دوشنبه, ۲۳ مهر, ۱۴۰۳ / 14 October, 2024
مجله ویستا
طغیان مامیاستوور - The Revolt Of Mamie Stover
سال تولید : ۱۹۵۶
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : بادی آدلر
کارگردان : رائول والش
فیلمنامهنویس : سیدنی بوم، برمبنای رمانی نوشته ویلیام برادفورد هوئی.
فیلمبردار : لیو تاور
آهنگساز(موسیقی متن) : هوگو فریدهافر
هنرپیشگان : جین راسل، ریچارد ایگان، جون لسلی و آگنس مورهد.
نوع فیلم : رنگی، ۹۳ دقیقه.
"مامی استوور" (راسل) دختر فقیری است که تصمیم میگیرد پول زیادی دربیاورد تا فامیلش در میسیسیپی را تحت تأثیر قرار دهد. او به هاوائی میرود و در کافهای "پست" به رقصیدن میپردازد. محل کار او قدری شلوغ و ناخوشایند است اما اتفاق خیلی ناگواری در آنجا نمیافتد. "مامی" موفق میشود با نویسندهای بهنام "جیم" (ایگان) رابطه برقرار کند که خانه و کاشانه خوبی در اوهایو دارد، و ضمناً پول زیادی هم پسانداز میکند. وقتی پرل هاربر مورد حمله قرار میگیرد، نویسنده به جنگ میرود و "مامی" قول میدهد که منتظر او بماند و هرگز نرقصد. اما افسون پول وسوسهاش میکند و بهزودی دوباره رقاصهای شهره خاص و عام میشود. وقتی "جیم" برمیگردد، زن را بهدلیل نقض عهد از خود طرد میکند. "مامی" که حالا فهمیده پول، حلال تمام مشکلات نیست و از امکان زندگی با "جیم" هم ناامید شده، تنها و بیکس به میسیسیپی باز میگردد.
٭ داستان رمان هوئی به زندگی زنی میپرداخت که پس از ترک سن فرانسیسکو، به هونولولو میرفت و جاذبهاش را به معرض فروش میگذاشت اما مسئولان محافظه کار کمپانی که در دهه ۱۹۵۰ همچنان سعی در وفاداری به قوانین قدیمی سانسور را داشتند، جنبههای جسورانه ماجرا را تعدیل کردند. روایت ضعیف و سردستی است با این حال راسل تماشائی است و رنگهای تند بر پرده سینماسکوپ، امتیازی انکارناشدنی دارند. ترانه "چشمهایت را به دستها بدوز" با اجرای راسل از نقطههای اوج فیلم است.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : بادی آدلر
کارگردان : رائول والش
فیلمنامهنویس : سیدنی بوم، برمبنای رمانی نوشته ویلیام برادفورد هوئی.
فیلمبردار : لیو تاور
آهنگساز(موسیقی متن) : هوگو فریدهافر
هنرپیشگان : جین راسل، ریچارد ایگان، جون لسلی و آگنس مورهد.
نوع فیلم : رنگی، ۹۳ دقیقه.
"مامی استوور" (راسل) دختر فقیری است که تصمیم میگیرد پول زیادی دربیاورد تا فامیلش در میسیسیپی را تحت تأثیر قرار دهد. او به هاوائی میرود و در کافهای "پست" به رقصیدن میپردازد. محل کار او قدری شلوغ و ناخوشایند است اما اتفاق خیلی ناگواری در آنجا نمیافتد. "مامی" موفق میشود با نویسندهای بهنام "جیم" (ایگان) رابطه برقرار کند که خانه و کاشانه خوبی در اوهایو دارد، و ضمناً پول زیادی هم پسانداز میکند. وقتی پرل هاربر مورد حمله قرار میگیرد، نویسنده به جنگ میرود و "مامی" قول میدهد که منتظر او بماند و هرگز نرقصد. اما افسون پول وسوسهاش میکند و بهزودی دوباره رقاصهای شهره خاص و عام میشود. وقتی "جیم" برمیگردد، زن را بهدلیل نقض عهد از خود طرد میکند. "مامی" که حالا فهمیده پول، حلال تمام مشکلات نیست و از امکان زندگی با "جیم" هم ناامید شده، تنها و بیکس به میسیسیپی باز میگردد.
٭ داستان رمان هوئی به زندگی زنی میپرداخت که پس از ترک سن فرانسیسکو، به هونولولو میرفت و جاذبهاش را به معرض فروش میگذاشت اما مسئولان محافظه کار کمپانی که در دهه ۱۹۵۰ همچنان سعی در وفاداری به قوانین قدیمی سانسور را داشتند، جنبههای جسورانه ماجرا را تعدیل کردند. روایت ضعیف و سردستی است با این حال راسل تماشائی است و رنگهای تند بر پرده سینماسکوپ، امتیازی انکارناشدنی دارند. ترانه "چشمهایت را به دستها بدوز" با اجرای راسل از نقطههای اوج فیلم است.
وایرال شده در شبکههای اجتماعی
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست