چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا
ارّه ۲ - SAW II
سال تولید : ۲۰۰۵
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : گرگ هافمن، مارک برگ و اورن کولز
کارگردان : دارن لین باوسمن
فیلمنامهنویس : لی وانل و باوسمن
فیلمبردار : دیوید آرمسترانگ
آهنگساز(موسیقی متن) : چارلی کلاوزر
هنرپیشگان : توبین بل، شونی اسمیت، دَنی والبرگ، اریک کنوسن، فرانکی گ.، گلن پلامر و لی وانل
نوع فیلم : رنگی، ۹۳ دقیقه
̎اریک ماتیوز̎ (والبرگ) کارآگاه پلیسی است که پس از کشف جنایتی بیرحمانه و وحشتناک، متقاعد شده که ̎قاتل جیگساو̎ (بل) دوباره دست به کار شده و اعمال هولناکش را از سر گرفته است. حدس ̎ماتیوز̎ درست از آب درمیآید ولی آن قاتل زبردست، به طرز آشفتهکنندهای، راحت به دام میافتد. معلوم میشود که ̎جیگساو̎ مایل است به زندان بیافتد تا مأموران پلیس دیگر به دنبالش نگردند و بدین ترتیب او بتواند یک بار دیگر آدمهائی را که از دیدگاه او، مرزهای قابل قبول اخلاقی را زیر پا گذاشتهاند، تنبیه کند. اما بهجای گیر انداختن دو نفر در یک سرداب کثیف و وادار کردنشان به رقابتی وحشتناک برای به چنگ آوردن آزادیشان، اینبار ̎جیگساو̎ هشت نفر را محبوس کرده و آنان باید جسم و روح خود را تحت شکنجه قرار دهند تا به عدالتی که ̎جیگساو̎ دنبالش است، دست یابند.
● دنبالهٔ ارّه (جیمز دَن، ۲۰۰۴) که مثل آن فیلم از حس ترس از فضای بسته (کلاستروفوبیا) بهعنوان یکی از عوامل ترسناک سود میجوید. در اینجا هم شیوهٔ پُرآبوتاب و نمایشی جنایتهای قاتل هوشمند و مرموز، نشانگر تأثیرپذیری فیلم از سنتهای سینمای ترسناک ایتالیا هستند. فیلم، با شخصیت قاتل زنجیرهای اخلاقگرای یادآور هفت (دیوید فینچر، ۱۹۹۵) و طرح داستانی برگرفته از داستان ده سیاهپوست کوچولوی آگاتا کریستی، این قاتل اخلاقگرا که در پی به مجازات رساندن و عقوبت اخلاقی قربانیان گناهکارش است، در این راه از همراهی عضوی از آن جمع نیز سود میجوید، با برگرفتن یک بازی زمانی و تمهیدی نمایشی از سرعت (یان د بونت، ۱۹۹۴) ،مجموعه وقایعی که وقوعشان را در زمان حال میدانستیم، در واقع فیلمی هستند که از گذشتهٔ نزدیک تهیه شده و ما ناظر آن بودهایم، و با مجموعهای از صحنههای خشن و خونبار ،که مثل فیلم نخست بی هیچ نوآوری در پی هم میآیند، به لحاظ روائی و ساختاری حرف تازهای در میان سایر آثار ژانری معاصر ندارد. از سوی دیگر و به لحاظ مفهومی نیز، موعظههای اخلاقی فیلم، کسی که قدر زندگیاش را نمیداند، مستحق بهرهمندی از آن هم نیست (که البته صرفاً در قالب گفتههای قاتل مجال طرح مییابد)، با توجه به شیوهٔ بیانی آن و مجموعه تمهیدات نمایشی خونبارش که همگی و به شکلی تزئینی و به قصد تهییج و جلب نظر تماشاگران نوجوان طراحی شدهاند و به هیچوجه برخاسته از دیدگاه شخصی کارگردان به پدیدههائی مثل خشونت (البته اگر بتوان در مورد کارگردان این فیلم قائل به وجود چیزی به نام دیدگاه شخصی بود)، به نظر نمیآیند و در نهایت مخاطب را به این فکر میاندازند که آیا چنین زندگی تباه و پلشتی اصلاً ارزش مبارزه به خاطر حفظ آن را دارد یا نه؟ سخت ریاکارانه به نظر میآید. دنباله: اره ۳ (باوسمن، ۲۰۰۶)
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا مجلس مجلس شورای اسلامی بابک زنجانی دولت سیزدهم خلیج فارس دولت لایحه بودجه 1403 شورای نگهبان حجاب مجلس یازدهم
روز معلم سلامت حج تمتع تهران هواشناسی قوه قضاییه شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش دستگیری فضای مجازی شورای شهر تهران
بانک مرکزی دلار ارز خودرو قیمت دلار قیمت طلا ایران خودرو قیمت خودرو سایپا مالیات بازار خودرو تورم
سریال تلویزیون سینمای ایران سینما نون خ موسیقی تئاتر کتاب فیلم دفاع مقدس رسانه ملی
اسرائیل جنگ غزه رژیم صهیونیستی غزه فلسطین نوار غزه حماس عربستان یمن نتانیاهو ترکیه افغانستان
فوتبال پرسپولیس رئال مادرید استقلال سپاهان بایرن مونیخ تراکتور باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا فوتسال تیم ملی فوتسال ایران بازی
هوش مصنوعی تبلیغات ناسا اینستاگرام اپل فناوری همراه اول آیفون گوگل
داروخانه مسمومیت دیابت قهوه کاهش وزن بارداری خواب سلامت روان آلزایمر