دوشنبه, ۱۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 3 February, 2025
مجله ویستا


نظریه‌های برنامه درسی


نظریه‌های برنامه درسی
نویسنده : میلر - جان‌پی.
مترجم : مهرمحمدی - محمود
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۷۹/۰۶/۲۳
رده دیویی : ۳۷۵.
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۸۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۴۵۹-۴۲۱-۵

در این کتاب مهم‌ترین تئوری‌های برنامه‌ریزی درسی از دیدگاه ((جان میلر استاد دانشگاه تورنتو)) بررسی و تبیین می‌شود .این کتاب در نه فصل برای دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی ـ مقطع کارشناسی ارشد ـ تدوین شده است .فصل نخست مروری است بر دیدگاه‌های مختلف و چگونگی کاربرد آن در عمل .در هفت فصل بعدی, هفت دیدگاه برنامه‌ریزی درسی با این عناوین بررسی می‌شود :((دیدگاه رفتاری)), ((دیدگاه موضوعی/ دیسیپلین)), ((دیدگاه اجتماعی)), ((دیدگاه رشدگرا)), ((دیدگاه فرآیند شناسی)), ((دیدگاه انسان گرایانه)) و ((دیدگاه ماورای فردی)) .ذیل هر یک از دیدگاه‌های یاد شده ابتدا زمینه‌های نظری هر دیدگاه معرفی, سپس برنامه‌های آموزشی و راهبردهای کلاسی مرتبط با آن عرضه می‌شود . در بخش پایانی نیز نقاط ضعف و قوت دیدگاه‌ها ذکر می‌گردد .آخرین فصل کتاب به امکان و قابلیت ترکیب گوناگون دیدگاه‌ها و استفاده علمی از آن اختصاص دارد .