پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
لکسوس ۲۰۰۶GS۴۳۰
نسل دوم خودروی لكسوس GS بسیار مجهز به بازار آمد. موتور قدرتمند V۸، در حد خودرویی مجلل و بی عیب و نقص بود.
طراحی این خودرو، سیر تكاملی داشته است و به مدل اصلی شش سیلندر GS۳۰۰ در ۱۹۶۳ باز میگردد، اما كارایی این مدل، بسیار بیشتر است. كارخانه تولیدكننده آن از ۱۹۹۹ تلاش كرد تا مدل سال ۲۰۰۱ را با موتوری جدیدتر ارائه كند، بنابراین GS۴۰۰ به GS۴۳۰ تبدیل شد.
دستیابی به مدل ۲۰۰۵ با مشكلات بسیار همراه بود، اما سرانجام مدل ۲۰۰۶GS تولید و تغییرات مهمی در آن اعمال شد. نسل سوم خودروهای GS، شاهكار فناوری به شمار میرود. زیبایی ظاهر، مرغوب بودن جنس و پیچیدگی سیستمهای كنترل الكترونیكی آن، نمایانگر مسیر آینده این خودرو خواهد بود.
شعار لكسوس این است: «پیشبینی نیاز و خواسته خریداران و رویارویی یا گذر از آنها». این شعار به عواملی نظیر: تسهیلات و آسایش، حركت مطلوب و كنترل خودرو بستگی دارد. سیستم تعلیق AVS بهطور خودكار نسبت به انتخاب سطح لرزهگیر، اقدام میكند. سیستم مدیریت مجموعه مكانیكی، خودرو را با موارد ذیل كنترل میكند:
كنترل ترمز الكترونیكی (ECB)، نسبت دنده فرمان متغیر (VGRS)، فرمان هیدرولیك الكترونیكی (EPS)، كنترل استحكام خودرو (VSC)، ترمز ضدقفل، كمك ترمز، توزیع نیروی الكترونیكی ترمز (EBD)، دریچه گاز الكترونیكی، سیستم مدیریت موتور برای نظارت بر وضعیت و پیشبینی شروع حركت پس از مرحله ترمز و یا حركتی نرم و آسان و افزایش كنترل با تركیبی از ترمز، دریچه گاز و كنترل فرمان.
VSC با استفاده از ترمزی مخصوص خودرو را در مسیر خود حفظ میكند تا VGRS با واكنش فرمان، ارتباط سریعتر برقرار كند و ECB واكنش سراسری ترمز را ارائه دهد. همانگونه كه در هواپیما سیستم كنترل مضاعفی وجود دارد، سیستم ECB نیز با كنترلهای هیدرولیكی مرسومی تقویت میشود.
رانندگی با GS۴۳۰ بسیار رضایتبخش است و حسی از استحكام و پایداری در راننده ایجاد میكند. GS خودرویی است كه همانند دیگر رقبای خود قابلیت مانور دارد. اگرچه Lexus خودروی جدیدی در میان خودروهای مجلل اسپورت نیست، اما رقیبی مهم برای آنها میباشد. مدل جدید GS۴۳۰ نمونه خوبی از خودروی مجلل اسپورت در زمان خود است.
همه زوایای مدل جدید GS از مدلهای پیشین خود بزرگتر است. طراحی مجدد این خودرو تكامل یافته و تحولی بزرگ در آن ایجاد شده است. قسمت جلوی این خودرو نسبت به نسل دوم، صیقلیتر و با شیبی ملایمتر است. قسمت عقب آن پهنتر از اتاق و تا لبه چفت صندوق عقب است. در قسمت جلو، علامت تجاری چهار چراغ جلو و جلو پنجره آبشاری آن وجود دارد، اما چراغها و جلو پنجره از مدل قبلی، كوچكتر و براقتر ساخته شدهاند. در كنارههای خودرو خط برجستهای، قسمتهای بالا و پایین بدنه را از هم جدا كرده و وجود حبابهای روی سپر جلو آن را نمایانتر میكند. قسمت عقب خودرو، بیشترین تغییرات را داشته است.
آسایش قفل در GS با شنیدن صدای دزدگیر بهطور خودكار باز میشود. پس از ورود به خودرو اگر پای خود را روی پدال ترمز بگذارید و دگمه استارت را فشار دهید، حركت خواهید كرد. امكانات لكسوس بسیار كارامد است. با اینكه لكسوس به مدلهای قدیمی روی آورده است، اما داخل آن چهره جدیدی دارد. آسایشی مجلل و در حد انتظار، در این خودرو وجود دارد. وجود صندلیهای استاندارد با روكش چرمی سوراخدار و تزئینات داخلی چوبی، طراحی این خودرو را بسیار زیبا كرده است. ابزارآلات اصلی این خودرو با روكش آلومینیم، ماشین كاری شده است و سیستم روشنایی بینظیری در آن وجود دارد. كنترلهای كممصرف، در جلو داشبورد و در سمت چپ فرمان پنهان شدهاند. روشهای دسترسی به سیستم هدایت اختیاری[۱] مهمترین پیشرفتی است كه بر روی آخرین نسل این خودرو انجام شده است. به جای رادیو، سیستم نشاندهنده آب و هوا و سیستمهای دیگری كه با زیرشاخههای منوی موجود بر روی صفحه نمایش (Touch Screen) كنترل میشوند، سیستم اصلی با دگمههای مشخصی، كنترل می شود كه اطراف صفحه نمایش را احاطه كردهاند. دو اینچی كه در GS به فاصله دو محور اضافه شده، جای پای صندلی عقب را افزایش داده و باعث خشنودی مسافران قدبلند شده است.
امنیت رضایت بخشی در بخشهای جلو، كنار، زانوگیر (بالشتك زانوگیر)، كیسه هوا و VDIM وجود دارد. همچنین راهنمای ساختار بدنه مناسب لكسوس جیاس، سرنشین را با كنترل كنندههای قابل تصادم بخشهای جلو، عقب و پهلو محاصره كرده است. سیستم انتخابی پیش از تصادم "PCS" از سنسورهای رادار برای شناسایی موانع در جلوی خودرو استفاده میكند. سیستمهای رایانهای نیز واكنش خود را در هنگام تصادم، افزایش میدهند.
● رانندگی و هدایت خودرو
رانندگی با این خودرو نیازمند جهشی محكم، تنظیم شوك اولیه برای كاهش میزان انتقال وزن از شتاب، كاهش سرعت و گردش خودرو است. سواری مطلوب، نیازمند تنظیمات حساستری است. راننده میتواند حالت معمولی یا ورزشی را برای تكانهای متغیر كمك فنر انتخاب كند. حالت ورزشی یا اسپورت تا حدی محكم ولی آرام و راحت است. GS۴۳۰، بسیار خوش سفر است و در بزرگراهها و حومه شهر، حركت آرام و راحتی دارد.
● كارایی
نام به یاد ماندنی موتور ۲۰۰۶ GS ۴۳۰ بدون تغییر باقی مانده است. هیچ شكایت و یا نارضایتی از آن وجود ندارد. قدرت ۳۰۰ اسببخار (در ۵۶۰۰ دور در دقیقه) و نیروی گشتاور ۳۲۵ در ۳۴۰۰ دور در دقیقه، بسیار مطلوب است. مصرف سوخت این خودرو نیز اقتصادی است. محل میل گاردان اصلی، در مدل جدید، تغییر كرده است و خودروهای اتوماتیك ۵ دنده جای خود را به خودروهای جدید غیراتوماتیك شش دنده دادهاند.
خودروی لكسوس با موتور جدید ۲۰۰۶ GS ۴۳۰ در كلاس خودروهای اسپورت مجلل قرار گرفته و گزینه مناسبی برای علاقهمندان به خودروهای اسپورت مجلل است.
● مشخصات
▪ نوع موتور: ۳۲ سوپاپ دوتایی با سر بادامك از آلیاژ آلومینیم- موتور V۸ با شیر سوپاپ قابل تغییر.
▪ اندازه موتور: ۳/۴ لیتر- ۲۶۲ اینچ/ مترمكعب
▪ قدرت: ۳۰۰ اسببخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه (rpm)
▪ گشتاور (lb-ft): ۳۲۵ در ۳۴۰۰ دور در دقیقه (rpm)
▪ جعبه دنده: شش دنده اتوماتیك
▪ فاصله بین محور جلو و عقب/ درازای محور: ۲/۱۱۲ اینچ/ ۱۹۰ اینچ
▪ تحمل وزن: ۳۷۴۵ پوند
▪ پوند در هر اسببخار: ۵/۱۲
▪ ظرفیت سوخت: ۸/۱۸ گالن
▪ سوخت مصرفی: بنزین بدون سرب ۹۱ اكتان (Octane)
▪ ترمزهای عقب/ جلو: ترمز دیسكی ABS, BED، كمك ترمز استاندارد، كنترل الكترونیكی و هماهنگی با سیستم VDIM
▪ سیستم تعلیق: جلو/ عقب: شاسی دوتایی مستقل/ چند خطی مستقل
▪ سیستم محركه: موتور جلو، دیفرانسیل عقب.
مترجم: نوشین خانمحمدی
منبع: The auto chanel.com
[۱]. Optional
منبع: The auto chanel.com
[۱]. Optional
منبع : ماهنامه صنعت خودرو
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت سیزدهم
هلال احمر آتش سوزی قوه قضاییه تهران پلیس اصفهان بارش باران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سازمان هواشناسی
قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو بازار خودرو قیمت سکه خودرو دلار بانک مرکزی حقوق بازنشستگان سایپا ایران خودرو کارگران
نمایشگاه کتاب سریال شهاب حسینی عفاف و حجاب کتاب جواد عزتی مسعود اسکویی تلویزیون سینما سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین ترکیه اوکراین انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال پرسپولیس فوتبال علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید لیگ برتر بایرن مونیخ
هوش مصنوعی کولر تبلیغات موبایل تلفن همراه اینستاگرام گوگل اپل ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه دیابت بیماری قلبی کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی