چهارشنبه, ۲۶ دی, ۱۴۰۳ / 15 January, 2025
مجله ویستا
لنتترمز
با افزایش سرعت خودروها، مسأله ترمز مطرح شد. در روی خودروها نخستین ترمزهائی از نوع ترمزهای گاری و دوچرخه بکار میرفت که لنت روی رینگ چرخهای عقب یا روی میل گاردان عمل میکرد. جنس اینگونه لنتها عموماً از موادی مانند پوست، چوب، فلز یا موی شتر انتخاب میشد. تپهها، محل ترسناک برای رانندگی بشمار میرود زیرا پائین آمدن از تپه بهخاطر عدم کارآئی ترمز و داغ شدن سریع آنهاخطر آفرینبود.
علیرغم دو جهش اولیه در تکنولژی ترمز خودروها،مشکل ترمزها تا چند سال همچنان باقی ماند. لنچستردر ۱۹۰۲ نخستین ترمز دیسکی را به ثبت رساند ولی پنجاه سال طول کشید تا ترمز دیسکی در خودروها کاربرد یافت.
در ۱۹۰۸ هربرت فرود در شره برایتون انگلستان نوعی الیاف آسبست را در داخل صمغی با نقطه ذوب بالا خوا با ندولنت مناسبی را ارائه کرد. وی پیش ازین لایهگذاری الیاف کتان رابرای لنت ترمز به ثبت رسانیده بود. در ۱۹۰۳ مرسدس نوع اولیه کاسه ترمز را ارائه کرد که در آن از لنت لایهگذاری شده و کفشک داخل کاسه استفاده شده بود.
▪ اتومبیلها در آنزمان دارای دو نوع ترمز بود
۱) ترمز دستی
۲) ترمز پدالی ـ ترمز دستی معمولاً در چرخهای عقب عمل میکرد و ترمز پدالی در روی میل گاردان تأثیر میگذاشت.
سیستم ترمز روی چرخهای جلو را پیش از جنگ جهانی اول رنوف و پروت و فراشینی تجربه کردند و این سیستم تا پیش از ۱۹۲۰ بهطور وسیعی مورد استفاده بود. این موضوع که خودرو در هنگام ترمز کردن تمایل دارد روی چرخهای جلو صورت گیرد. این موضوع تا سالها باقی بود که ترمز پائی و دستی در کدام چرخها نصب شود بهتر است، جلو یا عقب؟ [۲۴].
۲۴ ـ تکنولژی کارگاهی ـ محمد محمدی بوساری
علیرغم دو جهش اولیه در تکنولژی ترمز خودروها،مشکل ترمزها تا چند سال همچنان باقی ماند. لنچستردر ۱۹۰۲ نخستین ترمز دیسکی را به ثبت رساند ولی پنجاه سال طول کشید تا ترمز دیسکی در خودروها کاربرد یافت.
در ۱۹۰۸ هربرت فرود در شره برایتون انگلستان نوعی الیاف آسبست را در داخل صمغی با نقطه ذوب بالا خوا با ندولنت مناسبی را ارائه کرد. وی پیش ازین لایهگذاری الیاف کتان رابرای لنت ترمز به ثبت رسانیده بود. در ۱۹۰۳ مرسدس نوع اولیه کاسه ترمز را ارائه کرد که در آن از لنت لایهگذاری شده و کفشک داخل کاسه استفاده شده بود.
▪ اتومبیلها در آنزمان دارای دو نوع ترمز بود
۱) ترمز دستی
۲) ترمز پدالی ـ ترمز دستی معمولاً در چرخهای عقب عمل میکرد و ترمز پدالی در روی میل گاردان تأثیر میگذاشت.
سیستم ترمز روی چرخهای جلو را پیش از جنگ جهانی اول رنوف و پروت و فراشینی تجربه کردند و این سیستم تا پیش از ۱۹۲۰ بهطور وسیعی مورد استفاده بود. این موضوع که خودرو در هنگام ترمز کردن تمایل دارد روی چرخهای جلو صورت گیرد. این موضوع تا سالها باقی بود که ترمز پائی و دستی در کدام چرخها نصب شود بهتر است، جلو یا عقب؟ [۲۴].
۲۴ ـ تکنولژی کارگاهی ـ محمد محمدی بوساری
منبع : مطالب ارسال شده
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست