یکشنبه, ۳۰ دی, ۱۴۰۳ / 19 January, 2025
مجله ویستا
۲۰۰
۲۰۰ عددی است كه برای بیان تعداد خطوط ویژه اتوبوس به كار گرفته شده است. درحال حاضر ۷۳كیلومتر خط ویژه اتوبوس در تهران وجود دارد، در حالی كه نیاز كلانشهری مانند تهران برای تردد ایمن و روان وسایل نقلیه عمومی، به بیش از ۲۰۰كیلومتر خط ویژه است. توسعه خطوط ویژه یكی از راهكارهای كلیدی روان سازی معضل ترافیك است و در صورتی كه خطوط ویژه در پایتخت توسعه پیدا نكند، با افزایش آلودگی هوا، جذب كم مسافر و مشكلات عدیده ای در برنامه ریزی برای حركت اتوبوس ها مواجه خواهیم بود.
بد نیست بدانید كه ساخت بزرگراه های متعدد نیز به تنهایی مشكل ترافیك پایتخت را حل نخواهد كرد. در حال حاضر ۲۷۳كیلومتر بزرگراه در تهران داریم و این در حالی است كه شهرهایی مانند لندن با ۱۰۰كیلومتر بزرگراه كه در مقایسه با بزرگراه های تهران معادل نصف است، با مشكل عدیده ترافیك مواجه نیستند.
كم هزینه بودن و درجه تأثیرگذاری احداث خطوط ویژه در تهران در زمینه كاهش معضل ترافیك، ویژگی مهمی است كه نمی توان از آن چشم پوشی كرد. در حقیقت با توسعه خطوط ویژه به منظور تشویق شهروندان به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی علاوه بر اتوبوس ها، امكان تردد خودروهای چندسرنشین و خودروهای سبز كه با سوخت سالم تردد می كنند را در این مسیر فراهم كرد.
منبع : همشهری
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست