جمعه, ۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 24 January, 2025
مجله ویستا
خواننده جاز - THE JAZZ SINGER
سال تولید : ۱۹۲۷
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : برادران وارنر
کارگردان : آلن کراسلند
فیلمنامهنویس : آلفرد ا. کان، بر مبنای نمایشنامهای نوشته سامسن رافائلسن
فیلمبردار : هال مور
هنرپیشگان : آل جالسن، می مکاوی و وارنر اولند
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۷ دقیقه
ـ "جیکی رابینوویتس" (جالسن) آرزو دارد که در برودوی خواننده جاز بشود، اما پدرش (اولند) که سردسته گروه خوانندگان کنیسه است، اصرار دارد که "جیکی" جای او را بگیرد. این موضوع کشمکشی را بین پدر و پسر دامن میزند و عاقبت "جیکی" با نام "جک رابین" در یکی از نمایشهای برودوی ظاهر میشود. با این همه با شنیدن خبر بیماری پدر، بازمیگردد و او را در بستر مرگ مییابد. سرانجام بار دیگر "جیکی" خود را به صحنه برودوی میرساند و به موفقیت میرسد. در حالیکه مادرش، میان تماشاگران شاهد کار او است..
ـ نخستین فیلم ناطق تاریخ سینما که منشاء تحولی عظیم بود. قصه تا حدی آبکی بهنظر میرسد و گفتوگوها چیزی در حد نوشتههای بچه دبیرستانیها هستند، اما برای نخستین بار بر پرده "شنیده" میشوند. شاید فیلم با معیارهای امروزی، سوزناک و سردستی بنماید، اما تسلط کراسلند در تصویر کردن لوکیشنهای نیویورک، دنیای پرشور مهاجران و عرصه نمایش دیدنی است. جالسن با کلام و آوازش در کانون توجه فیلم قرار دارد. بعدها نسخههای دیگری هم با این مضمون ساخته شدند که هیچیک قابل توجه نبودند.
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : برادران وارنر
کارگردان : آلن کراسلند
فیلمنامهنویس : آلفرد ا. کان، بر مبنای نمایشنامهای نوشته سامسن رافائلسن
فیلمبردار : هال مور
هنرپیشگان : آل جالسن، می مکاوی و وارنر اولند
نوع فیلم : سیاه و سفید، ۱۰۷ دقیقه
ـ "جیکی رابینوویتس" (جالسن) آرزو دارد که در برودوی خواننده جاز بشود، اما پدرش (اولند) که سردسته گروه خوانندگان کنیسه است، اصرار دارد که "جیکی" جای او را بگیرد. این موضوع کشمکشی را بین پدر و پسر دامن میزند و عاقبت "جیکی" با نام "جک رابین" در یکی از نمایشهای برودوی ظاهر میشود. با این همه با شنیدن خبر بیماری پدر، بازمیگردد و او را در بستر مرگ مییابد. سرانجام بار دیگر "جیکی" خود را به صحنه برودوی میرساند و به موفقیت میرسد. در حالیکه مادرش، میان تماشاگران شاهد کار او است..
ـ نخستین فیلم ناطق تاریخ سینما که منشاء تحولی عظیم بود. قصه تا حدی آبکی بهنظر میرسد و گفتوگوها چیزی در حد نوشتههای بچه دبیرستانیها هستند، اما برای نخستین بار بر پرده "شنیده" میشوند. شاید فیلم با معیارهای امروزی، سوزناک و سردستی بنماید، اما تسلط کراسلند در تصویر کردن لوکیشنهای نیویورک، دنیای پرشور مهاجران و عرصه نمایش دیدنی است. جالسن با کلام و آوازش در کانون توجه فیلم قرار دارد. بعدها نسخههای دیگری هم با این مضمون ساخته شدند که هیچیک قابل توجه نبودند.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست