جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
بیمه در مدیریت خانواده
مدیریت خانوادهها باید درآمدهای خود را بهگونهای مدیریت کنند که اختصاص منابع به هر یک از بخشهای خانواده براساس الویتبندی صورت پذیرد.
موارد هزینه خانوادهها بسیار متنوع است و چنانچه به شکل صحیح و درستی مدیریت نشود ممکن است مدیریت خانواده نتواند رفاه، آسایش و امنیتی که برای اعضاء خانواده لازم است تأمین نماید.
همانطور که، پوشاک و مسکن در سبد هزینهای یک خانواده سهم دارند باید ”بیمه“ نیز بهعنوان یک نیاز مهم و ضروری سهم منطقی از منابع خانواده را به خود اختصاص دهد.
شرکتهای بیمه با اطلاعرسانیهای درست، تبلیغات پرمحتوا و با هدف قرار دادن خانوادهها میتوانند نقش مهمی در حساس کردن خانوادهها به مقوله ”بیمه“ ایفاء نمایند. اگر بیمه فروش یک تأمین و اطمینان است، مدیریت خانواده نیز باید این تأمین و اطمینان را با کنار گذاشتن مبلغی از منابع خود بهصورت سالانه یا ماهانه برای خود و خانواده فراهم نمایند.
البته وظیفه دولت نیز در این زمینه بسیار حیاتی است. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تأمینهای بیمهای حقی است همگانی و دولت مکلف است تا با مشارکت مردم، افراد کشور را در قبال انواع خطرات از قبیل بیکاری، حوادث، بیماری، پیری، کارافتادگی و درمانی میشود بهنظر ما بیمههای زندگی یا خانواده جایگاه پررنگتری باید داشته باشد.
بیمههای خانواده با توجه به ابعاد انسانی، اجتماعی فرهنگی که دارد میتواند اقشار مختلف مردم در قبال عواقب ناشی از خطرات متعدد که جان، سلامتی و زندگی انسان را تهدید میکنند، نقش حمایتی و پشتیبانی خوبی داشته باشند.
بیمههای عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه تأمین فرزندان و بیمه عمر و پسانداز از انواع مهم بیمههای زندگی میباشند که مدیریت خانواده میتواند با خرید برخی از آنها آینده مطمئن و روشنی را به فرزندان و سایر اعضاء خانواده خود هدیه نماید.
ابراهیم حمیدی
موارد هزینه خانوادهها بسیار متنوع است و چنانچه به شکل صحیح و درستی مدیریت نشود ممکن است مدیریت خانواده نتواند رفاه، آسایش و امنیتی که برای اعضاء خانواده لازم است تأمین نماید.
همانطور که، پوشاک و مسکن در سبد هزینهای یک خانواده سهم دارند باید ”بیمه“ نیز بهعنوان یک نیاز مهم و ضروری سهم منطقی از منابع خانواده را به خود اختصاص دهد.
شرکتهای بیمه با اطلاعرسانیهای درست، تبلیغات پرمحتوا و با هدف قرار دادن خانوادهها میتوانند نقش مهمی در حساس کردن خانوادهها به مقوله ”بیمه“ ایفاء نمایند. اگر بیمه فروش یک تأمین و اطمینان است، مدیریت خانواده نیز باید این تأمین و اطمینان را با کنار گذاشتن مبلغی از منابع خود بهصورت سالانه یا ماهانه برای خود و خانواده فراهم نمایند.
البته وظیفه دولت نیز در این زمینه بسیار حیاتی است. طبق اصل ۲۹ قانون اساسی برخورداری از تأمینهای بیمهای حقی است همگانی و دولت مکلف است تا با مشارکت مردم، افراد کشور را در قبال انواع خطرات از قبیل بیکاری، حوادث، بیماری، پیری، کارافتادگی و درمانی میشود بهنظر ما بیمههای زندگی یا خانواده جایگاه پررنگتری باید داشته باشد.
بیمههای خانواده با توجه به ابعاد انسانی، اجتماعی فرهنگی که دارد میتواند اقشار مختلف مردم در قبال عواقب ناشی از خطرات متعدد که جان، سلامتی و زندگی انسان را تهدید میکنند، نقش حمایتی و پشتیبانی خوبی داشته باشند.
بیمههای عمر زمانی، بیمه تمام عمر، بیمه تأمین فرزندان و بیمه عمر و پسانداز از انواع مهم بیمههای زندگی میباشند که مدیریت خانواده میتواند با خرید برخی از آنها آینده مطمئن و روشنی را به فرزندان و سایر اعضاء خانواده خود هدیه نماید.
ابراهیم حمیدی
منبع : مجله اقتصاد خانواده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر بارش باران یسنا آتش سوزی پلیس قوه قضاییه تهران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا قیمت دلار قیمت سکه خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
فضای مجازی سریال نمایشگاه کتاب تلویزیون مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی