یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

گرافیک محیطی وتاثیر آن بر روابط عمومی


گرافیک محیطی وتاثیر آن بر روابط عمومی
گرافیک محیطی، علائمی مانند تابلوهای تبلیغاتی (بیلبورد)، پوستر، تبلیغات روی وسایل نقلیه، طراحی محیطی پارک هاو... را در بر می گیرد. با توجه به ابزارها وعوامل مختلفی که در ارایه ی اطلاعات وجود دارد از هر کدام برای بیان نوع خاصی از ایجاد ارتباط می توان استفاده کرد. مثلا تبلیغات روی وسایل نقلیه یا بیلبورد ها که باید در مکان های خاصی باشدباید به گونه ای باشد که به سرعت ارتباط خاص را با مخاطب برقرار کند. اگراین عوامل ها اصولی وبا معیارهای صحیحی استوار باشد می تواند در ارتباط های اجتماعی موثر باشد یا با ایجاد مناظر زیبای دیدنی در محیط، به سلامت ذهن عموم کمک کند. بنابراین اهمیت گرافیک محیطی، همان برقرای ارتباط برای اطلاع رسانی به مخاطب است و وظیفه ی زیبا سازی محیط را به عهده دارد.
گرافیک محیطی و روابط عمومی می توانند رابطه ی تنگاتنگی با هم داشته باشند، از آنجا که هدف روابط عمومی جلب مشارکت و همراهی افکار عمومی در زمینه های مختلف است وشامل ارتباط کارکنان با مسوولان ونیز مسوولان با مردم می باشد، باید رسالت خود را با استفاده از روش های ویژه به خوبی انجام دهد. گرافیک محیطی هم از موادی است که با شناخت و به کارگیری اصولی آن در روابط عمومی، برقراری ارتباطات را گسترش دهد. تبلیغات در فرآیند روابط عمومی نیز نقش مهمی را ایفا می کند که گرافیک در تبلیغ گویاترین زبان است که می تواند ارسال پیام ودادن اطلاعات به مخاطبان را تسهیل کند. همچنین برپایی نمایشگاه ها وهمایش ها نیز از دیگر وظیفه های روابط عمومی است که گرافیک محیطی در آن نقش بسزایی دارد. مثلا انتخاب محل مناسب، چگونگی غرفه بندی وآرایش آن وتبلیغات درونی وبیرونی برای اطلاع رسانی و تاثیر گذاری مطلوبی را در مخاطبان وبازدید کنندگان می گذارد.
منبع : سایت دوستان


همچنین مشاهده کنید