جمعه, ۲۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 17 May, 2024
مجله ویستا
معجزه گردشگری برای جامعه مالزی
مشکل بیکاری و پیامدهای اجتماعی ناشی از آن موضوعاتی شناخته شده در جوامع در حال توسعه هستند و سالانه مخارج هنگفتی برای رفع این معضلات اختصاص داده می شود.
دولتها معمولا از هر موقعیتی استفاده می کنند تا با کمترین هزینه بتوانند بیشترین فرصت شغلی را برای قشر جویای کار جامعه خود فراهم آورند. در حال حاضر یکی از گزینه های مناسب پیش روی آنها استفاده از صنعت توریسم و جلب گردشگر است.
در واقع هر کشوری که تاکنون در این زمینه سرمایه گذاری کرده است نتایجی کاملا قابل قبول و حتی فراتر از تصور مسوولان به دست آورده و همین امر آنها را به ادامه فعالیت ها ترغیب کرده است.
کشور مالزی یکی از نمونه های بارز کشورهای در حال توسعه است که توانسته در دهه گذشته با گسترش صنعت گردشگری خود میزان نرخ بیکاری را تا حدی کاهش دهد. مالزی نیز ازجمله کشورهایی است که تا پیش از دهه گذشته آمار معتادان و جرایم اجتماعی آن بالا بود، اما به گفته مسوولان این کشور، گسترش گردشگری و جلب توریست های خارجی در سالهای گذشته توانسته از طریق ایجاد فرصتهای شغلی به کاهش این آمار کمک کند. مالزی به علت داشتن جمعیت بزرگ جوان خود توسعه گردشگری را بهترین و سریع ترین روش برای مبارزه با بسیاری از معضلات اجتماعی ناشی از بیکاری دانست و در دهه گذشته سرمایه گذاری عظیمی در این بخش داشت.
براساس گزارش مرکز تحقیقات اقتصادی مالزی ، نرخ بیکاری طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ میلادی به ترتیب ۳.۸ ، ۳.۶ و ۳ درصد بوده که فرصتهای شغلی ایجاد شده در بخش توریسم نقش بسزایی در آنها داشته است. کاهش فقر یکی از مهمترین دستاوردهای دیگر گسترش این صنعت در مالزی بوده و افزایش رفاه زندگی در اطراف اماکن توریستی کاملا مشخص است. نقش فقرزدایی صنعت گردشگری نه تنها در مالزی بلکه در بسیاری دیگر از کشورهای در حال توسعه دنیا کاملا مشهود بوده و به گفته فرانسیسکو فرانگیالی ، مدیرکل سازمان گردشگری جهانی مربوط به سازمان ملل ، (UNWTO) در سالهای اخیر هدف اکثر کشورهای در حال توسعه از گسترش بخش توریسم خود عمدتا تغییر وضع زندگی و فقرزدایی از مناطق فرهنگی و گردشگری کشورشان است.
کشور مالزی با درک درست نقش این صنعت در کاهش آمار معضلات اجتماعی سعی کرده با تبلیغات گسترده در اکثر شبکه های مهم خبری دنیا، جاذبه های طبیعی و فرهنگی خود را به جهانیان بشناساند. نتیجه این اقدامات ، رشد سریع تعداد گردشگران خارجی این کشور طی سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ بوده است.
براساس آمار اعلام شده تعداد گردشگران خارجی مالزی از ۱۰.۵۸ میلیون نفر در سال ۲۰۰۳ به ۱۷.۵۵ میلیون نفر در سال ۲۰۰۶ رسید. از سوی دیگر درآمد حاصل از این صنعت از ۲۱.۲۹۱.۱ میلیون دلار به ۳۶.۲۷۱.۱ میلیون طی این سالها افزایش پیدا کرده است.
پروین درودیان
منبع : روزنامه جامجم
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
اسرائیل رئیس جمهور دولت سیزدهم مازندران سیدابراهیم رئیسی توماج صالحی دولت مجلس شورای اسلامی رئیسی مجلس تعطیلی شنبه ها وزیر کشور
سیل مشهد سیل مشهد هواشناسی تهران خراسان رضوی پلیس فضای مجازی سازمان هواشناسی بارش باران قوه قضاییه شهرداری تهران
خودرو مالیات قیمت خودرو چین قیمت طلا قیمت دلار مسکن بازار خودرو ایران خودرو دلار تعطیلی شنبه بانک مرکزی
لیلا حاتمی زری خوشکام علی حاتمی نمایشگاه کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران کتاب رسانه تلویزیون سریال سینما موسیقی
رژیم صهیونیستی غزه روسیه فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان ترکیه یمن لبنان
فوتبال ایران پرسپولیس استقلال تراکتور بارسلونا لیگ برتر سپاهان جام حذفی لیگ برتر انگلیس بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی مغز گوگل آیفون اپل باتری سونی سرعت اینترنت تبلیغات عیسی زارع پور
بارداری پوست سازمان غذا و دارو دیابت کاهش وزن آلزایمر