یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا
شبروها - The Nightcomers
سال تولید : ۱۹۷۲
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : مایکل وینر
کارگردان : وینر
فیلمنامهنویس : مایکل هستینگز، برمبنای شخصیتهائی خلق شده توسط هنری جیمز.
فیلمبردار : رابرت پینتر
آهنگساز(موسیقی متن) : جری فیلدینگ
هنرپیشگان : مارلون براندو، استفانی بیچام، تورا هرد، هاری اندروز، ورنا هاروی، کریستوفر الیس و آنا پالک.
نوع فیلم : رنگی، ۹۶ دقیقه.
بلای هاوسِ انگلستان، ابتدای قرن بیستم، پدر و مادرِ «مایلز» (الیس) و «فلورا» (هاروی) در تصادف اتوموبیل در هند کشته میشوند و قیمشان که آنجا نیست، آنان را به سرپیشخدمت، «خانم گروس» (هرد)، معلمه سرخانهشان، «دوشیزه جسل» (بیچام)، و باغبان، «پیتر کوئینت» (براندو) میسپارد. رابطه خود - دگرآزار غریبی میان «جسل» و «پیتر کوئینت» (براندو) میسپارد. رابطه خود - دگرآزار غریبی میان «جسل» و «پیتر» شکل میگیرد و بچهها شاهدند که «پیتر»، «دوشیزه جسل» را کتک میزند و به تختخوابش میبندد. «مایلز» و «فلورا» تصمیم میگیرند که این رابطه را امتحان کنند و «خانم گروس» حیرت زده این صحنه را میبیند. او از «دوشیزه جسل» بازخواست میکند و دختر که رابطهاش با «پیتر» هم خسته شده، اعلام میکند که میخواهد از بلای هاوس برود. بچهها که نمیخواهند «جسل» و «پیتر» از هم جدا شوند، به دروغ به «دوشیزه جسل» میگویند که «پیتر» نیمه شب در جزیره وسط دریاچه منتظرش است، و بعد قایق را سوراخ میکنند تا معلمهشان غرق شود. صبح روز بعد، «پیتر» جسد را پیدا میکند و گیج به خانه باز میگردد و در اینجا «مایلز» را میبیند که به قتل اعتراف میکند و گیج به خانه باز میگردد و در اینجا «مایلز» را میبیند که به قتل اعتراف میکند و بعد، تیری نیزه مانند را به سر «پیتر» میزند. سپس خانم جوابی که بهتازگی از طرف قیم بچهها در لندن انتخاب شده، وارد بلایهاوس میشود تا معلمه جدید سرخانه باشد.
* شبروها میکوشد حادثههای خیالیای باشد که به آغاز داستان چرخش پیچ هنری جیمز میانجامند و میکوشد تا پس زمینه شوم نانوشتهای برای داستان بسازد. ایده گیرا در همان مرحله ابتدائی متوقف میشود. پرسشهائی را که جیمز در رمانش بیپاسخ گذاشت، فیلمنامه هستینگز ناشیانه و عاری از تخیل پاسخ میدهد و با تبدیل «کویینت» و «دوشیزه جسل» به زوجی خود - دگر آزار، کار جیمز را تقلیل میدهد. انتخاب «جنجالبرانگیزی» به جای ظرافت قابل درک است، اما حتی در این زمینه هم طفرهروی و خودسانسوری فیلم (ظاهراً فیلمنامه هستینگز جسورانهتر است) مایه ناکامی آن است. بازی براندو میان سکوت پُرمعنا به سبک «آکتورزاستودیو» و لودگیهای نمایش ایرلندی در نوسان است. کارگردانی وینر ضربه آخر را به فیلم میزند: با کاربرد بیش از حد زوم، جایگاه اغلب غلط دوربین و ناتوانی در خلق و حفظ تعلیق در طول صحنهها.
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
ایران حجاب دولت سیزدهم مجلس شورای اسلامی مجلس دولت رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران رئیسی گشت ارشاد پاکستان امام خمینی
تهران پلیس شهرداری تهران قتل هواشناسی وزارت بهداشت سیل کنکور پایتخت زنان سازمان سنجش آتش سوزی
خودرو قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو دلار قیمت طلا بانک مرکزی سایپا تورم ارز مسکن ایران خودرو
سریال سینمای ایران سینما تلویزیون کیومرث پوراحمد قرآن کریم موسیقی سریال پایتخت مهران مدیری فیلم کتاب تئاتر
اینترنت کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه فلسطین رژیم صهیونیستی آمریکا جنگ غزه روسیه چین حماس اوکراین ترکیه ایالات متحده آمریکا
پرسپولیس فوتبال استقلال جام حذفی بازی آلومینیوم اراک فوتسال تیم ملی فوتسال ایران تراکتور باشگاه پرسپولیس لیورپول سپاهان
هوش مصنوعی تبلیغات چری سرطان ناسا بنیاد ملی نخبگان گوگل سامسونگ فناوری اپل آیفون ربات
روانشناسی کاهش وزن بارداری مالاریا آلزایمر زوال عقل