دوشنبه, ۶ اسفند, ۱۴۰۳ / 24 February, 2025
مجله ویستا
مهمانی - PARTY
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : پرتغال و فرانسه
محصول : پائولو برانکو
کارگردان : مانوئل دِ اولیویرا
فیلمنامهنویس : مانوئل دِ اولیویرا
فیلمبردار : رناتو برتا
هنرپیشگان : میشل پیکولی، ایرنه پاپاس، لئونور سیلویرا، روگریو سامورا و سوفیا آلوس
نوع فیلم : رنگی، ۹۵ دقیقه
بندر آزورس، پرتغال. ̎رویگریو̎ (سامورا) و ̎لئونور̎ (سیلویرا) به افتخار ̎میشل̎ (پیکولی) که مردی میانسال است، و محبوبهاش، ̎ایرنه̎ (پاپاس) که یک ستارهٔ سرشناس سینمای یونان است، در ویلایشان یک مهمانی ترتیب دادهاند. مدت زمان زیادی از حضور مهمانان نمیگذرد که علاقهای آشکار میان ̎لئونور̎ و ̎میشل̎ به وجود میآید و ایندو را وادار میسازد به سمت مکانی خلوت حرکت کنند. پنج سال بعد، این چهار نفر بار دیگر در یک مهمانی دور هم جمع میشوند و پس از ساعتها گفتوگو و مباحثه در مورد تفاوتهای مردان و زنان، احساسات، بینشهای اجتماعی و اظهارنظرهای قابل توجه، هر کدام به راهی میروند.
● کمدی رمانتیکی فرانسوی زبان از فیلمساز هشتاد و هشت سالهٔ پرتغالی (د اولیویرا از سال ۲۰۰۱ مسنترین فیلمساز تاریخ سینمای جهان شد). د اولیویرا برای پاسخگوئی به سئوالاتی که دربارهٔ عشق مطرح میکند، به جاذبهٔ نظریههای روشنفکری متوسل میشود، در حالیکه خود، جاذبهٔ لازم برای طرح چنین سئوالاتی را فراهم نکرده است. فیلم پُر حرف است و شخصیتها بیشتر نماد به نظر میآیند تا انسان. با این همه، پیکولی و پاپاس بسیار تأثیرگذار هستند.
کشور تولیدکننده : پرتغال و فرانسه
محصول : پائولو برانکو
کارگردان : مانوئل دِ اولیویرا
فیلمنامهنویس : مانوئل دِ اولیویرا
فیلمبردار : رناتو برتا
هنرپیشگان : میشل پیکولی، ایرنه پاپاس، لئونور سیلویرا، روگریو سامورا و سوفیا آلوس
نوع فیلم : رنگی، ۹۵ دقیقه
بندر آزورس، پرتغال. ̎رویگریو̎ (سامورا) و ̎لئونور̎ (سیلویرا) به افتخار ̎میشل̎ (پیکولی) که مردی میانسال است، و محبوبهاش، ̎ایرنه̎ (پاپاس) که یک ستارهٔ سرشناس سینمای یونان است، در ویلایشان یک مهمانی ترتیب دادهاند. مدت زمان زیادی از حضور مهمانان نمیگذرد که علاقهای آشکار میان ̎لئونور̎ و ̎میشل̎ به وجود میآید و ایندو را وادار میسازد به سمت مکانی خلوت حرکت کنند. پنج سال بعد، این چهار نفر بار دیگر در یک مهمانی دور هم جمع میشوند و پس از ساعتها گفتوگو و مباحثه در مورد تفاوتهای مردان و زنان، احساسات، بینشهای اجتماعی و اظهارنظرهای قابل توجه، هر کدام به راهی میروند.
● کمدی رمانتیکی فرانسوی زبان از فیلمساز هشتاد و هشت سالهٔ پرتغالی (د اولیویرا از سال ۲۰۰۱ مسنترین فیلمساز تاریخ سینمای جهان شد). د اولیویرا برای پاسخگوئی به سئوالاتی که دربارهٔ عشق مطرح میکند، به جاذبهٔ نظریههای روشنفکری متوسل میشود، در حالیکه خود، جاذبهٔ لازم برای طرح چنین سئوالاتی را فراهم نکرده است. فیلم پُر حرف است و شخصیتها بیشتر نماد به نظر میآیند تا انسان. با این همه، پیکولی و پاپاس بسیار تأثیرگذار هستند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست