شنبه, ۲۰ بهمن, ۱۴۰۳ / 8 February, 2025
مجله ویستا
زاد المسافر
تاریخ نشر : ۸۴۰۸۲۹
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۵۵۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۷۰۰-۰۰-۱
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
شارح : عمادیحائری - سیداسماعیل
نویسنده : قبادیانیبلخی - ناصربنخسرو
مصحح : عمادیحائری - سیدمحمد
کتاب حاضر با بررسی در نسخههای 'زادالمسافرین' و بر اساس سه نسخه تصحیح شده است که عبارتاند از: نسخهی شماره 4911 در کتابخانهی مرکزی دانشگاه تهران: (تاریخ کتابت: قرن 9 ـ 10)، نسخهی شماره 79.d.2669 در کتابخانهی بادلیان دانشگاه آکسفورد (تاریخ کتابت: قرن 10ـ 11)، نسخهی شماره 216 در کتابخانهی مدرسهی شاهی کمبریج (تاریخ کتابت: قرن 11ـ12). تالیف این کتاب در سال 453 هـ. ق. در بیست و هفت 'قول' انجام گرفته است و مولف در این اقوال از اقسام علم و بحث در حواس و اجسام و متعلقات آن، نفس و هیولی، مکان و زمان، ترکیب و حدوث، عالم، اثبات صانع و خلقت عالم، کیفیت اتصال نفس به جسم، معاد و رد مذهب تناسخ، اثبات و ثواب و عقاب و موضوع لذت بحث کرده است. نویسنده در خلال این مباحث به مذاهب مخالفان خاصه محمدبن زکریای رازی که مطرود و مغضوب متکلمان اسماعیلیه است سخت تاخته و سخنان او را در مسائل مختلفی از قبیل قدم هیولی، قدم مکان یا خلا، قدم زمان، مسالهی لذت و امثال آنها مردود شمرده است. و در این موارد ناصرخسرو، بسیاری از سخنان زکریای رازی را نخست به پارسی ترجمه و نقل، و آنگاه رد کرده است.
تیراژ : ۲۲۰۰
تعداد صفحه : ۵۵۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۷۰۰-۰۰-۱
رده دیویی : ۱۸۱.۰۷
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : وزیری
جلد : گالینگور
محل نشر : تهران
شارح : عمادیحائری - سیداسماعیل
نویسنده : قبادیانیبلخی - ناصربنخسرو
مصحح : عمادیحائری - سیدمحمد
کتاب حاضر با بررسی در نسخههای 'زادالمسافرین' و بر اساس سه نسخه تصحیح شده است که عبارتاند از: نسخهی شماره 4911 در کتابخانهی مرکزی دانشگاه تهران: (تاریخ کتابت: قرن 9 ـ 10)، نسخهی شماره 79.d.2669 در کتابخانهی بادلیان دانشگاه آکسفورد (تاریخ کتابت: قرن 10ـ 11)، نسخهی شماره 216 در کتابخانهی مدرسهی شاهی کمبریج (تاریخ کتابت: قرن 11ـ12). تالیف این کتاب در سال 453 هـ. ق. در بیست و هفت 'قول' انجام گرفته است و مولف در این اقوال از اقسام علم و بحث در حواس و اجسام و متعلقات آن، نفس و هیولی، مکان و زمان، ترکیب و حدوث، عالم، اثبات صانع و خلقت عالم، کیفیت اتصال نفس به جسم، معاد و رد مذهب تناسخ، اثبات و ثواب و عقاب و موضوع لذت بحث کرده است. نویسنده در خلال این مباحث به مذاهب مخالفان خاصه محمدبن زکریای رازی که مطرود و مغضوب متکلمان اسماعیلیه است سخت تاخته و سخنان او را در مسائل مختلفی از قبیل قدم هیولی، قدم مکان یا خلا، قدم زمان، مسالهی لذت و امثال آنها مردود شمرده است. و در این موارد ناصرخسرو، بسیاری از سخنان زکریای رازی را نخست به پارسی ترجمه و نقل، و آنگاه رد کرده است.
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست