یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
جولیا - Julia
سال تولید : ۱۹۷۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : ریچارت رات
کارگردان : فرد زینهمان
فیلمنامهنویس : آلوین سارجنت، برمبنای داستانی نوشته لیلیان هلمن.
فیلمبردار : داگلاس اسلوکوم
آهنگساز(موسیقی متن) : ژرژ دلرو
هنرپیشگان : جین فاندا، ونسا ردگریو، جیسن روباردز جونیر، ماکسیمیلیان شل، هال هالبروک، رُزمری مورفی، مریل استریپ، دورا دال، جان گلاور و کاتلین نسبیت.
نوع فیلم : رنگی، ۱۱۸ دقیقه.
در اوایل دهه 1930، در خانهای ساحلی در شرق آمریکا. «لیلیان هلمن» (فاندا)، که در مانده شده و پشت سر هم سیگار دود میکند، سعی دارد تا با توصیههای دوست خود، «داشیل همت» (روباردز جونیر) نوشتن نمایشنامهاش را به پایان ببرد. «لیلیان» به «جولیا» (ردگریو) دوست و آموزگارش میاندیشد و روزهائی را که با او در خانه اعیانی پدربزرگ گذرانده بود به یاد میآورد. «جولیا» اکنون به وین رفته تا نزد «فروید» به تحصیل ادامه دهد، و «لیلیان» که به توصیه «همت» به پاریس سفر کرده، بیهوده تلاش میکند تا با او تماس بگیرد. در آنجا «لیلیان» شاهد تظاهرات کارگران است و وین، به ملاقات «جولیا» که زخمی شده، در بیمارستان میرود. سپس، «جولیا» بهطرز مرموزی ناپدید میشود و «لیلیان» به خانه باز میگردد تا نمایشنامهاش را به پایان ببرد. او که تصمیم گرفته در جشنواره تآتر مسکو شرکت کند، چند روز در پاریس میماند تا با دوستانش، «آلن کامبل» (هالبروک) و «دوروتی پارکر» (مورفی) باشد؛ اما قاصدی از طرف «جولیا» برایش پیغامی میآورد، که در آن از او خواسته شده مسیر سفرش را تغییر دهد و به برلین برود تا پنجاه هزار دلاری را که برای کمک به قربانیان نازیسم تهیه شده، به آنان برساند. «لیلیان» میپذیرد و با کمک فعالان نیروی مقاومت سفر پُر خطر را بهسوی برلین با قطار آغاز میکند. در آنجا «جولیا» را میبیند که یک پایش را از دست داده، ولی همچنان استوار به مبارزه ادامه میدهد. او پس از سفر به مسکو، خبردار میشود که نازیها «جولیا» را کشتهاند و جسدش به لندن منتقل شده است...
* از کاملترین فیلمهای متکی بر بازیگر که نمایانگر توانائی زینهمان در کار با بازیگران است. اقتباس از یکی از داستانهای کوتاه هلمن که با شکل روائی بسیار مناسبش (رفت و برگشتهای زمانی) تماشاگر را هم در حس نوستالژیک هلمن شریک میسازد. ردگریو یکی از درخشانترین بازیهای خود را ارائه میکند، هر چند که نطق سیاسیاش در مراسم اسکار همان سال منجر به حذف او از نقشهای مهم فیلمهای هالیوودی شد. زینهمان بیشتر در تلاش برای نوستالژیک نمایاندن فعالیتهای چپها در آن سالهاست تا نمایش وجوه سیاسی و حزبی آنان، و دقیقاً بههمین دلیل فیلمش از اثری صرفاً سیاسی فراتر میرود و هر تماشاگری را مجذوب میکند. نخستین حضور سینمائی استریپ.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران مجلس شورای اسلامی مجلس شورای نگهبان حجاب دولت دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران گشت ارشاد افغانستان رئیسی رئیس جمهور
تهران هواشناسی شورای شهر دستگیری پلیس شهرداری تهران سیل قتل وزارت بهداشت کنکور سلامت سازمان هواشناسی
قیمت دلار مالیات خودرو دلار بانک مرکزی قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا سایپا مسکن ایران خودرو تورم
تئاتر سریال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلویزیون سریال حشاشین ازدواج سینمای ایران قرآن کریم سینما فیلم موسیقی مهران مدیری
سازمان سنجش کنکور ۱۴۰۳ خورشید
فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه چین اوکراین حماس ترکیه نوار غزه
فوتبال پرسپولیس فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی باشگاه پرسپولیس جام حذفی آلومینیوم اراک تراکتور استقلال سپاهان رئال مادرید
اپل فناوری همراه اول ایرانسل آیفون تبلیغات سامسونگ ناسا اینترنت بنیاد ملی نخبگان دانش بنیان
خواب بارداری دندانپزشکی کاهش وزن آلزایمر مالاریا