پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا

شرکتهای بدون بلاگ نمیتوانند دیدگاههای ارزشمندی به مشتریان خود ارائه دهند


شرکتهای بدون بلاگ نمیتوانند دیدگاههای ارزشمندی به مشتریان خود ارائه دهند
شركتهای بزرگ استرالیایی به تدریج به سمت جاذبه بلاگهای تجاری مثل منبعی برای تحقیق و توسعه محصول گام بر میدارند. تعدادی از شركتها ارزیابی میكنند كه آیا بلاگ تجاری به بحث و مذاكره در رابطه با محصول بین آنان و مشتریانشان كمك مینماید و به آنان بازخوردی واقعیتر از پژوهش و پیشرفت آزمایشگاهی میدهد.
اما مدیران IT در این باره میگویند كه یك چنین سایتی میتواند اولین مرحله دعوت رقیب به اطلاعات مورب باشد و این چنین بلاگی میتواند جمعآوری اطلاعات مناسب در تمایلات خرید مصرف كننده را رد نماید.
Anderes Liepinieks، مدیر تكنولوژی اطلاعات برای شركت پوشاك Aussie، به حجم منابعی كه برای بلاگ مورد نیاز است توجه دارد به این دلیل كه كارمندان به تجزیه و تحلیل داده احتیاج دارند.
Liepinieks میگوید" "ما از كارتهای ضمانت و تعهد برای فیدبك مشتری استفاده مینماییم، نوع بلاگها آن كارتها را برای بازخورد موثر مشتری كمی مبهم میسازد. پرسشهای صریح مشتری محصول مربوط به این كارتها است كه همانند بخشی از استراتژی بازار بازخورد دارد. اما بلاگ به افراد اجازه میدهد كه تمام عقاید خود را ارائه دهند. مثل اینكه از این رنگ خوششان میآید یا نه، البته میتواند پرزحمت و دردسرساز باشد، به این علت كه شما به منابعی برای تجزیه و تحلیل داده نیاز دارید و از نظر من این بسیار پرزحمت است".
وی در ادامه میافزاید: "قسمت نظارت بر كیفیتمان توسط بخش طراحی انجام میشود و این فرایند شامل فیدبكی از طرف مصرف كنندگان مثل مشتریان عمده، با رعایت بلاگها، میباشد. میزان نظر و عقیدهای كه آنان دارند برای شركتهای بسیار بزرگ مفید میباشد، اما در شركتی با حد و اندازه ما، آن داده زیانآور میشود".
Louis Datoy، مدیر استرالیایی IT شركت bolle كه تولید كننده عینك آفتابی است، میگوید بخش تكنولوژی اطلاعات در سه سال گذشته منابع بلاگ مشتری را را به سایر واحدهای كاری سرازیر كرده است. اما میدانم كه در آنجا هم نیاز و هم ریسك در ارائه این پلاتفرم فیدبك وجود دارد. ما تمام برنامههای تولیدمان را نمیشناسیم پس یك بلاگ میتواند نمونههای زنده واقعی از محیطهایی كه عینك آفتابیهای ما در آنجا استفاده میشود به ما بدهد كه برای تحقیق و پیشرفت مطلوب است.
این ابزار بسیار مفیدی است چنانكه می توانیم اطلاع حاصل كنیم كه كاربران بعضی اوقات بیش از آنچه كه در اختیار داریم، محصولات ما را امتحان كردهاند. Datoy گفت، مصرف كنندگان بی نهایت منصف هستند، اما شركت مجبور به اقدامات موقعیتی برای بازخورد مشتری میباشد.
وی افزود، "دوست دارم چیزی مثل كارت ضمانت دیجیتال ببینم كه آمارگیری كاربران و برنامههایی را كه برای محصولات استفاده مینمایند را تهیه و آماده كند، اما این اطلاعات تنها به صورت داخلی استفاده میشود. در اینجا خطر رقیبی وجود دارد كه بلاگ برای خرابكاری در تولید استفاده كند، اما این چیزی است كه شما همچون یك مدیر IT باید در موردش اقدام نمایید".
حدود ۸۰ هزار وبلاگ جدید هر روز عرضه میشود. Tim Macdermid، مدیر عامل پیشبینی تحلیلهای تهیه كننده Spss میگوید، اگر افراد بلاگها را با فعالیت تحقیق بازارشان ادغام نكنند. در این صورت دادو ستدها نمیتوانند دیدگاههای ارزشمندی به مشتری اهدا كنند.
Macdermid گفت، بلاگها میتوانند شركتها راهمراه با اطلاعات نه تنها در شیوه و عقیده فعلی راجع به محصولات و سرویسهایشان، بلكه در روشهای آینده آماده نمایند. وی افزود، میتوان از آنها در هدایت به سمت پیشرفت محصول آینده استفاده شود و بلاگها میتوانند آگاهی را تدارك ببینند كه در شیوههای سنتی جستجوی بازار آشكار نشده است. سازمانها در سال میلیونها دلار را صرف تحقیق در بازار میكنند، اما میتوان سود بیشتری از بلاگهای مونیتورینگ و جوامع آنلاین بدست آورد.
فعلا كسانیكه هم اكنون حجم دادههای آنلاین را تحلیل میكنند، این را صرفا در مسیر مراجعات قانونی و یا جلوگیری از انتشار شایعه استفاده مینمایند.

نویسنده: Michael Crawfords
Computer World
مترجم: آزاده ارشدی
منبع : ایده پویا