پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
تاریخچه نمایشگاهها (۳)
در سال ۱۳۶۵ نيز اعلام شد دوازدهمين نمايشگاه بينالمللى تهران از چهارم تا چهاردهم شهريورماه با شرکت بيش از ۳۴ کشور از پنج قاره جهان و ۷۶ شرکت داخلى در محل دائمى نمايشگاهها برگزار خواهد شد و صدها واحد توليدى از بخش دولتي، تعاونى و خصوصى و همچنين مخترعين و مبتکرين با عرضه آخرين اختراعات و ابداعات خود حضور خواهند يافت. |
اين نمايشگاه در زمينى به مساحت ۵۸ هزار متر مربع، به مدت يازده روز برگزار شد و ساعت کار نمايشگاه از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر تعيين گرديد. برگزارکنندگان اظهار اميدوارى کرده بودند که نمايشگاه دوازدهم بتواند بهرهورى و کاربرد نمايشگاهى خود را در زمينه انتقال و انتخاب تکنولوژىهاى جديد و يافتن بازارهائى جهت صنايع داخلى و افزايش حجم مبادلات اقتصادى بين ايزان و ساير کشورهاى شرکتکننده به مراتب مطلوبتر از دورههاى گذشته نشان دهد. |
در اين نمايشگاه نيز چهار روز اول به بازديد متخصصين و دستاندرکاران صنعت و تجارت کشور اختصاص يافت. از ويژگىهاى اين نمايشگاه عرضه توليدات مورد نياز جبهههاى جنگ تحميلي، توسط وزارت صنايع سنگين و ساير وزارتخانهها و شرکتهاى داخلى بود که از جمله آنها مىتوان به توليد کاميونهاى نظامي، نفربر غيرزرهي، جيپ نظامى مسلح به توپ ۱۰۶ ميليمتري، پلهاى متحرک، بلدوزرهاى کوتاه جهت احداث خاکريز و ماشينهاى مينکوب اشاره کرد. |
دوازدهمين نمايشگاه بينالمللى تهران، که ششمين نمايشگاه بينالمللى پس از انقلاب اسلامى بود، بالغ بر دو ميليون نفر بازديدکننده از سراسر کشور داشت که اين رقم در صدر جدول تعداد بازديدکنندگان از نمايشگاههاى بينالمللى سالهاى گذشته قرار داشت. غرفه کشور آلمان نيز در اين نمايشگاه به دليل شرکت فعال و دارا بودن بهترين شيوه آرايش غرفه، لوح ويژهاى دريافت کرد. |
در اين سال همچنين جزئيات لايحه انتزاع امور نمايشگاهها از مرکز توسعه صادرات در تاريخ بيست و ششم تير ماه در مجلس شوراء اسلامى طرح و تشکيل شرکت سهامى نمايشگاههاى بينالمللى ايران به تصويب رسيد. |
سيزدهمين نمايشگاه بينالمللى تهران از بيست و يکم شهريور تا اول مهر ماه سال ۱۳۶۶ با شرکت سى کشور خارجى و با هدف گردآورى مجموعهاى از آخرين پديدههاى علمى جهان به منظور آشنائى صنعتگران و باور کردن هرچه بيشتر و عرضه ابتکاراتشان و فراهم آوردن امکانات لازم جهت توسعه صادرات کالاهاى غيرنفتى برگزار شد. بليت ورودى نمايشگاه براى اولين بار در هشتاد شعبه بانک ملت عرضه شد و در زمينه تسهيلات رفاهى سه مسير اتوبوسرانى براى انتقال بازديدکندگان از نقاط مختلف شهر تهران به محل نمايشگاه اختصاص يافت و تسهيلات جديد رفاهى و بهداشتى در محوطه نمايشگاه نيز درنظر گرفته شد. همچنين شصت راهنما با آشنائى به سه زبان انگليسي، فرانسه و آلمانى در قسمتهاى مختلف نمايشگاه مستقر شدند و مانند سالهاى گذشته کاتالوگى با اسم و آدرس کليه شرکتها و کشورهاى خارجي، وزارتخانهها، سازمانها و شرکتهاى داخلى به زبان فارسى و انگليسى منتشر شد و نقشه مناطق مختلف نمايشگاه نيز چاپ و در اختيار بازديدکنندگان قرار گرفت. |
به گزارش مرکز توسعه صادرات جمعاً يک ميليون و دويست هزار نفر از اين نمايشگاه بازديد کردند و غرفههاى آلمان فدرال، بلغارستان و سوئيس نيز به مقامهاى اول تا سوم دست يافتند و لوح سپاسى نيز به نمايندگان کشورهاى خارجى شرکتکننده اهداء شد. غرفه آلمان فدرال با توجه به اينکه در ارائه کالاهاى سرمايهاى حائز مقام اول شده بود سپاسنامه ويژه مرکز توسعه صادرات را دريافت کرد و غرفه صنعت سنگين نيز مقام اول را در بين توليدکنندگان داخلى در اين نمايشگاه به دست آورد. |
روز بيست و يکم شهريور ماه لغايت اول مهرماه سال ۱۳۶۷، چهاردهمين نمايشگاه بينالمللى تهران، به مدت دوازده روز برگزار شد. در برقرارى هرچه بهتر اين نمايشگاه از مخترعين و مبتکرين و محققين نوآور ايرانى نيز براى شرکت در نمايشگاه دعوت به عمل آمد. |
چهاردهمين نمايشگاه بينالمللى تهران که با عنوان 'توسعه صادرات صنعتي' نامگذارى شده بود با حضور ۳۶ کشور جهان برگزار شد. |
در اين نمايشگاه مراکز جديد تمام کامپيوترى اطلاعات بازرگاني، وظيفه هدايت بازرگانان ايرانى و خارجى را عهدهدار گرديد. در اين مرکز کليه اطلاعات مربوط به نرخهاى صادراتي، مشخصات توليدکنندگان خارجي، نرخ براى ارزها و اطلاعات ديگر بازرگانى در اختيار متقاضيان قرار داده مىشد. به منظور بهرهورى هرچه بيشتر کارشناسان و متخصصين و بازگانان، به جاى اختصاص چند روز اول برگزارى نمايشگاه، صبحها براى بازديد متخصصين و بعدازظهرها و ايام تعطيل به بازديد عموم مردم اختصاص يافت. |
در اين نمايشگاه، ۳۳ غرفه نيز در بازار فروش، جهت عرضه کالاهاى مورد نياز مردم اختصاص يافت که علىرغم استقبال مردم جلوه مطلوبى براى نمايشگاه بهدنبال نداشت. |
همچنین مشاهده کنید
- برنامهریزی جهت شرکت در نمایشگاه
- بازاریابی برای صادرات در نمایشگاه
- تاریخچه نمایشگاهها
- برنامهریزی جهت شرکت در نمایشگاه (۲)
- تاریخچه نمایشگاهها (۳)
- معیارها و نحوه انتخاب نمایشگاه مناسب
- برنامهریزی جهت شرکت در نمایشگاه (۳)
- اهداف تشکیل
- اهداف تشکیل(۲)
- تاریخچه نمایشگاهها (۴)
- تعریف و انواع نمایشگاه
- برنامهریزی جهت شرکت در نمایشگاه (۴)
- تعیین بودجه
- تاریخچه تشکیل نمایشگاههای بینالمللی
- غرفه و مدیریت غرفه
- تاریخچه نمایشگاهها (۲)
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست