پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
غیرماشینی - The Unmechanical
سال تولید : ۱۹۵۷
کشور تولیدکننده : هند
محصول : ل. ب. فیلمز
کارگردان : ریتویک گاتاک
فیلمنامهنویس : ریتویک گاتاک
فیلمبردار : دنین گوپتا
آهنگساز(موسیقی متن) : علی اکبرخان.
هنرپیشگان : کالی بانرجی، کاجال گوپتا، شریمان دیپاک، گیانش موکرجی، تولسی چاکرابورتی و آنیل چاترجی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۲۰ دقیقه.
"بیمال" (بانرجی) با تاکسی خود، که یک شورلت فرسوده قدیمی است، مثل یک موجود زنده رفتار میکند، به همین دلیل مردم او را دیوانه میپندارند. سرانجام تاکسی از کار میافتد و دیگر تعمیر شدنی نیست. در پایان، کودکی بوق تاکسی را در خیابان پیدا میکند و در آن میدمد...
٭ دومین فیلم مشهور گاتاک، داستانی استعماری درباره رویاروئی انسان و ماشین است و بهطور اخص تعارضی را که میان فرهنگی را که میان فرهنگ سنتی قبیلهای و صنعتی شدن دمافزون زندگی وجود دارد، بهتصویر میکشد. جلوههای سلطه کاپیتالیسم و مکانیزه شدن با نمایش بولدوزرها و شهر معدنی رانچی القا میشوند و احساسات انسانی فقط در خدمت ثروتاندوزی در میآیند، و در این میان، سرعت گسترش تکنولوژی و تغییرات سرسامآور است. گاتاک یک سال پس از ساخته شدن فیلم گفت: "تصور ماشین همراه تداعی کننده هیولائی نفرتانگیز است، که بهنظر ما همه آن چیزهای خوب و انسانی و روحانی را میبلعد و از بین میبرد. این پدیده که مثل بیگانهای وارد زندگی ما شده، افسردگی و رخوت را هم با خود میآورد و باعث بسیاری از مشکلات زندگی ما شده، افسردگی و رخوت را هم با خود میآورد و باعث بسیاری از مشکلات دیگر میشود. اما بهنظر میرسد که نتیجه نهائی همه این تأثیرات شیوع برخی گرایشات ایدئولوژیکی است که خطر آن تمام جنبههای زندگی را تهدید میکند."
کشور تولیدکننده : هند
محصول : ل. ب. فیلمز
کارگردان : ریتویک گاتاک
فیلمنامهنویس : ریتویک گاتاک
فیلمبردار : دنین گوپتا
آهنگساز(موسیقی متن) : علی اکبرخان.
هنرپیشگان : کالی بانرجی، کاجال گوپتا، شریمان دیپاک، گیانش موکرجی، تولسی چاکرابورتی و آنیل چاترجی.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۲۰ دقیقه.
"بیمال" (بانرجی) با تاکسی خود، که یک شورلت فرسوده قدیمی است، مثل یک موجود زنده رفتار میکند، به همین دلیل مردم او را دیوانه میپندارند. سرانجام تاکسی از کار میافتد و دیگر تعمیر شدنی نیست. در پایان، کودکی بوق تاکسی را در خیابان پیدا میکند و در آن میدمد...
٭ دومین فیلم مشهور گاتاک، داستانی استعماری درباره رویاروئی انسان و ماشین است و بهطور اخص تعارضی را که میان فرهنگی را که میان فرهنگ سنتی قبیلهای و صنعتی شدن دمافزون زندگی وجود دارد، بهتصویر میکشد. جلوههای سلطه کاپیتالیسم و مکانیزه شدن با نمایش بولدوزرها و شهر معدنی رانچی القا میشوند و احساسات انسانی فقط در خدمت ثروتاندوزی در میآیند، و در این میان، سرعت گسترش تکنولوژی و تغییرات سرسامآور است. گاتاک یک سال پس از ساخته شدن فیلم گفت: "تصور ماشین همراه تداعی کننده هیولائی نفرتانگیز است، که بهنظر ما همه آن چیزهای خوب و انسانی و روحانی را میبلعد و از بین میبرد. این پدیده که مثل بیگانهای وارد زندگی ما شده، افسردگی و رخوت را هم با خود میآورد و باعث بسیاری از مشکلات زندگی ما شده، افسردگی و رخوت را هم با خود میآورد و باعث بسیاری از مشکلات دیگر میشود. اما بهنظر میرسد که نتیجه نهائی همه این تأثیرات شیوع برخی گرایشات ایدئولوژیکی است که خطر آن تمام جنبههای زندگی را تهدید میکند."
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران دولت نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم حجاب شهید مطهری شورای نگهبان
تهران زلزله هواشناسی معلم شهرداری تهران سیل قوه قضاییه آموزش و پرورش پلیس سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
خودرو قیمت خودرو بانک مرکزی قیمت دلار دلار ایران خودرو قیمت طلا سایپا کارگران بازار خودرو تورم قیمت
مسعود اسکویی فضای مجازی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس موسیقی تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
رژیم صهیونیستی غزه اسرائیل فلسطین آمریکا جنگ غزه چین روسیه نوار غزه حماس عربستان ترکیه
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان تراکتور لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر باشگاه پرسپولیس
اینستاگرام همراه اول دبی واکسن اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب بیماری قلبی کاهش وزن دیابت داروخانه ویتامین طول عمر بارداری