چهارشنبه, ۲ خرداد, ۱۴۰۳ / 22 May, 2024
مجله ویستا
الگوی حل مسأله
اکثر متخصصان آموزشى معتقدند که براى جذب بهتر محتواى آموزشى لازم است که شاگردان به صورت فعال، ديدهها، شنيدهها و تجارب خود را دربارهٔ محيط به نحوى تنظيم کنند که يافتهها و اطلاعات جزئي، بخشى از ساخت شناختى پايدار آنان شود. اين امر امکانپذير نيست، مگر اينکه شاگردان نسبت به اطلاعات و معلومات مورد نظر احساس نياز کنند. فراگير در هر سنى که باشد، به تناسب ساخت شناختى خود با مسائل و مشکلاتى مواجه است و براى حل اين مشکلات، نياز به راه حل علمى و منطقى دارد. او اگر در مدرسه راهحلهاى علمى و منطقى را بياموزد خود به دنبال حل مسائل خواهد رفت. شاگردان در يادگيرى از طريق حل مسأله، با بهرهگيرى از تجارب و دانستههاى پيشين خود، دربارهٔ رويدادهاى محيط خود مىانديشند تا مشکلى را که با آن مواجه شدهاند به نحو قابل قبولى حل کنند. مدرسه مطابق الگوى حل مسأله، شاگرد را در وضعى قرار مىدهد که او فرضيههاى خود را از راه پژوهش و کاوش و به مدد شواهد موجود يا گردآورى شده، مىآزمايد و شخصاً از آنها نتيجهگيرى مىکند و ضمن رسيدن به هدف مورد نظر، از روشهاى دانشاندوزى و جمعآورى اطلاعات نيز آگاه مىشود. |
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سیدابراهیم رئیسی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهدای خدمت سقوط بالگرد رئیسی شهید جمهور ابراهیم رئیسی شهادت حسین امیرعبداللهیان ایران سقوط بالگرد بالگرد
آیت الله رئیسی فرودگاه مهرآباد مترو شهر تهران شهرداری تهران پیام تسلیت کنکور امتحانات نهایی بارش باران تهران هلال احمر قوه قضاییه
قیمت دلار قیمت طلا بازار خودرو قیمت خودرو خودرو حقوق بازنشستگان یارانه بورس دلار سایپا ایران خودرو ارز
سینمای ایران سینما هنرمندان آیت الله سید ابراهیم رئیسی تلویزیون لیلا حاتمی رسانه ملی شعر قرآن کریم
فلسطین اسرائیل غزه رژیم صهیونیستی روسیه امیرعبداللهیان ترکیه جنگ غزه آمریکا عراق چین ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال رئال مادرید باشگاه پرسپولیس تونی کروس لیگ برتر فدراسیون فوتبال والیبال لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس بارسلونا
هوش مصنوعی مایکروسافت اپل سامسونگ تبلیغات گوگل انسان موبایل فناوری ناسا
ویتامین کاهش وزن مغز آلزایمر طول عمر سلامت روان مغز انسان