پنجشنبه, ۴ بهمن, ۱۴۰۳ / 23 January, 2025
مجله ویستا
توجیه وظایف کارکنان غرفه
هرچه پرسنل غرفه فعالتر و مجربتر باشند شانس يک بازاريابى موفق و امکان برقرارى تماسهاى تجارى جديد، بيشتر مىشود. انتخاب افراد مناسب براى کار در غرفه برمبناى اطلاعات تخصصى و ويژگىهاى مشخصى است. اعضاء غرفه معمولاً شامل افراد زير مىباشند: |
نماينده شرکت (عضو هيئت مديره، مديرعامل، مديربازرگاني)، مدير غرفه، کارمندان فني، فروشندگان، مسؤولين اطلاعاتي، مسؤولين سرويس، مترجمين. |
در يک غرفه تجارى هر عضو، بايستى بهترين تلاش خود را قبل و در جريان عمل غرفه و بعد از آن انجام دهد. مأموريت در غرفه يک هديه و پاداش نيست بلکه يک کار سخت و دشوار است که براى آن شخص مىبايد آمادگى کامل داشته باشد. هرچه اعضاء يک غرفه از اهداف مشارکت آگاهتر باشند و وظايف آنها بهطور وضوح مشخص و روشن شده باشد بهتر مىتوانند نقش خود را ايفاء نمايند. بهطور کلى آنها بايد از موارد زير اطلاعات کافى در اختيار داشته باشند. |
- اهداف کلى شرکت در نمايشگاه (که قبلاً توسط مديران تعيين شده است). |
- قيمت و شرايط محصولات. |
- ميزان توانائى رقباء. |
- بازارهاى بالقوه بينالمللى. |
- مشترىهاى مهم و گروههاى مصرفکننده علاقهمند داخلى. |
- چگونگى ضبط روند و نتايج مذاکرات. |
- طرح غرفه برنامه روزانه. |
- اهميت غرفه براى صنعت مربوطه. |
- اطلاع کلى در مورد نمايشگاه و اوضاع محيطى غرفه. |
- اطلاعات عمومى درباره غرفه. |
- رويدادهاى ويژه در طى برگزارى نمايشگاه. |
- اطلاعاتى در مورد اينکه چگونه بايستى نظر مشتريان را جلب نمود. |
- اطلاعات براى نمايندگان خبرى. |
غالباً ديده مىشود که کارکنان غرفهها اطلاعات محدودى در زمينه مواجهه با بازديدکنندگان دارند، لذا بايستى کليه کارکنان غرفه براى انجام اين کار و در زمينه هدايت بحثها و يا پاسخگوئى به سؤالات، آموزش ببينند. از آنجا که بايستى تا حد ممکن با بازديدکنندگان تماس برقرار شود، موفّقترين اعضاء غرفه آنهائى هستند که موفّق به جذب بازديدکنندگان شوند. هر بازديدکننده حکم يک مشترى بالقوه را دارد و بايد حتىالامکان او ار جذب کرد. |
مشترى علاقهمند است که مورد توجه واقع شود، از اين رو بهتر است نحوه صحبت کردن افراد غرفه، مثلاً به اين ترتيب باشد: به عوض گفتن 'ما اين خدمات را ارائه مىکنيم' گفته شود 'شما اين خدمات را دريافت مىنمائيد' و يا به جاى 'به شما نشان خواهيم داد' گفته شود 'شما خواهيد ديد' در آموزش براى کار در غرفههاى تجارى بايستى بر موارد زير تکيه کرد: |
- طريقه برانگيختن علاقه بازديدکنندگان. |
- پيشبينى زمان و ميزان مراجعه مشتريان. |
- طرز دريافت و ثبت نام و آدرس بازديدکنندگان. |
- طرز رفتار اعضاء غرفه با بازديدکنندگان بهطور کلى. |
تذکر اين نکته که اعضاء غرفه در همه اوقات آماده پاسخگوئى به سؤالات بازديدکننده مىباشند مهم است. بهخصوص تذکر اين نکته داراى اهميت است که اعضاء غرفه نبايستى سرگرم امورى باشند که بازديدکننده را از آمدن به غرفه منصرف کند، مانند خواندن روزنامه يا صحبت با دوستان. مسئله لباس و شکل ظاهرى نيز داراى اهميت زياد مىباشد. پوشيدن لباسى متحدالشکل کار بازديدکنندگان را ساده مىکند و آبرومندانهتر نيز هست. |
هنگامى که بازديدکننده وارد غرفه مىشود بايستى به او زمان کافى داد تا به اطراف نگاه کند. کسى که در غرفه کار مىکند بايد به اين مسئله توجه کند که چه چيز مورد علاقه بازديدکننده است و بايستى منتظر يک فرصت مناسب باشدکه تماس را آغاز کند. در اين لحظه کارمند غرفه خود را معرفى مىکند. بازديدکنندههائى که براى غرفهدار شناخته شدهاند را بايد سريعاً استقبال کرد و آنها را به نام صدا زد. انتخاب کارکنانى که مواردى از اين قبيل را در نمايشگاههاى گوناگون تجربه کردهاند براى کار در غرفه ارجح است. در غير اين صورت بايد به کارکنان جديد آموزشهاى توجيهى لازم داده شود. |
همچنین مشاهده کنید
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست