شنبه, ۲۴ آذر, ۱۴۰۳ / 14 December, 2024
مجله ویستا
اختلاف جنسیتی در استفاده از اینترنت
تقسیم بندی های جنسیتی در استفاده از اینترنت نیز خودنمایی می کنند هرچند بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده تفاوت در میزان استفاده زنان یا مردان از اینترنت نیست.
مطالعات انجام شده توسط "پیو اینترنت پراجکت"، یک شرکت متولی تحقیقات اجتماعی پیرامون اینترنت در آمریکا حاکی است زنان و مردان به یک نسبت بصورت جدی از اینترنت استفاده می کنند.
با این وجود تحقیقات نشان می دهد مردان، اینترنت را به دلیل امکانی که برای تجربه راه های تازه برای انجام امور مختلف به آنها می دهد، ارزش گذاری می کنند.
در مقابل، زنان اینترنت را به دلیل فرصت هایی که برای حفظ و توسعه روابط انسانی به آنها می دهد دوست دارند. نتایج این تحقیق گسترده نشان می دهد که چگونه زنان و مردان از اینترنت استفاده می کنند و برخی تفاوت های برجسته در این زمینه را آشکار کرده است. یکی دیگر از یافته های این تحقیق حاکی است شمار زنانی که از اینترنت استفاده می کنند از مردان بیشتر است.
آمار جمع آوری شده توسط شرکت "پیو" نشان می دهد مردان ۶۸ درصد و زنان ۶۶ درصد کاربر اینترنت هستند. با این حال مجموع کاربران اینترنت در میان زنان بیشتر بوده به این دلیل که شمار زنان در جمعیت ایالت متحده آمریکا از مردان بیشتر است.
این تفاوت در بخش هایی از جمعیت، قابل توجه تر است. بعنوان مثال ۶۰ درصد از زنان سیاه پوست از اینترنت استفاده می کنند اما در مقایسه، ۵۰ درصد مردان سیاه پوست کاربر اینترنت هستند.
دو دنیای مختلف این تحقیق نشان می دهد که مردان و زنان به یک نسبت اینترنت را بخاطر کمک به کارآمدی و تسهیل امور عادی زندگی نظیر پرداخت سریع صورتحساب های بانکی، مغتنم می شمارند.
اما تفاوت های عمده در این تحقیق که بر اساس مصاحبه با بیش از ۶۰۰۰ نفر صورت گرفته در نحوه استفاده زنان و مردان از اینترنت خودنمایی می کنند.
مردان گرایش دارند که در آزمایش فن آوری های تازه "اول" باشند. ۶۸ درصد مردان در مقابل ۴۵ درصد زنان مسئول تنظیم رایانه ها در خانه هستند.
این تحقیقات همچنین نشان می دهد که مردان بیشتر تمایل دارند از اینترنت برای بدست آوردن انواع و اقسام اطلاعات استفاده کنند. نتایج مسابقات ورزشی، وضع آب و هوا، اخبار، کاریابی و رتبه بندی اجناس و خدمات، موضوعات مورد علاقه مردان هستند.
زنان در اینترنت بیشتر سراغ ای میل می روند، مطالب مربوط به سلامت و بهداشت را جستجو می کنند، از نقشه های مسیریاب استفاده می کنند و موضوعات دینی را مطالعه می کنند.
زنان همچنین به استفاده از ای میل برای ارتباط با دوستان و خانواده گرایش دارند تا روابط اجتماعی خود را حفظ کنند. در مقابل مردان از ای میل بیشتر بعنوان راهی برای حفظ و گسترش رابطه با سازمان ها و گروه ها بهره می جویند و کمتر برای ارتباط با اشخاص منفرد از آن استفاده می کنند.
مردان همچنین از اینترنت برای سرگرمی، شنیدن موسیقی، جمع آوری اطلاعات پیرامون دل مشغولی های شخصی یا عضویت در گروه های ورزشی استفاده می کنند.
منبع : مطالب ارسال شده
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست