جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
جراحی زیبایی،به یک تجارت تبدیل شده است
این روزها در جوامع غربی جراحیهای زیباییبه یك اپیدمیتبدیل شده است تا جایی كه انتقادشدید روشنفكران اروپایی را به همراه داشتهاست.
روزنامه (گاردین) چندی پیش نوشت:جراحیهای زیبایی، در انگلیس در حال تغییرشكل به یك تجارت تبدیل شده تا جایی كه زیباپرستی را وارد بازاری پرسود نسبت به گذشتهمیكند. این صنعت از دهه ۹۰ تاكنون سالانهرشدی بالغ بر ده تا بیست درصد داشته و به تازگینیز به حدود دو برابر بیشتر رسیده است. گزارشگاردین در ادامه میافزاید: جراحیهای زیباییدر بیمارستانهای (Bupa) تنها در سال گذشته۳۲ در صد افزایش داشته است و این افزایش كههمراه با دو برابر شدن تعداد بیماران مرد بودهاست. این در حالی است كه جراحیهای انجمنجراحان پلاستیك و زیبایی انگلیسی نیز حدودپنجاه درصد افزایش داشته است، اما با توجه بهعدم وجود یك آمار ملی رسمی در این زمینه همتعداد دقیق این جراحیها معلوم نیست.
(Bupa) این آمار را سالانه حدود ۷۵ هزارعمل اعلام كرده به این ترتیب كه تا پایان سالگذشته حدود ۲۵۰ میلیون پوند از این طریقوارد بازار انگلیس شده است روزنامه گاردیندرادامه مینویسد (میزان تلفیق این انفجارناگهانی هر قدر كه باشد، فشار زیانآوری را بر ماوارد كرده است، روشی كه تا حدی یك دهه ازنظر فیزیكی یك ریسك و از نظر روحی موردتردید، بسیار گرانی و از نظر اجتماعی نیز موقعیتخوبی نداشت، در جهان امروزی بسیار رایج شدهاست.
● یك اپیدمی رایج
مجله (GRazia) در گزارشی كه در این باره تهیهكرده مینویسد و تنها در تابستان امسال، بیش ازنیمی از زنان و یك چهارم پسران جوان، تمایل بهاین كار داشته و چهل درصد دختران جوان نیزاین كار را انجام دادهاند...
مجله (Zoo) هم اكنون در حال برگزاریمسابقهای برای خوانندگانش است كه برنده اینمسابقه میتواند عمل زیبایی رایگان انجام دهد...روشنفكران اروپایی میگویند: در هر حال بافراموشی آسیبهای روحی و انتقادهای سیاسیاعمال جراحی زیبایی، این اقدام هم اكنون دركنار مبل و وسایل خانه به یكی از ملزومات زندگیتبدیل شده است.
حال در جوامع امروزی غرب این پرسش مطرحاست كه چه چیزی یا چه كسی، مسئول این تغییرافكار بود و چرا ما آنقدر مقیاس به تعقیب چنینروشی هستیم؟
در این باره (لیزدیل) كه در امر بازاریابی تخصصدارد، میگوید: این مسائل از ۵ سال پیش و بااعلام این عمل توسط تعدادی از اشخاص مشهوركه البته بیشترشان هنرپیشه بودند، آغاز شد و طبیعتامدتی بعد مردم به عمل زیبایی بینی روی آوردندو از طرفی با افزایش تبلیغات در مجلات وشبكههای تلویزیونی، ناگهان این عمل فراگیرشد... همه ایمنها ناشی از دنیای كلمات است...وی میگوید: رسانهها بارها از من پرسیدند كهعلت این انفجار چه بوده؟ اما متاسفانه باید به شمابگویم، علت خودتان هستید... این گونه تبلیغاتتنها محرك موثر زنان برای زیبایی است،تلویزیون هم سرشار از تبلیغاتی است كه یك خانمناراضی از نوك سر تا نوك ناخنش تحت عملجراحی قرار میگیرد... دردهه هفتاد كه دو هنرپیشه مطرح آن روزهای هالیوود، به نامهای(الیزابت تیلور) و (سوفیا لورن)، اقدام به عملجراحی زیبایی پوست كردند و پوست صورتشانرا جوان كردند، این عمل آنها باعث شد كه خیلیاز زنان دنیا به خصوص غربیها، به این عملزیبایی رو آورند...
هم اكنون آژانسهای جراحی در همه جا قابلدسترسی است، شبكه تنها تبلیغ میكنند و به ادامهماجرا كاری ندارند و جراحان نیز سود هنگفتی بهدست میآورند، گاردین مینویسد: كار به جاییرسیده كه یك خانم ۴۶ ساله كه ۱۲ سال استبینایی خود را از دست داده عمل زیبایی صورتشبسیار راضی بوده و میگوید: زیبا شده است! ایننشان میدهد كه این اعمال جراحی تا چه حد مدو اپیدمیشده است، گفتنی است كه بیشتر مراجعهكنندگان به كلنیكهای زیبایی از نتیجه كار بسیارخشنودند، اما واكنش بیمارانی نیز كه نتیجه عملآنان اشتباه میشود، هم جالب است. (لزلیاش)هنرپیشه پس از اینكه عمل جراحی لبشموفقیتآمیز نبود، گفت: (احساس امنیت نیزنمیكنم)
گر چه علت عمده افزایش این اعمال تنها رضایتروحی بیماران است، شاید به همین خاطر استكه زنان بسیاری با در دست داشتن كیفهای پر ازپول و عكسهای هنرپیشههایی كه جراحیزیبایی كردهاند، روانه مطلبهای جراحیمیشوند.
بنابراین مجله (GRazia) دو سوم زنان زیر ۲۵سال عقیده دارند به این خاطر پوست صورتشانرا به تیغ جراحان میسپارند كه از هنرپیشگانتاثیر گرفتهاند. در حال حاضر خیلی از زناناروپایی كه سبزهرو هستند، به پزشكان جراحمیگویند كه آنها را شبیه (آنجلینا جولی) دربیاورند و تمامیاین زنان تنها به خاطر ظاهرشاندست به چنین كاری میزنند.
● ماسكی بر صورت
بیشتر این افراد، پس از عمل احساس میكنندكهاعضایشان متعلق به خودشان نیست و شكلظاهریشان تنها ماسكی بر شخصیت واقعی آناناست. همچنین برخی نیز مانند (كویاویل كاكس)خواننده، این كار را باعث تحول در زندگی خودمیدانند...
●برداشت، نادرست
جامعه شناسان اروپایی میگویند، شبكههاییچون (MTV) به دنبال (صورتهای مشهور)هستند كه نتیجه آن تلاش عده بسیاری برایمطابقت با معیارهای آنان است، بیشتر مسئولاناینگونه شبكهها كه تبلیغاتی به این شكل دارند، نیزكار خود را معرفی دنیای درون جدید به مردممیدانند...
آنها میگویند: این تبلیغات پیام خطرناكی برایبینندگان آنهاست، چرا كه آنان را به دلایل واهیتشویق به انجام این اعمال میكند، به عبارت دیگرتنها دلیل روی آوردن به جراجی پلاستیك یك(برداشت نادرست) و سوء تفاهم است. در حالحاضر جامعه شناسان غرب كه در زمینه تغییراتاجتماعی فعالیت میكنند میگویند: برای بیشتركاركنان تجربه این دلایل، زیر تیغ جراحانرفتهاند، جراحی نشانهای فراتر از شكل جسمی وظاهری بوده و تاثیرات روحی پس از عمل، عللاصلی بوده است.
منبع : مجله خانواده سبز
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه روسیه مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس بابک زنجانی دولت
هلال احمر بارش باران یسنا آتش سوزی پلیس قوه قضاییه تهران سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش سازمان هواشناسی دستگیری
حقوق بازنشستگان قیمت خودرو بازار خودرو قیمت طلا قیمت دلار قیمت سکه خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
فضای مجازی سریال نمایشگاه کتاب تلویزیون مسعود اسکویی عفاف و حجاب سینما سینمای ایران دفاع مقدس موسیقی
رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه فلسطین حماس اوکراین چین نوار غزه ترکیه انگلیس یمن ایالات متحده آمریکا
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ برتر رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا بایرن مونیخ
هوش مصنوعی تلفن همراه گوگل اپل آیفون همراه اول تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب بیمه بیماری قلبی دیابت کاهش وزن داروخانه رابطه جنسی