جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
غیرماشینی - The Unmechanical
سال تولید : ۱۹۵۷
کشور تولیدکننده : هند
محصول : ل. ب. فیلمز
کارگردان : ریتویک گاتاک
فیلمنامهنویس : ریتویک گاتاک
فیلمبردار : دنین گوپتا
آهنگساز(موسیقی متن) : علی اکبرخان.
هنرپیشگان : کالی بانرجی، کاجال گوپتا، شریمان دیپاک، گیانش موکرجی، تولسی چاکرابورتی و آنیل چاترجی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۲۰ دقیقه.
"بیمال" (بانرجی) با تاکسی خود، که یک شورلت فرسوده قدیمی است، مثل یک موجود زنده رفتار میکند، به همین دلیل مردم او را دیوانه میپندارند. سرانجام تاکسی از کار میافتد و دیگر تعمیر شدنی نیست. در پایان، کودکی بوق تاکسی را در خیابان پیدا میکند و در آن میدمد...
٭ دومین فیلم مشهور گاتاک، داستانی استعماری درباره رویاروئی انسان و ماشین است و بهطور اخص تعارضی را که میان فرهنگی را که میان فرهنگ سنتی قبیلهای و صنعتی شدن دمافزون زندگی وجود دارد، بهتصویر میکشد. جلوههای سلطه کاپیتالیسم و مکانیزه شدن با نمایش بولدوزرها و شهر معدنی رانچی القا میشوند و احساسات انسانی فقط در خدمت ثروتاندوزی در میآیند، و در این میان، سرعت گسترش تکنولوژی و تغییرات سرسامآور است. گاتاک یک سال پس از ساخته شدن فیلم گفت: "تصور ماشین همراه تداعی کننده هیولائی نفرتانگیز است، که بهنظر ما همه آن چیزهای خوب و انسانی و روحانی را میبلعد و از بین میبرد. این پدیده که مثل بیگانهای وارد زندگی ما شده، افسردگی و رخوت را هم با خود میآورد و باعث بسیاری از مشکلات زندگی ما شده، افسردگی و رخوت را هم با خود میآورد و باعث بسیاری از مشکلات دیگر میشود. اما بهنظر میرسد که نتیجه نهائی همه این تأثیرات شیوع برخی گرایشات ایدئولوژیکی است که خطر آن تمام جنبههای زندگی را تهدید میکند."
کشور تولیدکننده : هند
محصول : ل. ب. فیلمز
کارگردان : ریتویک گاتاک
فیلمنامهنویس : ریتویک گاتاک
فیلمبردار : دنین گوپتا
آهنگساز(موسیقی متن) : علی اکبرخان.
هنرپیشگان : کالی بانرجی، کاجال گوپتا، شریمان دیپاک، گیانش موکرجی، تولسی چاکرابورتی و آنیل چاترجی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۲۰ دقیقه.
"بیمال" (بانرجی) با تاکسی خود، که یک شورلت فرسوده قدیمی است، مثل یک موجود زنده رفتار میکند، به همین دلیل مردم او را دیوانه میپندارند. سرانجام تاکسی از کار میافتد و دیگر تعمیر شدنی نیست. در پایان، کودکی بوق تاکسی را در خیابان پیدا میکند و در آن میدمد...
٭ دومین فیلم مشهور گاتاک، داستانی استعماری درباره رویاروئی انسان و ماشین است و بهطور اخص تعارضی را که میان فرهنگی را که میان فرهنگ سنتی قبیلهای و صنعتی شدن دمافزون زندگی وجود دارد، بهتصویر میکشد. جلوههای سلطه کاپیتالیسم و مکانیزه شدن با نمایش بولدوزرها و شهر معدنی رانچی القا میشوند و احساسات انسانی فقط در خدمت ثروتاندوزی در میآیند، و در این میان، سرعت گسترش تکنولوژی و تغییرات سرسامآور است. گاتاک یک سال پس از ساخته شدن فیلم گفت: "تصور ماشین همراه تداعی کننده هیولائی نفرتانگیز است، که بهنظر ما همه آن چیزهای خوب و انسانی و روحانی را میبلعد و از بین میبرد. این پدیده که مثل بیگانهای وارد زندگی ما شده، افسردگی و رخوت را هم با خود میآورد و باعث بسیاری از مشکلات زندگی ما شده، افسردگی و رخوت را هم با خود میآورد و باعث بسیاری از مشکلات دیگر میشود. اما بهنظر میرسد که نتیجه نهائی همه این تأثیرات شیوع برخی گرایشات ایدئولوژیکی است که خطر آن تمام جنبههای زندگی را تهدید میکند."
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران حجاب رئیس جمهور رئیسی دولت دولت سیزدهم توماج صالحی سریلانکا مجلس شورای اسلامی پاکستان رهبر انقلاب کارگران
کنکور تهران سیل هواشناسی سازمان سنجش آتش سوزی فضای مجازی سلامت شهرداری تهران پلیس اصفهان فراجا
قیمت خودرو قیمت طلا خودرو دلار بازار خودرو بازنشستگان قیمت دلار ارز بانک مرکزی مسکن ایران خودرو قیمت سکه
موسیقی ترانه علیدوستی تلویزیون مهران مدیری سینمای ایران سحر دولتشاهی سینما کتاب بازیگر تئاتر
کنکور ۱۴۰۳ عبدالرسول پورعباس
آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی غزه جنگ غزه فلسطین روسیه چین حماس طوفان الاقصی اوکراین ترکیه
پرسپولیس فوتبال استقلال بارسلونا بازی جام حذفی فوتسال تیم ملی فوتسال ایران لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال تراکتور باشگاه پرسپولیس
تیک تاک ناسا رونمایی مریخ اپل تسلا فیلترینگ
مالاریا کاهش وزن زوال عقل سلامت روان داروخانه