پنجشنبه, ۹ اسفند, ۱۴۰۳ / 27 February, 2025
مجله ویستا
تابستان بامونیکا - Summer With Monika
سال تولید : ۱۹۵۳
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : سونسک فیلم
کارگردان : اینگمار برگمان
فیلمنامهنویس : پر ـ آندرس فوگلستورم و برگمان.
فیلمبردار : گونار فیشر.
آهنگساز(موسیقی متن) : اریک نوردگرن.
هنرپیشگان : هارییت آندرسون، لارس آکبورگ، اکه گرونبرگ و آکه فریدل.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۶ دقیقه.
رابطه کوتاه و عاشقانه میان دو جوان از طبقه کارگر منجر به ازدواجشان میشود. "مونیکا" (آندرسون) بچهدار هم میشود، اما شوهر (اکبورگ) دیگر پاسخگوی انتظاراتش نیست و تعلقات خانوادگی نمیتواند او را راضی کند، بنابراین بهدنبال زندگی ماجراجویانهتری میرود.
٭ از فیلمهای شاخص دوره اولیه کارنامه برگمان (که بهنام مونیکا هم شهرت دارد) و نمونه کمالیافته رویکرد او به جوانان و مشکلات روحی و عاطفیشان در این دوره است. جسارت و صراحت فیلم در برخورد با رابطه عشق و جنسیت سر و صدای زیادی در دوره خود به پا کرد و فیلم تأثیر مشخصی بر سینما گران نوجوی پس از جنگ جهانی دوم ـ بهویژه ژان لوک گدار و فرانسوا تروفو که در چهارصد ضربه (۱۹۵۹) قهرمان نوجوانش عکسهای این فیلم را جلوی سینما تماشا میکند ـ گذاشت. فیلم آندرسون استثنائی را در نقش دختر تندخو و ناآرامی که محیط زندگی خود را تحقیر میکند، به جهانیان معرفی کرد و تصویر سیاه و بدبینانهای که برگمان از ناپایداری عشق رمانتیک و پرشور ارائه میکند، همچنان غیر منتظره و تر و تازه بهنظر میرسد.
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : سونسک فیلم
کارگردان : اینگمار برگمان
فیلمنامهنویس : پر ـ آندرس فوگلستورم و برگمان.
فیلمبردار : گونار فیشر.
آهنگساز(موسیقی متن) : اریک نوردگرن.
هنرپیشگان : هارییت آندرسون، لارس آکبورگ، اکه گرونبرگ و آکه فریدل.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۹۶ دقیقه.
رابطه کوتاه و عاشقانه میان دو جوان از طبقه کارگر منجر به ازدواجشان میشود. "مونیکا" (آندرسون) بچهدار هم میشود، اما شوهر (اکبورگ) دیگر پاسخگوی انتظاراتش نیست و تعلقات خانوادگی نمیتواند او را راضی کند، بنابراین بهدنبال زندگی ماجراجویانهتری میرود.
٭ از فیلمهای شاخص دوره اولیه کارنامه برگمان (که بهنام مونیکا هم شهرت دارد) و نمونه کمالیافته رویکرد او به جوانان و مشکلات روحی و عاطفیشان در این دوره است. جسارت و صراحت فیلم در برخورد با رابطه عشق و جنسیت سر و صدای زیادی در دوره خود به پا کرد و فیلم تأثیر مشخصی بر سینما گران نوجوی پس از جنگ جهانی دوم ـ بهویژه ژان لوک گدار و فرانسوا تروفو که در چهارصد ضربه (۱۹۵۹) قهرمان نوجوانش عکسهای این فیلم را جلوی سینما تماشا میکند ـ گذاشت. فیلم آندرسون استثنائی را در نقش دختر تندخو و ناآرامی که محیط زندگی خود را تحقیر میکند، به جهانیان معرفی کرد و تصویر سیاه و بدبینانهای که برگمان از ناپایداری عشق رمانتیک و پرشور ارائه میکند، همچنان غیر منتظره و تر و تازه بهنظر میرسد.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست