جمعه, ۴ خرداد, ۱۴۰۳ / 24 May, 2024
مجله ویستا
آئین زروانی: مکتب فلسفی - عرفانی زرتشتی بر مبنای اصالت زمان
تاریخ نشر : ۸۴۱۱۰۴
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۰-۱۰۰۶-۵
رده دیویی : ۲۹۵
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
نویسنده : جلالیمقدم - مسعود
در این کتاب اندیشهی زروانی (زمان لایتناهی) و بنیانهای فلسفی و عرفانی آن در آیین زرتشتی بررسی شده است. در آغاز، ماخذ کتاب معرفی شده سپس خاستگاه تاریخی این اندیشه شناسایی و جنبههای مختلف آن بررسی گردیده است. در کتاب چنین خاطرنشان میشود: '... بنابر شواهد موجود، لااقل در اواخر دوران هخامنشی گروهی وجود داشت که منشا اصلین را دهر با زمان لایتناهی (زروان) میپنداشت. معلوم است که مکتب طرفداران زمان به تدریج رشد کرد و اینان با جذب نظر بعضی گروههای مخالف در درون مکتب خود (از جمله با وحدت بخشیدن به مکان و زمان، ضمن حفظ اصالت زمان) نظریهی واحد و مقبولی پدید آوردند. به این ترتیب زروان یا زمان پاسخ مطلوب ذهن وحدتطلب ایرانیان شده و با آن مکتب بسیاری از مشکلات فکری ایشان برطرف گردید. زمانی که ایشان مبدا کل وجود انگاشتند زمان بیکران بود، دهر، جاودانگی، یا سرمدیتی که با قدمت خود مقدم بر کل موجودات میشود، در عین این که هرشی هرامری را دربرمیگیرد. در این مکتب، زمان حقیقت وجود گرفته شد، زمان بیکرانه حقیقت وجود لایتناهی و زمان کرانمند حقیقت موجودات محدود و فانی ـ و همو است که تقدیر وجود موجودات را تعیین میکند'.
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۳۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۰۰-۱۰۰۶-۵
رده دیویی : ۲۹۵
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
نویسنده : جلالیمقدم - مسعود
در این کتاب اندیشهی زروانی (زمان لایتناهی) و بنیانهای فلسفی و عرفانی آن در آیین زرتشتی بررسی شده است. در آغاز، ماخذ کتاب معرفی شده سپس خاستگاه تاریخی این اندیشه شناسایی و جنبههای مختلف آن بررسی گردیده است. در کتاب چنین خاطرنشان میشود: '... بنابر شواهد موجود، لااقل در اواخر دوران هخامنشی گروهی وجود داشت که منشا اصلین را دهر با زمان لایتناهی (زروان) میپنداشت. معلوم است که مکتب طرفداران زمان به تدریج رشد کرد و اینان با جذب نظر بعضی گروههای مخالف در درون مکتب خود (از جمله با وحدت بخشیدن به مکان و زمان، ضمن حفظ اصالت زمان) نظریهی واحد و مقبولی پدید آوردند. به این ترتیب زروان یا زمان پاسخ مطلوب ذهن وحدتطلب ایرانیان شده و با آن مکتب بسیاری از مشکلات فکری ایشان برطرف گردید. زمانی که ایشان مبدا کل وجود انگاشتند زمان بیکران بود، دهر، جاودانگی، یا سرمدیتی که با قدمت خود مقدم بر کل موجودات میشود، در عین این که هرشی هرامری را دربرمیگیرد. در این مکتب، زمان حقیقت وجود گرفته شد، زمان بیکرانه حقیقت وجود لایتناهی و زمان کرانمند حقیقت موجودات محدود و فانی ـ و همو است که تقدیر وجود موجودات را تعیین میکند'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سقوط بالگرد رئیسی رئیس جمهور مشهد سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی ابراهیم رئیسی شهدای خدمت حسین امیرعبداللهیان رئیسی شهادت ایران رهبر انقلاب
آتش سوزی زلزله آموزش و پرورش هواشناسی سیل باران بارش باران سازمان هواشناسی مترو شهر تهران شهرداری تهران کنکور
دولت سیزدهم خودرو تورم قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو بازار خودرو دلار سایپا بورس
عربستان سینما خرمشهر مناظره انتخاباتی پیمان جبلی تلویزیون موسیقی هالیوود سینمای ایران رسانه ملی ازدواج
کنکور ۱۴۰۳
روسیه رژیم صهیونیستی غزه فلسطین آمریکا حماس جنگ غزه لبنان ولادیمیر پوتین بنیامین نتانیاهو طالبان علی باقری کنی
پرسپولیس استقلال لیگ برتر تیم ملی والیبال ایران والیبال آتالانتا باشگاه استقلال ناصر حجازی رئال مادرید باشگاه پرسپولیس بارسلونا بازی
هوش مصنوعی مغز مایکروسافت سامسونگ ایلان ماسک اپل موبایل گوگل
سلامت خواب رژیم غذایی پوست لاغری قلب افسردگی کاهش وزن سلامت روان