شنبه, ۱۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 1 June, 2024
مجله ویستا
لنتترمز
با افزایش سرعت خودروها، مسأله ترمز مطرح شد. در روی خودروها نخستین ترمزهائی از نوع ترمزهای گاری و دوچرخه بکار میرفت که لنت روی رینگ چرخهای عقب یا روی میل گاردان عمل میکرد. جنس اینگونه لنتها عموماً از موادی مانند پوست، چوب، فلز یا موی شتر انتخاب میشد. تپهها، محل ترسناک برای رانندگی بشمار میرود زیرا پائین آمدن از تپه بهخاطر عدم کارآئی ترمز و داغ شدن سریع آنهاخطر آفرینبود.
علیرغم دو جهش اولیه در تکنولژی ترمز خودروها،مشکل ترمزها تا چند سال همچنان باقی ماند. لنچستردر ۱۹۰۲ نخستین ترمز دیسکی را به ثبت رساند ولی پنجاه سال طول کشید تا ترمز دیسکی در خودروها کاربرد یافت.
در ۱۹۰۸ هربرت فرود در شره برایتون انگلستان نوعی الیاف آسبست را در داخل صمغی با نقطه ذوب بالا خوا با ندولنت مناسبی را ارائه کرد. وی پیش ازین لایهگذاری الیاف کتان رابرای لنت ترمز به ثبت رسانیده بود. در ۱۹۰۳ مرسدس نوع اولیه کاسه ترمز را ارائه کرد که در آن از لنت لایهگذاری شده و کفشک داخل کاسه استفاده شده بود.
▪ اتومبیلها در آنزمان دارای دو نوع ترمز بود
۱) ترمز دستی
۲) ترمز پدالی ـ ترمز دستی معمولاً در چرخهای عقب عمل میکرد و ترمز پدالی در روی میل گاردان تأثیر میگذاشت.
سیستم ترمز روی چرخهای جلو را پیش از جنگ جهانی اول رنوف و پروت و فراشینی تجربه کردند و این سیستم تا پیش از ۱۹۲۰ بهطور وسیعی مورد استفاده بود. این موضوع که خودرو در هنگام ترمز کردن تمایل دارد روی چرخهای جلو صورت گیرد. این موضوع تا سالها باقی بود که ترمز پائی و دستی در کدام چرخها نصب شود بهتر است، جلو یا عقب؟ [۲۴].
۲۴ ـ تکنولژی کارگاهی ـ محمد محمدی بوساری
علیرغم دو جهش اولیه در تکنولژی ترمز خودروها،مشکل ترمزها تا چند سال همچنان باقی ماند. لنچستردر ۱۹۰۲ نخستین ترمز دیسکی را به ثبت رساند ولی پنجاه سال طول کشید تا ترمز دیسکی در خودروها کاربرد یافت.
در ۱۹۰۸ هربرت فرود در شره برایتون انگلستان نوعی الیاف آسبست را در داخل صمغی با نقطه ذوب بالا خوا با ندولنت مناسبی را ارائه کرد. وی پیش ازین لایهگذاری الیاف کتان رابرای لنت ترمز به ثبت رسانیده بود. در ۱۹۰۳ مرسدس نوع اولیه کاسه ترمز را ارائه کرد که در آن از لنت لایهگذاری شده و کفشک داخل کاسه استفاده شده بود.
▪ اتومبیلها در آنزمان دارای دو نوع ترمز بود
۱) ترمز دستی
۲) ترمز پدالی ـ ترمز دستی معمولاً در چرخهای عقب عمل میکرد و ترمز پدالی در روی میل گاردان تأثیر میگذاشت.
سیستم ترمز روی چرخهای جلو را پیش از جنگ جهانی اول رنوف و پروت و فراشینی تجربه کردند و این سیستم تا پیش از ۱۹۲۰ بهطور وسیعی مورد استفاده بود. این موضوع که خودرو در هنگام ترمز کردن تمایل دارد روی چرخهای جلو صورت گیرد. این موضوع تا سالها باقی بود که ترمز پائی و دستی در کدام چرخها نصب شود بهتر است، جلو یا عقب؟ [۲۴].
۲۴ ـ تکنولژی کارگاهی ـ محمد محمدی بوساری
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات علی لاریجانی انتخابات ریاست جمهوری 1403 ایران انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی سعید جلیلی مجلس دوازدهم وزارت کشور شورای نگهبان
هواشناسی دولت آتش سوزی پلیس تهران سازمان هواشناسی مشهد سلامت بازنشستگان شهرداری تهران قتل وزارت بهداشت
برق ترکیه مسکن قیمت خودرو دولت سیزدهم قیمت طلا قیمت دلار ایران خودرو دلار بازار خودرو بانک مرکزی مالیات
احسان علیخانی عراق تلویزیون رسانه ملی خواننده سینمای ایران حامیم سینما شهید اینستاگرام بازیگر
هواپیما اینترنت وزارت علوم
رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه غزه آمریکا یمن جنگ غزه دونالد ترامپ اوکراین رفح چین نوار غزه
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر جواد نکونام رئال مادرید لیگ برتر ایران باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس بازی سردار آزمون پیکان
هوش مصنوعی گوگل ایلان ماسک سامسونگ ماهواره جنگنده تلگرام ناسا
سرطان رژیم غذایی سازمان غذا و دارو سرطان ریه بارداری