دوشنبه, ۱۵ بهمن, ۱۴۰۳ / 3 February, 2025
مجله ویستا
نظریههای برنامه درسی
نویسنده : میلر - جانپی.
مترجم : مهرمحمدی - محمود
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۷۹/۰۶/۲۳
رده دیویی : ۳۷۵.
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۸۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۴۵۹-۴۲۱-۵
در این کتاب مهمترین تئوریهای برنامهریزی درسی از دیدگاه ((جان میلر استاد دانشگاه تورنتو)) بررسی و تبیین میشود .این کتاب در نه فصل برای دانشجویان رشتههای علوم تربیتی ـ مقطع کارشناسی ارشد ـ تدوین شده است .فصل نخست مروری است بر دیدگاههای مختلف و چگونگی کاربرد آن در عمل .در هفت فصل بعدی, هفت دیدگاه برنامهریزی درسی با این عناوین بررسی میشود :((دیدگاه رفتاری)), ((دیدگاه موضوعی/ دیسیپلین)), ((دیدگاه اجتماعی)), ((دیدگاه رشدگرا)), ((دیدگاه فرآیند شناسی)), ((دیدگاه انسان گرایانه)) و ((دیدگاه ماورای فردی)) .ذیل هر یک از دیدگاههای یاد شده ابتدا زمینههای نظری هر دیدگاه معرفی, سپس برنامههای آموزشی و راهبردهای کلاسی مرتبط با آن عرضه میشود . در بخش پایانی نیز نقاط ضعف و قوت دیدگاهها ذکر میگردد .آخرین فصل کتاب به امکان و قابلیت ترکیب گوناگون دیدگاهها و استفاده علمی از آن اختصاص دارد .
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست