پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
عذاب - Frenzy
سال تولید : ۱۹۴۴
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : سونسک
کارگردان : آلف شوبرگ
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان.
فیلمبردار : مارتین بودین.
آهنگساز(موسیقی متن) : هیلدینگ رزنبرگ
هنرپیشگان : استیگ یارل، آلف چلین و مای زترلینگ.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۱ دقیقه.
از آموزگاری معروف به "کالیگولا" (یارل)، همه دانشآموزان مدرسه و بهویژه "یان ـ اریک" (چلین) نفرت دارند. "یان ـ اریک" با دختری الکلی و خیابانگرد بهنام "برتا" (زترلینگ) آشنا و به او علاقهمند میشود. "برتا" به او میگوید که همواره مردی شرور تعقیبش میکند و باعث هراس و آزارش میشود. روزی که "یان ـ اریک" برای دیدن "برتا" به خانهاش میرود، با جسد او روبهرو میشود و "کالیگولا" را میبیند که مخفی شده است....
٭ نخستین فیلمنامه برگمان این فرصت را برای شوبرگ فراهم میکند تا شخصیتهائی متفاوت را در بافت اجتماعی سوئد به تماشاگران معرفی کند. اما او از فیلمنامه برگمان فراتر میرود و خودش را به خلق یک ملودرام روانشناختی (که به تجزیه و تحلیل اعمال، انگیزهها و تعارضهای انسان اسیر در موقعیتهای دشوار میپردازد) محدود نمیکند. او در بافت اثر خود، داستانی سمبلیک درباره اوضاع اروپای ۱۹۴۴ را روایت میکند که ضد قهرمان آن، یادآور هیملر، فرمانده وقت گشتاپو است. صحنه پایانی فیلم نیز، که در آن قهمان جوان داستان راهی جز دفاع از خود و آیندهاش نمییابد، یادآور ملتهائی است که برابر فاشیستها ایستادند و به رهائی رسیدند.
کشور تولیدکننده : سوئد
محصول : سونسک
کارگردان : آلف شوبرگ
فیلمنامهنویس : اینگمار برگمان.
فیلمبردار : مارتین بودین.
آهنگساز(موسیقی متن) : هیلدینگ رزنبرگ
هنرپیشگان : استیگ یارل، آلف چلین و مای زترلینگ.
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۱ دقیقه.
از آموزگاری معروف به "کالیگولا" (یارل)، همه دانشآموزان مدرسه و بهویژه "یان ـ اریک" (چلین) نفرت دارند. "یان ـ اریک" با دختری الکلی و خیابانگرد بهنام "برتا" (زترلینگ) آشنا و به او علاقهمند میشود. "برتا" به او میگوید که همواره مردی شرور تعقیبش میکند و باعث هراس و آزارش میشود. روزی که "یان ـ اریک" برای دیدن "برتا" به خانهاش میرود، با جسد او روبهرو میشود و "کالیگولا" را میبیند که مخفی شده است....
٭ نخستین فیلمنامه برگمان این فرصت را برای شوبرگ فراهم میکند تا شخصیتهائی متفاوت را در بافت اجتماعی سوئد به تماشاگران معرفی کند. اما او از فیلمنامه برگمان فراتر میرود و خودش را به خلق یک ملودرام روانشناختی (که به تجزیه و تحلیل اعمال، انگیزهها و تعارضهای انسان اسیر در موقعیتهای دشوار میپردازد) محدود نمیکند. او در بافت اثر خود، داستانی سمبلیک درباره اوضاع اروپای ۱۹۴۴ را روایت میکند که ضد قهرمان آن، یادآور هیملر، فرمانده وقت گشتاپو است. صحنه پایانی فیلم نیز، که در آن قهمان جوان داستان راهی جز دفاع از خود و آیندهاش نمییابد، یادآور ملتهائی است که برابر فاشیستها ایستادند و به رهائی رسیدند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی تهران پلیس قوه قضاییه پلیس راهور زلزله شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی دستگیری
قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا کارگران تورم
سریال نمایشگاه کتاب جواد عزتی عفاف و حجاب تلویزیون فیلم سینمایی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین ترکیه نتانیاهو یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر تراکتور لیگ برتر ایران لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی هواپیما تلفن همراه اپل اینستاگرام گوگل همراه اول واکسن تبلیغات ناسا عیسی زارع پور
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه