چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا


فرآیند برنامه‌ریزی درسی در علوم پزشکی


تاریخ نشر : ۸۵۰۴۰۵
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۷۶
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۷۶۰-۱۳-۶
شماره کنگره : ۸۵۴۰۵۰۲۴
رده دیویی : ۳۷۵.۰۰۱
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : حاجی‌آقاجانی - سعید
نویسنده : صابریان - معصومه

در این کتاب مبحثی در زمینه‌ی برنامه‌ریزی درسی بر اساس یک الگوی ساده مطرح شده است که طی فصول جداگانه، اجرای ساختار برنامه‌ریزی درسی و هریک از عوامل موثر در برنامه‌ریزی درسی بررسی شده است. کتاب با تدوین اهداف درسی آغاز و به تعیین تکالیف و ارزش‌یابی ختم می‌شود؛ ضمن آنکه با توجه به اهمیت موضوع به سبک‌های آموزش و ویژگی‌های معلمان در ابتدای کتاب و فرایند یادگیری و واژه‌های مرتبط با آموزش در انتهای کتاب اشاره گردیده است. موضوعات کتاب عبارت‌اند از: شبکه‌های آموزشی، برنامه‌ریزی درسی، فرایند برنامه‌ریزی درسی، تدوین اهداف یادگیری، حیطه‌های یادگیری، خط‌مشی آموزشی، منابع آموزشی، الگوهای تدریس، وسایل و رسانه‌های آموزشی، تجارب یادگیری، شیوه‌های ارزشیابی، مهارت‌های اداری کلاس درس، و یادگیری. و در پایان کتاب واژه‌نامه‌ای درج گردیده است.