شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا


کودکان با آسیب بینایی و آموزش تلفیقی


کودکان با آسیب بینایی و آموزش تلفیقی
نویسنده : آرتر - کریستینماسن - هیترمک‌کال - استیومک‌لیندن - مایکاستون - جولیت
مترجم : احمدپناه - محمد
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۳/۱۱/۱۷
رده دیویی : ۳۰۵.۹۰۸۱
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۱۲۸
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : HV۱۹۴۵/ک۹
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۳۳۰۰
شابک : ۹۶۴-۷۹۳۲-۲۵-۱

کتاب حاضر برای معلمان نوشته شده است که مسئولیت آموزش و پرورش دانش آموزان, با آسیب بینایی را در مدارس عادی, به شیوه تلفیقی و در کنار سایه دانش آموزان بر عهده گرفته‌اند. نگارنده در فصل نخست کتاب ابتدا مفاهیمی را تعریف نموده هم چنین مباحثی را در قالب حمایت از شاگردان با آسیب بینایی, نیز کمک‌هایی به منظور یادگیری این افراد مطرح ساخته است. مباحث دیگر کتاب عبارت‌اند از: 'آشنایی با علل آسیب بینایی و روش‌های سنجش بینایی', 'ویژگی‌های محیطی در ارتباط با افراد آسیب دیده‌ی بینایی', 'دستیابی به برنامه درسی', 'یادگیری مستقل بودن' و 'کودک با آسیب بینایی که دارای مشکلات دیگری نیز هست' بررسی شده است.