یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

ابعاد تبلیغات اینترنتی


ابعاد تبلیغات اینترنتی
تبلیغات اینترنتی ابعاد مختلفی را شامل می‌شود، که در زیر بطور اجمالی به آنها اشاره شده است.
▪ مدلهای تجاری: مدل تجاری به یک ایده تجاری و برنامه استراتژیک در مورد نحوه به دست آوردن پول برای یک کسب وکار اشاره دارد. تبلیغ اینترنتی موثر می‌بایست دارای مدل تجاری مناسبی باشد که موجب موفقیت آن کسب و کار شود.
▪ اشکال تبلیغاتی:
به شکل‌های گوناگونی که تبلیغ‌دهندگان برای نشان دادن تبلیغ خود در اینترنت از آنها استفاده می‌نمایند، اشاره دارد. مانند بنرها، بنرهای دارای غنای رسانه‌ای، نامه‌های تجاری و تبلیغات مبتنی بر بازی
▪ فرایندهای مهندسی:
فرایندهای مهندسی دقیق و مناسب برای ایجاد یک راه‌حل کارا برای تبلیغات اینترنتی موثر ضروری می‌باشند چرا که مبنایی را جهت جریان داده‌های کاری و فعالیت برای ناشران، تبلیغ‌دهندگان و همین‌طور شرکتهای تبلیغاتی فراهم می‌آورند.
▪ زیرساختهای سیستم:
زیرساختهای سیستمی یکی از بخش‌های ضروری تبلیغات اینترنتی می‌باشند. مانند زیرساختهای شبکه‌ای که سیستمهای فرعی را به هم ارتباط می‌دهند.
▪ تکنولوژی:
تکنولوژیهای پیشرفته نقش مهمی را در توسعه تبلیغات اینترنتی ایفا می‌کنند. تکنولوژی‌های مورد استفاده در این زمینه شامل تکنولوژی ارائه اینترنتی ( مانند SVG و Flash)، تکنولوژی ارباب رجوع (از قبیل HTML Java و JavaScript)، تکنولوژی واسطه (از قبیل Java و J۲E)، و پروتوکل‌های ارتباطی می‌شوند.
▪ روشها:
روشها و تکنیکهای گوناگونی جهت اجرای تبلیغات به شکل موثر به وجود آمده‌اند که از آن جمله می‌توان روشهای هدفگیری مشتریان، روشهای ارائه و نمایش، روشهای پرداخت، روشهای ردگیری و روشهای ارزیابی عملکرد را نام برد.
منبع : چهارراه تبلیغات


همچنین مشاهده کنید