چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
مجله ویستا


یادگیری چند رسانه‌ای


تاریخ نشر : ۸۴۱۲۱۳
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۲۵۲
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۳۸-۱۳۹-۰
رده دیویی : ۳۷۱.۳۳۴۶۷
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : مایر - ریچارد
مترجم : موسوی - مهسا

در آغاز، تعریفی از یادگیری چندرسانه‌ای به دست داده می‌شود. بر این اساس، اصطلاح 'چند رسانه‌ای' به عرضه‌ی مطالب از طریق کلمات و تصاویر، اطلاق می‌شود که برای نمونه می‌توان به استفاده از متون گفتاری یا نوشتاری و استفاده از تصاویر ثابت و متحرک اشاره کرد. در فصل دوم، مثال‌هایی از پیام‌های آموزشی چند رسانه‌ای آمده است. در فصل سوم، نظریه‌ی شناختی یادگیری، پیشنهاد شده است. در این نظریه، نحوه‌ی یادگیری افراد از طریق کلمات و تصاویر بیان. در فصل‌های چهار تا ده، هر یک از اصول هفت‌گانه‌ی طراحی پیام‌های آموزشی چند رسانه‌ای تشریح و در فصل یازده، خلاصه‌ای از این اصول، عرضه گردیده است. این اصول عبارت‌اند از: اصل چند رسانه‌ای، مجاورت فضایی، مجاورت زمانی، انسجام، افزونگی، چگونگی وجه حسی و اصل تفاوت‌های فردی.