یکشنبه, ۷ بهمن, ۱۴۰۳ / 26 January, 2025
مجله ویستا
اندازهگیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی
تاریخ نشر : ۸۵۰۴۳۱
تیراژ : ۵۱۵۰
تعداد صفحه : ۵۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۲۲۱-۷۶-۹
شماره کنگره : ۸۵۴۳۱۱۵۹
رده دیویی : ۳۷۱.۲۶۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : سیف - علیاکبر
ویرایش چهارم از این مجموعه در قالب کتاب درسی برای دروس اندازهگیری و سنجش، آزمونهای پیشرفت تحصیلی، و اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی برای سالهای بالای دورهی کارشناسی و کارشناسی ارشد در شاخههای مختلف علوم تربیتی و روانشناسی فراهم آمده است. در فصل نخست کتاب اصطلاحات حوزهی اندازهگیری و ارزشیابی آموزش یعنی: اندازهگیری، آزمون، آزمودن، سنجش، پژوهش تعریف شده است؛ همچنین رابطهای میان این اصطلاحات و شباهتها و تفاوتهای بین آنها تشریح گردیده است. مباحث بعدی کتاب عبارت است از: مقیاسهای اندازهگیری، دستهبندی آزمونهای مورد استفاده در روانشناسی و آموزش و پرورش، دستهبندی ارزشیابیهای آموزشی، مراحل و فعالیتهای ارزشیابی آموزشی، تهیهی طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، آزمونهای تشریحی، آزمونهای کوته پاسخ، آزمونهای صحیح، غلط و جورکردنی، آزمونهای چند گزینهای، روشهای سنجش فرایندها و فراوردههای یادگیری غیرشناختی، روشهای سنجش مستقیم رفتار، اجرا و نمرهگذاری و تحلیل آزمون، استفاده از روشهای آماری برای تفسیر نمرههای آزمون، هنجارها و نیمرخها، روایی آزمون، پایایی آزمون، و ارزشیابی معلم.
تیراژ : ۵۱۵۰
تعداد صفحه : ۵۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۶۲۲۱-۷۶-۹
شماره کنگره : ۸۵۴۳۱۱۵۹
رده دیویی : ۳۷۱.۲۶۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : سیف - علیاکبر
ویرایش چهارم از این مجموعه در قالب کتاب درسی برای دروس اندازهگیری و سنجش، آزمونهای پیشرفت تحصیلی، و اندازهگیری و ارزشیابی آموزشی برای سالهای بالای دورهی کارشناسی و کارشناسی ارشد در شاخههای مختلف علوم تربیتی و روانشناسی فراهم آمده است. در فصل نخست کتاب اصطلاحات حوزهی اندازهگیری و ارزشیابی آموزش یعنی: اندازهگیری، آزمون، آزمودن، سنجش، پژوهش تعریف شده است؛ همچنین رابطهای میان این اصطلاحات و شباهتها و تفاوتهای بین آنها تشریح گردیده است. مباحث بعدی کتاب عبارت است از: مقیاسهای اندازهگیری، دستهبندی آزمونهای مورد استفاده در روانشناسی و آموزش و پرورش، دستهبندی ارزشیابیهای آموزشی، مراحل و فعالیتهای ارزشیابی آموزشی، تهیهی طرح ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، آزمونهای تشریحی، آزمونهای کوته پاسخ، آزمونهای صحیح، غلط و جورکردنی، آزمونهای چند گزینهای، روشهای سنجش فرایندها و فراوردههای یادگیری غیرشناختی، روشهای سنجش مستقیم رفتار، اجرا و نمرهگذاری و تحلیل آزمون، استفاده از روشهای آماری برای تفسیر نمرههای آزمون، هنجارها و نیمرخها، روایی آزمون، پایایی آزمون، و ارزشیابی معلم.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست