پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

اعتماد به تبلیغات


اگر تا دو دهه قبل، «تبلیغات» بخش كوچكی از فعالیت شركت ها و كمپانی های بزرگ بود تا تنها محصولاتشان به بازار معرفی بشود، امروزه، شركت های تبلیغاتی تأسیس شده اند كه نبض بازارها را در اختیار دارند و با راه و روش های خاص خود، مخاطبان را جذب می كنند. دیگر تبلیغ بخش جانبی نیست بلكه تمام كوچه پس كوچه ها، تلویزیون، سینما، رادیو و... را گرفته. آن قدر كه بدون آنها گوشه ای از زندگی ما خالی می شود. بخصوص كه اغلب تبلیغات آنچنان شور و هیجان و رنگ زندگی دارند كه هر بیننده ای را جذب می كنند. كافی است در خیابان قدم بزنید تا ویترین تابلوهای تبلیغاتی را ببینید. مردم عادی هم مخاطبان بالقوه این روش ها هستند. آنقدر كه محصولی، حتی اگر مرغوب ترین و بهترین هم باشد، بدون تبلیغ نمی تواند بازار مناسبی پیدا كند. اما شیوه های جدید تبلیغات اهداف دیگری هم دنبال می كنند. آنها با استفاده از چهره های شاخص، الگوهای مصرفی معرفی می كنند و همه اعتماد مردم به آنها را به محصولاتشان نسبت می دهند. از این روست كه بعضی از هنرمندان و ورزشكاران موفق، به همكاری با این حرفه پرداخته اند. شركت های تبلیغاتی، با استفاده از تأثیر شخصیت ها، محصولات را عامل ساختن چنین كاراكتری می دانند و با افزایش اعتماد به چنین افراد محبوبی، موقعیت فروش محصول هم بهتر می شود.این ترفند جدیدی است كه از موقعیت و جایگاه افراد نزد مردم، برای درآمد بیشتر استفاده شود. حتی اگر بعد از چند سال تمام محبوبیت آن شخص، به خاطر كالایی از بین برود.
منبع : روزنامه ایران