پنجشنبه, ۱۰ خرداد, ۱۴۰۳ / 30 May, 2024
مجله ویستا
اکنون عدد چهار را کسی دوست ندارد!
از زمانهای خیلی دور اعداد برای افراد مفهوم داشتند و البته در فرهنگهای مختلف نیز مفهوم و اعتقاد مردم نسبت به آنها متفاوت بود. ما ایرانیان نیز با توجه به فرهنگ ایرانی اسلامی خویش از این وادی جدا نیستیم. میدانیم که برخی اعداد برای ما مقدساند مانند یک، پنچ یا چهارده، برخی از اعداد را عدد شانس میدانیم مثل هفت، عدد نحس خود را هم اینگونه نام مینهیم ۱+۱۲.
اما در بعضی مواقع اعداد میتوانند کاملاً مفهوم خود را تغییر دهند مانند کدهای تلفن همراه. البته جای شکرش باقیست که اینگونه است، در غیر این صورت تصور کنید که با چه فاجعهای روبرو بودیم.
اما تجربهای که ما با آغاز ورود تلفن همراه در کشور کسب کردیم نشان میدهد که محبوبیت کدهای قبلی با ورود کد دیگر افزایش مییابد. یعنی، نو که آید به بازار کهنه شود پرطرفدار.
اما با جابهجایی رقمهای چهارم و پنچم تصور میشد که اختلاف قیمت بین کدها از بین برود اما، اینگونه نشد و همچنان ما شاهد این اختلاف قیمتها هستیم هر چند که این حرکت کمی از تفاوت قیمتها کاست.
در این رابطه رئیس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی میگوید: با توجه به تغییر کد سیم کارتها در اولویتهای جدید، استقبال مردم به سیم کارت با کدهای قبلی افزایش یافته و شاید این امر به افزایش قیمت سیم کارتها با کدهای دو، سه، پنج و شش بیانجامد.
افشار فروتن لاریجانی در ارزیابی خود از بازار خرید و فروش سیم کارت تلفنهمراه با توجه به آغاز واگذاری اولویتهای خرداد ماه، اظهار می دارد: با توجه به تاخیری که شرکت ارتباطات سیار در واگذاری اولویتهای سیم کارتهای خردادماه داشت، عرضه سیمکارتها در بازار خرید و فروش تلفن همراه کاهش یافت و همین موضوع باعث افزایش قیمتی در بازار تلفن همراه شد؛ اما با توزیع سیمکارتها، متقاضیان با تغییری کد سیمکارتها به کد چهار مواجه شدند و همین موضوع خود به کاهش قیمت دامن زد.
وی با طرح این سوال که آیا شرکت ارتباطات سیار نمیدانست که قرار است سیم کارتها را با کد چهار واگذار کند و چه دلیلی دارد که خصوصیات سیم کارتهای جدید اعلام نشود تا این آشفتگی را در بازار به وجود آورد، عرضه سیم کارت تلفن همراه از یک طرف و تغییر کد تلفن همراه را عاملی برای ایجاد دوگانگی و آشفتگی در بازار تلفن همراه میداند و با تاکید بر این که باید در این حوزه شفاف سازی صورت بگیرد، میگوید متقاضیان تا زمانی که سیم کارتها را تحویل نمیگیرند، نمیدانند که چه کدی را تحویل خواهند گرفت و همین موضوع خود باعث آشفتگی بازار خواهد شد، اگر برنامهها از قبل اعلام شود، بازار به طور مرتب با شک مواجه نخواهد شد.
البته باید بر این نکته اذعان داشت که آشفتگی اگر هست به دلیل اعلام نشدن خصوصیات سیم کارت جدید نیست چرا که معمولا با آغاز واگذاری جدید، کد جدیدی نیز به بازار خواهد آمد متقاضیان هم توقع ندارند با کدهای قبلی مواجه شوند. هر چند که نمیتوان تاخیر شرکت ارتباطات سیار در واگذاری اولویتهای خرداد ماه را هم نادیده گرفت.
سارا كروبی
منبع : اخبار فناوری اطلاعات ایتنا
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران مجلس دوازدهم انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم شورای نگهبان دولت مجلس سید ابراهیم رئیسی دولت سیزدهم
زلزله هواشناسی مشهد تهران سازمان هواشناسی سلامت قتل شهرداری تهران وزارت بهداشت پلیس فضای مجازی قوه قضاییه
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو خودرو مسکن بانک مرکزی بازار خودرو مالیات حقوق بازنشستگان ایران خودرو دلار بورس
تلویزیون حامیم سینما سریال صدا و سیما موسیقی سینمای ایران شهید قرآن کریم رسانه ملی شعر هنرمندان
اینترنت ماهواره
فلسطین رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل جنگ غزه آمریکا روسیه نوار غزه چین حماس اوکراین حمله به رفح
پرسپولیس استقلال فوتبال لیگ برتر باشگاه پرسپولیس جواد نکونام شمس آذر قزوین باشگاه استقلال لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران بازی رئال مادرید
هوش مصنوعی ایلان ماسک تلگرام سامسونگ تبلیغات گوگل عیسی زارع پور اینستاگرام آب فیلترینگ
رژیم غذایی فست فود ویتامین سازمان غذا و دارو استرس عشق