جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

اخلاق در روابط عمومی


اخلاق در روابط عمومی
سال میلادی ‌٢٠٠٧ از سوی انجمن بین‌المللی روابط عمومی به عنوان سال "اخلاق در روابط عمومی" نامگذاری شده بود. به این معنا که روابط عمومی‌ها به معیارها، استانداردها و ارزش‌های اخلاقی بیشتر توجه و تاکید کنند. در پایان این سال سئوال این است که: روابط عمومی‌های سازمان‌های ایرانی تا چه اندازه به این موضوع مهم و محوری در روابط عمومی توجه کرده‌اند و فعالیت‌های خود را در راستای این موضوع سازماندهی و عملی کرده‌اند؟
شاید بهتر است این سئوال پرسش شود که: "اخلاق در روابط عمومی یعنی چه؟". به جرات باید ادعا کرد که متاسفانه بخشی اساسی از روابط عمومی‌ها حتی در طول سال گذشته فرصت نیافته اند و یا سئوال نکرده‌اند که معنا و مفهوم اخلاق در روابط عمومی چیست؟
با چنین پیش فرضی است که به این سئوال توجه شده است. "اخلاق در روابط عمومی یعنی چه؟".
برای این منظور باید پرسش کرد که روابط عمومی: چه مسئولیتی در برابر جامعه خود دارد؟ چه مسئولیتی در برابر مردم خود دارد؟ چه مسئولیتی در برابر سازمان خود دارد؟ چه مسئولیتی در برابر مخاطبان خود دارد؟ و چه مسئولیتی در برابر مشتریان خود دارد؟ تا اخلاق در این حوزه معنا شود.
در واقع اگر روابط عمومی را علم مدیریت ارتباطات سازمانی بدانیم متوجه خواهیم شد که بحث ارتباطات بدون اخلاق و اعتماد بی معنا و بی مفهوم است، لذا روابط عمومی بدون اخلاق بی معنا و مفهوم است و به کارگیری معیارها و استانداردهای اخلاقی است که کارکرد ارتباطی آن را معنا می بخشد.
http://yahyaee.com/weblog
منبع : خبرگزاری ایسنا