جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
هانا ـ بی - hana-bi
سال تولید : ۱۹۹۷
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : ماسایوکی موری، یاسوشی تسوگه و تاکیو یوشیدا
کارگردان : تاکشی کیتانو
فیلمنامهنویس : تاکشی کیتانو
فیلمبردار : هیدئو یاماموتو
آهنگساز(موسیقی متن) : جو هیسایشی
هنرپیشگان : کیتانو، سوسومو تراجیما، تتسو واتانابه، هاکوریو، تارو ایستومی، رن اوسوگی و کایوکو کیشیموتو.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۳ دقیقه.
̎کارآگاه نیشی̎ (کیتانو) بهجای همراهی با همکار و دوست نزدیکش، ̎هوریبه̎ (اوسوگی) در یک عملیات تعقیب، به دیدار همسرش (کیشیموتو) در بیمارستان میرود و در آنجا در مییابد حال همسرش وخیم است. در همین حال افسری سراسیمه میرسد و خبر میدهد که ̎هوریبه̎ هدف گلوله قرار گرفته است. هفتهها بعد، ̎نیشی̎ به دیدار ̎هوریبه̎ که پس از تیراندازی فلج شده و روی صندلی چرخدار قرار دارد، میرود. او نمیتواند مثل سابق خانوادهاش را اداره کند، لذا همسرش او را ترک کرده و دختر کوچکشان را هم برده است. ̎هوریبه̎ که اینک تنها در خانهای ساحلی به سر میبرد، مایل است به نقاشی بپردازد ولی این سرگرمی گران قیمتی است. ̎نیشی̎ که ذهنش را حوادث ناگهانی و خشن زندگی اطرافیانش مشغول کرده،کار در نیروهای پلیس را رها میکند. او در اثر احساس گناه، از یک نزول خوار یا کوزا پول قرض میکند تا لوازم نقاشی برای ̎هوریبه̎ بخرد و به بیوهٔ یک افسر همکار که در جریان عملیات کشته شده، کمک کند. بهرغم همه چیز ̎نیشی̎ میکوشد تا روحیهاش را حفظ کند چرا که همسرش از بیمارستان مرخص شده تا آخرین روزهای عمرش را در خانه بگذراند. یک روز در یک قراضه فروشی نزدیک خلیج توکیو، صدای سوت پلیسی ̎نیشی̎ را به یاد حوادثی دردناک میاندازد. ̎نیشی̎ و دو افسر، یک فرد مظنون را در یک بازارچه زیرزمینی تعقیب میکنند. ̎نیشی̎ میکوشد مرد را دستگیر کند ولی ناموفق است. دوتای دیگر موفق میشوند مجرم را گیر بیندازند ولی هدف گلوله قرار میگیرند. ̎نیشی̎ یک آژیر قراضه پلیس و یک تاکسی مسروقه را از اوراقچی میخرد و در فکر این است که به یک بانک دستبرد بزند. در حالی که ̎نیشی̎ مشغول درست کردن یک اتوموبیل پلیس قلابی است، ̎هوریبه̎ از گلها الهام میگیرد و در دنیای خیالانگیز نقاشیهایش غرق میشود....
● بهنظر میرسد کیتانو تمام استعدادهای هنری و تجربیات کارگردانی فیلمهای قبلیاش را به کار گرفته تا این پیچیدهترین و تأمل برانگیزترین درام پلیسی خود را به بهترین شکل ممکن تصویر کند. اما ساختار روائی فیلم بهگونهای است که مدام به زمانهای مختلف قطع میشود و تماشاگر را تا حدودی گیج و ناراضی میکند. با این همه وقتی فیلم به پایان میرسد، و جذابیت داستان و مهارت کارگردان در پرداخت آن مسلم میشود، حس دیگری را در تماشاگر بهوجود میآورد.
کشور تولیدکننده : ژاپن
محصول : ماسایوکی موری، یاسوشی تسوگه و تاکیو یوشیدا
کارگردان : تاکشی کیتانو
فیلمنامهنویس : تاکشی کیتانو
فیلمبردار : هیدئو یاماموتو
آهنگساز(موسیقی متن) : جو هیسایشی
هنرپیشگان : کیتانو، سوسومو تراجیما، تتسو واتانابه، هاکوریو، تارو ایستومی، رن اوسوگی و کایوکو کیشیموتو.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۳ دقیقه.
̎کارآگاه نیشی̎ (کیتانو) بهجای همراهی با همکار و دوست نزدیکش، ̎هوریبه̎ (اوسوگی) در یک عملیات تعقیب، به دیدار همسرش (کیشیموتو) در بیمارستان میرود و در آنجا در مییابد حال همسرش وخیم است. در همین حال افسری سراسیمه میرسد و خبر میدهد که ̎هوریبه̎ هدف گلوله قرار گرفته است. هفتهها بعد، ̎نیشی̎ به دیدار ̎هوریبه̎ که پس از تیراندازی فلج شده و روی صندلی چرخدار قرار دارد، میرود. او نمیتواند مثل سابق خانوادهاش را اداره کند، لذا همسرش او را ترک کرده و دختر کوچکشان را هم برده است. ̎هوریبه̎ که اینک تنها در خانهای ساحلی به سر میبرد، مایل است به نقاشی بپردازد ولی این سرگرمی گران قیمتی است. ̎نیشی̎ که ذهنش را حوادث ناگهانی و خشن زندگی اطرافیانش مشغول کرده،کار در نیروهای پلیس را رها میکند. او در اثر احساس گناه، از یک نزول خوار یا کوزا پول قرض میکند تا لوازم نقاشی برای ̎هوریبه̎ بخرد و به بیوهٔ یک افسر همکار که در جریان عملیات کشته شده، کمک کند. بهرغم همه چیز ̎نیشی̎ میکوشد تا روحیهاش را حفظ کند چرا که همسرش از بیمارستان مرخص شده تا آخرین روزهای عمرش را در خانه بگذراند. یک روز در یک قراضه فروشی نزدیک خلیج توکیو، صدای سوت پلیسی ̎نیشی̎ را به یاد حوادثی دردناک میاندازد. ̎نیشی̎ و دو افسر، یک فرد مظنون را در یک بازارچه زیرزمینی تعقیب میکنند. ̎نیشی̎ میکوشد مرد را دستگیر کند ولی ناموفق است. دوتای دیگر موفق میشوند مجرم را گیر بیندازند ولی هدف گلوله قرار میگیرند. ̎نیشی̎ یک آژیر قراضه پلیس و یک تاکسی مسروقه را از اوراقچی میخرد و در فکر این است که به یک بانک دستبرد بزند. در حالی که ̎نیشی̎ مشغول درست کردن یک اتوموبیل پلیس قلابی است، ̎هوریبه̎ از گلها الهام میگیرد و در دنیای خیالانگیز نقاشیهایش غرق میشود....
● بهنظر میرسد کیتانو تمام استعدادهای هنری و تجربیات کارگردانی فیلمهای قبلیاش را به کار گرفته تا این پیچیدهترین و تأمل برانگیزترین درام پلیسی خود را به بهترین شکل ممکن تصویر کند. اما ساختار روائی فیلم بهگونهای است که مدام به زمانهای مختلف قطع میشود و تماشاگر را تا حدودی گیج و ناراضی میکند. با این همه وقتی فیلم به پایان میرسد، و جذابیت داستان و مهارت کارگردان در پرداخت آن مسلم میشود، حس دیگری را در تماشاگر بهوجود میآورد.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات عراق احمد وحیدی حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت نیکا شاکرمی چین رهبر انقلاب مجلس شهید مطهری
ایران هواشناسی تهران یسنا سیل هلال احمر روز معلم پلیس قوه قضاییه معلم شهرداری تهران آموزش و پرورش
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا حقوق بازنشستگان طلا بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی ایران خودرو سایپا تورم
مهران غفوریان موسیقی عمو پورنگ تلویزیون سریال مهران مدیری عفاف و حجاب تبلیغات سینمای ایران مسعود اسکویی سینما تئاتر
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر تراکتور جواد نکونام لیگ برتر ایران رئال مادرید لیگ قهرمانان اروپا
ناسا هوش مصنوعی فناوری اپل اینستاگرام گوگل عکاسی
خواب فشار خون کبد چرب دیابت