جمعه, ۱۲ بهمن, ۱۴۰۳ / 31 January, 2025
مجله ویستا
کتاب دلواپسی
تاریخ نشر : ۸۴۰۷۳۰
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۱-۲۷۴-۶
رده دیویی : ۸۶۹.۱۴۱
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : جهانشاهی - جاهد
نویسنده : پسوا - فرناندو
کتاب حاضر، حاوی قطعاتی است که در فاصلهی زمانی '34-1913'، نگاشته شدهاند به تصریح ناشر، این کتاب، سند وجودی انسانی است که از خود و پیرامونش، رنج میبرد و از درک انحطاط آغازین خویش، هرگز رها نشده است. 'پسوآ' با 'نیچه'، 'هانریش مان' و 'گونفریدبن'، اتفاق نظر دارد که هنر، به خصوص، هنرادبی، تنها زمینهای است که هیچانگاری عصر را خنثی کرده است. مطالب آغازین پسوآ، کماکان مثل تمام دوران خلاقیت وی با نمادگرایی، گره خورده و برمبنای نگرش شاعرانهی آن روزگار، براین باور است که هنر مدرن، هنر رویاست و بر تقدم رویا در برابر واقعیت، تکیه دارد. در دومین مرحلهی این اثر (34-1924) نگارنده، این کتاب را ابتدا اثری از 'وینسنت گوندس'، معرفی میکند، سپس حدود سال 1930، 'برناردو سوارز'، کمک حسابدار را خالق این اثر مینامد که شباهتهایی به خود وی دارد، اما از نظر هویتی کاملا مستقل است. 'پسوآ ـ سوارز'، شخصا خود را منحط مینامد و برای درک انحطاط عصر خود، پایان قرن نوزدهم و آغاز قر، بیستم را مسئول میشمرد. این زودباوری سیاسی، مذهبی یا اخلاقی نیست که انسان با اعتقاد راسخ، پذیرایش باشد و بدین ترتیب 'پسوآ ـ سوارز'، احساس میکند، او را وادار به خودمحوری میکردند، محصور در امپراتوری رویاها و بدون مجوز ورود به عرصهی تجارت جهانی، بدون زمینهای برای نزدیکی با همنوعان. چیزی که برای 'پسوآ'، اهمیت داشت، معمای فردیت و زندگی انسان بود. پرهیز از هر اقدام جمعی مانند نفی جنگ و نفی تلاش برای دستیابی به قدرت، در تمام آثار نویسنده قابل رویت است'.
تیراژ : ۳۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۳۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۵۱-۲۷۴-۶
رده دیویی : ۸۶۹.۱۴۱
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
مترجم : جهانشاهی - جاهد
نویسنده : پسوا - فرناندو
کتاب حاضر، حاوی قطعاتی است که در فاصلهی زمانی '34-1913'، نگاشته شدهاند به تصریح ناشر، این کتاب، سند وجودی انسانی است که از خود و پیرامونش، رنج میبرد و از درک انحطاط آغازین خویش، هرگز رها نشده است. 'پسوآ' با 'نیچه'، 'هانریش مان' و 'گونفریدبن'، اتفاق نظر دارد که هنر، به خصوص، هنرادبی، تنها زمینهای است که هیچانگاری عصر را خنثی کرده است. مطالب آغازین پسوآ، کماکان مثل تمام دوران خلاقیت وی با نمادگرایی، گره خورده و برمبنای نگرش شاعرانهی آن روزگار، براین باور است که هنر مدرن، هنر رویاست و بر تقدم رویا در برابر واقعیت، تکیه دارد. در دومین مرحلهی این اثر (34-1924) نگارنده، این کتاب را ابتدا اثری از 'وینسنت گوندس'، معرفی میکند، سپس حدود سال 1930، 'برناردو سوارز'، کمک حسابدار را خالق این اثر مینامد که شباهتهایی به خود وی دارد، اما از نظر هویتی کاملا مستقل است. 'پسوآ ـ سوارز'، شخصا خود را منحط مینامد و برای درک انحطاط عصر خود، پایان قرن نوزدهم و آغاز قر، بیستم را مسئول میشمرد. این زودباوری سیاسی، مذهبی یا اخلاقی نیست که انسان با اعتقاد راسخ، پذیرایش باشد و بدین ترتیب 'پسوآ ـ سوارز'، احساس میکند، او را وادار به خودمحوری میکردند، محصور در امپراتوری رویاها و بدون مجوز ورود به عرصهی تجارت جهانی، بدون زمینهای برای نزدیکی با همنوعان. چیزی که برای 'پسوآ'، اهمیت داشت، معمای فردیت و زندگی انسان بود. پرهیز از هر اقدام جمعی مانند نفی جنگ و نفی تلاش برای دستیابی به قدرت، در تمام آثار نویسنده قابل رویت است'.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست