پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
وسط دنیا - Le Milieu Du Monde
سال تولید : ۱۹۷۴
کشور تولیدکننده : سوئیس و فرانسه
محصول : ایو پیرو
کارگردان : آلن تانر
فیلمنامهنویس : جان برگر و تانر
فیلمبردار : رناتو برتا
آهنگساز(موسیقی متن) : پاتریک موراز.
هنرپیشگان : الیمپیا کارلیزی، فیلیپ لئوتار، ژولیت برتو، دنیس پرون، ژاک دونی، روژه ژندلی و ژیلبر باهون.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۷ دقیقه.
دسامبر سال 1974. «آدریانا» (کارلیزی)، مستخدمه ایتالیائی با قطار وارد شهر کوچکی در سوئیس میشود و مستخدمه دیگری به نام «ژولیت» (برتو) از او استقبال میکند. از طرف دیگر کمیته محلی ADP، «پل» (لئوتار)، یک مهندس متأهل جوان و جاهطلب را بهعنوان نامزد «غیرسیاسی» برای انتخابات آینده معرفی میکند. اوایل ژانویه، «پل» آماده نخستین میتینگ انتخاباتیاش میشود که در همان نوشگاهی که «آدریانا» کار میکند برگزار میشود. او روز بعد باز میگردد تا با «آدریانا» صحبت کند و آدرس او را از «ژولیت» میگیرد. آن دو درباره امکان برقرارای یک رابطه با هم صحبت میکنند و سرانجام با اصرار «پل»، «آدریانا» موافقت میکند. «پل» از دوران کودکی و پشرفت کاریاش از یک مزرعه به یک کارخانه میگوید. «آدریانا» از خانوادهای میآید که همه از فعالان اتحادیه کارگری هستند و شوهرش را در یک سانحه در کارخانه از دست داده است. روزها میگذرد و پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهر ظاهر میشوند. «پل» اگرچه در بیشتر میتینگها سخنرانی میکند اما در پی راهی است تا اوقات بیشتری را با «آدریانا» بگذراند. آن دو در مسافرخانه «وسط دنیا» غذا میخورند و سپس به یک هتل گران قیمت میروند. از این به بعد رابطه آن دو کاملاً آشکار میشود. رئیس «پل» از او میخواهد که محتاطتر باشد و کمیته ADP نیز تصمیم میگیرد «پل» را برای پاسخگوئی به رفتارش احضار و مؤاخذه کند، اما اعضای کمیته در بین راه تصادف میکنند. با نزدیکتر شدن انتخابات، «پل» مقاومت میکند و آرامآرام رابطهشان به جروبحث و بالاخره سکوت میانجامد. «پل» پس از شکست در انتخابات نزد «آدریانا» میرود. اما روز بعد، «آدریانا» اعلام میکند که قصد ترک زوریخ را دارد. «پل» کارش را در کارخانه از سر میگیرد و «آدریانا» نیز برای کار به کارخانهای مشابه کارخانهای که «پل» کار میکند، میرود.
* فیلم نقطه عطفی در آثار تانر است که همواره بیعلاقهگیاش را به سنتهای روائی در سینما ابراز کرده است. در فیلم، او روشهای حساب شدهای برای زیر سؤال بردن الگوهای تثبیت شده روائی به کار میبندد؛ طوری که بر تمایز و استقلال بخشهای مختلف اثر تأکید میکند. او ساختار زیبائی شناختی مناسبی برای ارائه دلمشغولیهای ایدئولوژیک برگر، همکار فیلمنامهنویسش فراهم میآورد که بر ورشکستگی و خودبراندازی بورژوازی اروپا تأکید دارد. فیلم حرکتهای دوربینی دارد که ورای آنها انگیزهای نیست، چشماندازهائی که نقشی در روایت ندارد و کاتها نیز در همین روند عمل میکند. بهطور کلی تانر تناقضهائی را بین رویدادهای سیاسی و زندگی شخصی نشان میدهد که قابل حل نیستند.
کشور تولیدکننده : سوئیس و فرانسه
محصول : ایو پیرو
کارگردان : آلن تانر
فیلمنامهنویس : جان برگر و تانر
فیلمبردار : رناتو برتا
آهنگساز(موسیقی متن) : پاتریک موراز.
هنرپیشگان : الیمپیا کارلیزی، فیلیپ لئوتار، ژولیت برتو، دنیس پرون، ژاک دونی، روژه ژندلی و ژیلبر باهون.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۱۷ دقیقه.
دسامبر سال 1974. «آدریانا» (کارلیزی)، مستخدمه ایتالیائی با قطار وارد شهر کوچکی در سوئیس میشود و مستخدمه دیگری به نام «ژولیت» (برتو) از او استقبال میکند. از طرف دیگر کمیته محلی ADP، «پل» (لئوتار)، یک مهندس متأهل جوان و جاهطلب را بهعنوان نامزد «غیرسیاسی» برای انتخابات آینده معرفی میکند. اوایل ژانویه، «پل» آماده نخستین میتینگ انتخاباتیاش میشود که در همان نوشگاهی که «آدریانا» کار میکند برگزار میشود. او روز بعد باز میگردد تا با «آدریانا» صحبت کند و آدرس او را از «ژولیت» میگیرد. آن دو درباره امکان برقرارای یک رابطه با هم صحبت میکنند و سرانجام با اصرار «پل»، «آدریانا» موافقت میکند. «پل» از دوران کودکی و پشرفت کاریاش از یک مزرعه به یک کارخانه میگوید. «آدریانا» از خانوادهای میآید که همه از فعالان اتحادیه کارگری هستند و شوهرش را در یک سانحه در کارخانه از دست داده است. روزها میگذرد و پوسترهای تبلیغاتی در سطح شهر ظاهر میشوند. «پل» اگرچه در بیشتر میتینگها سخنرانی میکند اما در پی راهی است تا اوقات بیشتری را با «آدریانا» بگذراند. آن دو در مسافرخانه «وسط دنیا» غذا میخورند و سپس به یک هتل گران قیمت میروند. از این به بعد رابطه آن دو کاملاً آشکار میشود. رئیس «پل» از او میخواهد که محتاطتر باشد و کمیته ADP نیز تصمیم میگیرد «پل» را برای پاسخگوئی به رفتارش احضار و مؤاخذه کند، اما اعضای کمیته در بین راه تصادف میکنند. با نزدیکتر شدن انتخابات، «پل» مقاومت میکند و آرامآرام رابطهشان به جروبحث و بالاخره سکوت میانجامد. «پل» پس از شکست در انتخابات نزد «آدریانا» میرود. اما روز بعد، «آدریانا» اعلام میکند که قصد ترک زوریخ را دارد. «پل» کارش را در کارخانه از سر میگیرد و «آدریانا» نیز برای کار به کارخانهای مشابه کارخانهای که «پل» کار میکند، میرود.
* فیلم نقطه عطفی در آثار تانر است که همواره بیعلاقهگیاش را به سنتهای روائی در سینما ابراز کرده است. در فیلم، او روشهای حساب شدهای برای زیر سؤال بردن الگوهای تثبیت شده روائی به کار میبندد؛ طوری که بر تمایز و استقلال بخشهای مختلف اثر تأکید میکند. او ساختار زیبائی شناختی مناسبی برای ارائه دلمشغولیهای ایدئولوژیک برگر، همکار فیلمنامهنویسش فراهم میآورد که بر ورشکستگی و خودبراندازی بورژوازی اروپا تأکید دارد. فیلم حرکتهای دوربینی دارد که ورای آنها انگیزهای نیست، چشماندازهائی که نقشی در روایت ندارد و کاتها نیز در همین روند عمل میکند. بهطور کلی تانر تناقضهائی را بین رویدادهای سیاسی و زندگی شخصی نشان میدهد که قابل حل نیستند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل دولت روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم خلیج فارس حجاب شهید مطهری
تهران سلامت شهرداری تهران هواشناسی سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سازمان هواشناسی دستگیری وزارت بهداشت
بانک مرکزی خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا دلار سایپا تورم کارگران حقوق بازنشستگان
فضای مجازی مسعود اسکویی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس فیلم تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
غزه رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین آمریکا چین روسیه نوار غزه حماس ترکیه عربستان اوکراین
فوتبال استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب کاهش وزن دیابت قهوه فشار خون داروخانه