چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
مجله ویستا
دلکو
کار دلکو تقسیم برق است، ساختمان دلکو عبارتست:
۱) بدنه دلکو، در بدنه دلکو پلاتینهای مثبت و منفی خازن چکش برق و غیره قرار دارد. کارپلاتینها قطع و وصل جریان برق کویل است. چکش برق ولتاژ قوی را به قسمتهای مختلف در پوش دلکو و در نتیجه به شمعها رساند.
۲) میله وسط دلکو ـ سه میله وسط دلکو دندانهدار است دندانهٔ سر میله با دندانهٔ میل سوپاپ درگیر است. گردش میلهٔ وسط دلکو چکش برق را میچرخاند و قطع و وصل پلاتین را سبب میشود.
۳) درپوش دلکو ـ به تعداد شمعهای موتور، سیم از آن خارج میشود از دلکو برق به شمع میرسد.
● طرز کار دلکو
چون سویچ اتومبیل را باز کنیم یعنی مدار اولیه را وصل کنیم برق شش ولت باتری پس از عبور از سیم پیچی ضخیم داخل کویل بهوسیله سیمی به پهلوی دلکو مربوط میشود در پهلوی دلکو عایقی وجود دارد و سیم از داخل آن وارد بدنه شده و به پلاتین مثبت و دنباله فیوز وصل میشود (سه راهی دلکو) انتهای پلاتین مثبت را بدینوسیله از صفحه دلکو که زیر پلاتین است جدا میکند در وسط پلاتین نیز یک عایق فیبری وجود دارد که به قسمت پهلودار مثبت به میله دلکو سرایت نماید در سر پلاتین مثبت دکمه گردی قرار گرفته که به دکمه پلاتین منفی تکیه میکند در موقع عادی پلاتین مثبت در اثر فشار فنر تیغه مانندی که دارد به پلاتین منفی متصل است.
پلاتین منفی توسط پایه خود بهوسیله دو پیچ به صفحه دلکو بسته شده است که یکی به پیچ تنظیم و دیگری به پیچ اثبات موسوم است و با شل کردن این دو پیچ و حرکت پلاتین میتوان فاصله میان پلاتین را تنظیم کرد.
۱) بدنه دلکو، در بدنه دلکو پلاتینهای مثبت و منفی خازن چکش برق و غیره قرار دارد. کارپلاتینها قطع و وصل جریان برق کویل است. چکش برق ولتاژ قوی را به قسمتهای مختلف در پوش دلکو و در نتیجه به شمعها رساند.
۲) میله وسط دلکو ـ سه میله وسط دلکو دندانهدار است دندانهٔ سر میله با دندانهٔ میل سوپاپ درگیر است. گردش میلهٔ وسط دلکو چکش برق را میچرخاند و قطع و وصل پلاتین را سبب میشود.
۳) درپوش دلکو ـ به تعداد شمعهای موتور، سیم از آن خارج میشود از دلکو برق به شمع میرسد.
● طرز کار دلکو
چون سویچ اتومبیل را باز کنیم یعنی مدار اولیه را وصل کنیم برق شش ولت باتری پس از عبور از سیم پیچی ضخیم داخل کویل بهوسیله سیمی به پهلوی دلکو مربوط میشود در پهلوی دلکو عایقی وجود دارد و سیم از داخل آن وارد بدنه شده و به پلاتین مثبت و دنباله فیوز وصل میشود (سه راهی دلکو) انتهای پلاتین مثبت را بدینوسیله از صفحه دلکو که زیر پلاتین است جدا میکند در وسط پلاتین نیز یک عایق فیبری وجود دارد که به قسمت پهلودار مثبت به میله دلکو سرایت نماید در سر پلاتین مثبت دکمه گردی قرار گرفته که به دکمه پلاتین منفی تکیه میکند در موقع عادی پلاتین مثبت در اثر فشار فنر تیغه مانندی که دارد به پلاتین منفی متصل است.
پلاتین منفی توسط پایه خود بهوسیله دو پیچ به صفحه دلکو بسته شده است که یکی به پیچ تنظیم و دیگری به پیچ اثبات موسوم است و با شل کردن این دو پیچ و حرکت پلاتین میتوان فاصله میان پلاتین را تنظیم کرد.
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی شهدای خدمت شهید جمهور ابراهیم رئیسی رئیسی شهادت ایران سقوط بالگرد بالگرد
هواشناسی شهید رئیسی امتحانات نهایی تهران کنکور شهرداری تهران سانحه بالگرد رئیسی هلال احمر بارش باران سیل قوه قضاییه پلیس
قیمت دلار خودرو بازار خودرو قیمت خودرو بورس قیمت طلا یارانه دلار یارانه نقدی حقوق بازنشستگان سایپا ایران خودرو
سینما سینمای ایران تلویزیون جشنواره کن سریال آیت الله سید ابراهیم رئیسی هنرمندان شعر رسانه ملی لیلا حاتمی قرآن کریم
کنکور ۱۴۰۳ دانش بنیان
اسرائیل رژیم صهیونیستی روسیه غزه امیرعبداللهیان جنگ غزه ترکیه فلسطین آمریکا چین ولادیمیر پوتین عربستان
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید باشگاه پرسپولیس لیگ برتر لیگ برتر ایران فدراسیون فوتبال والیبال لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال لیورپول
اپل هوش مصنوعی مایکروسافت گوگل سامسونگ ناسا انسان تبلیغات موبایل آیفون
سلامت مغز کاهش وزن سلامت روان سرطان آلزایمر طول عمر مغز انسان افسردگی فشار خون