شنبه, ۲۹ دی, ۱۴۰۳ / 18 January, 2025
مجله ویستا
خرابهها - The Ruins
سال تولید : ۱۹۸۳
کشور تولیدکننده : هند
محصول : شری بهاراتلاکسمی پیکچرز
کارگردان : مرینال سن، برمبنای داستانی نوشته پرمندرا میترا.
فیلمنامهنویس : مرینال سن، برمبنای داستانی نوشته پرمندرا میترا.
فیلمبردار : ک.ک. ماهاجان.
آهنگساز(موسیقی متن) : بهاسکار چانداوارکار.
هنرپیشگان : شابانا آزمی، ناصرالدین شاه، گیتا سن، پانکاج کاپور و آنو کاپور.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه.
سه دوست به دیدن خرابههائی میروند که مسکن و مأمن زنی سالخورده (سن) و دخترش، «جامینی» (آزمی) است. مادر چشم بهراه پسر عموی «جامینی» دارد تا بیاید و با او ازدواج کند. اما پسر عمو، همسری اختیار کرده و اکنون در کلکته زندگی میکند. «سوباش» (شاه)، یکی از سه دوست که عکاس است، دلش به رحم میآید و خودش را به جای پسر عمو معرفی میکند. مادر نیز راضی از دنیا میرود. با این همه وقتی سه دوست راهی شهر خود میشوند، «جامینی» میماند و یک زندگی تنها در خرابهها..
* سن، که در دهه 1970 با «سیاسی» سازیکارش را آغاز کرده بود، در این فیلم، با تأکید بیش از حد برنگاههای پُرمعنای بازیگران و پیش بردن یک خط داستانی کنشپذیر، راهی بسیار متفاوت از آثار پیشین خود را در پیش میگیرد؛ صحنههائی اکسپرسیونیستی از دیوارهای فرو ریخته و ویرانهها را به نمایش میگذارد و به گفته خودش تحت تأثیر روبر برسون عمل میکند!
کشور تولیدکننده : هند
محصول : شری بهاراتلاکسمی پیکچرز
کارگردان : مرینال سن، برمبنای داستانی نوشته پرمندرا میترا.
فیلمنامهنویس : مرینال سن، برمبنای داستانی نوشته پرمندرا میترا.
فیلمبردار : ک.ک. ماهاجان.
آهنگساز(موسیقی متن) : بهاسکار چانداوارکار.
هنرپیشگان : شابانا آزمی، ناصرالدین شاه، گیتا سن، پانکاج کاپور و آنو کاپور.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۸ دقیقه.
سه دوست به دیدن خرابههائی میروند که مسکن و مأمن زنی سالخورده (سن) و دخترش، «جامینی» (آزمی) است. مادر چشم بهراه پسر عموی «جامینی» دارد تا بیاید و با او ازدواج کند. اما پسر عمو، همسری اختیار کرده و اکنون در کلکته زندگی میکند. «سوباش» (شاه)، یکی از سه دوست که عکاس است، دلش به رحم میآید و خودش را به جای پسر عمو معرفی میکند. مادر نیز راضی از دنیا میرود. با این همه وقتی سه دوست راهی شهر خود میشوند، «جامینی» میماند و یک زندگی تنها در خرابهها..
* سن، که در دهه 1970 با «سیاسی» سازیکارش را آغاز کرده بود، در این فیلم، با تأکید بیش از حد برنگاههای پُرمعنای بازیگران و پیش بردن یک خط داستانی کنشپذیر، راهی بسیار متفاوت از آثار پیشین خود را در پیش میگیرد؛ صحنههائی اکسپرسیونیستی از دیوارهای فرو ریخته و ویرانهها را به نمایش میگذارد و به گفته خودش تحت تأثیر روبر برسون عمل میکند!
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست