) هستیم؛ که با پرداخت خاص فرهدا از حد ارجاعهای ساده به قصد ادای دین صرف میگذارد و بدل به محملی برای نمایش علایق و دیدگاههای مشترک او و هیچکاک میشود؛ از جمله ارائه نگاه "جستوجوگر" و "سلطهطلب" شخصیت مرد به زن، بهعنوان بازتابی از وجوه مختلف هراس از جنسیت (و جسم) زنانه بهویژه با استفاده خلاقانه فرهدا از نور). راز هولناک... را که به بهترین شکل نشاندهنده احاطه کامل فرهدا بر عوامل مثل رنگ، ضرباهنگ و فضاسازی است به راحتی میهٔوان "فیلم برآیند" کارنامه او و برترین ساختهاش را تلقی کرد. فرهدا دنباله این فیلم، روح (۱۹۶۳) را نیز با حضور استیل و با نام مستعار رابرت همپتن کارگردانی کرد. رابرت همپتن (و جرج لینکلن) از جمهل اسامی مستعار انگلوسا کسونی بود که فرهدا پس از آنکه شاهکار گوتیکاش خونآشامها (۱۹۵۶) با شکست تجاری مواجه شد، مبادرت به استفاده از آنها کرد. او نخستین فانتزیاش پس از خونآشامها را نیز به این نام کارگردانی کرد و به این ترتیب (برای نخستین بار)، راه را برای جمع کثیری از فیلمسازان، بازیگران و فیلمنامهنویسان ایتالیائی که در طول دو دهه بعدی به این شیوه تأسی جستند، هموار کرد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی دولت رئیس جمهور سید ابراهیم رئیسی رافائل گروسی حجاب انتخابات رهبر انقلاب مجلس انتخابات مجلس
هواشناسی قتل تهران شهرداری تهران پلیس وزارت بهداشت بارش باران آموزش و پرورش شهرداری سیل فضای مجازی سلامت
قیمت طلا خودرو قیمت دلار مسکن حقوق بازنشستگان قیمت خودرو مالیات بازار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی بورس سایپا
نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران تلویزیون تئاتر دفاع مقدس محمدمهدی اسماعیلی سینمای ایران سریال موسیقی سینما کتاب رسانه ملی
دانشگاه تهران اینوتکس دانشگاه آزاد اسلامی دانش بنیان
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین جنگ غزه رفح روسیه حمله به رفح چین ترکیه نوار غزه اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ قهرمانان اروپا دورتموند لیگ برتر ذوب آهن نساجی بازی لیگ برتر ایران لیگ برتر فوتبال ایران رئال مادرید
تبلیغات عیسی زارع پور اپل اینترنت آب گوگل سامسونگ آیفون ناسا مایکروسافت ایلان ماسک فضا
رژیم غذایی سرطان سبک زندگی چاقی هندوانه کمردرد کنسرو ناباروری زیبایی بیماران خاص کاهش وزن